نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

فروش داخلی فیلم های دنیای سینمایی مارول از مرز ۵ میلیارد دلار عبور کرد

با اکران و موفقیت فیلم Thor: Ragnarok، فروش کلی دنیای سینمایی مارول در بازار آمریکای شمالی از مرز ۵ میلیارد دلار فروش عبور کرد.

دنیای سینمایی مارول کار خود را با اکران فیلم Iron Man (مرد آهنی) در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد، اما تا به امروز ۱۷ فیلم از این دنیای سینمایی بسیار موفق اکران شده‌اند که فروش جهانی این فیلم‌ها از مرز ۱۲ میلیارد دلار فروش عبور کرده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این دنیای سینمایی رکورد جدیدی را به‌نام خود ثبت کرده است. به لطف اکران بسیار موفق فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) در گیشه‌های آمریکای شمالی، مجموع فروش فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در بازار آمریکای شمالی از مرز ۵ میلیارد دلار فروش رسما عبور کرد و به اولین دنیای سینمایی تبدیل شد که به این فروش کلی دست پیدا کرده است.

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت باکس‌آفیس ‌موجو منتشر کرده، فیلم Thor: Ragnarok تنها در روز جمعه ۴۶ میلیون دلار و در سه روز نخست اکران خود حدود ۱۲۱ میلیون دلار فروش کرده است که همین فروش کافی بود تا دنیای سینمایی مارول به اولین دنیای سینمایی تبدیل شود که مجموع فروش آن از مرز ۵ میلیارد دلار فروش عبور کرده است. پس از دنیای سینمایی مارول، دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) با فروشی معادل ۳.۳ میلیارد دلار، دنیای جادوگری و هری پاتر با فروشی معادل ۲.۶ میلیارد دلار و دنیای بتمن که شامل تمام نسخه‌هایی که از این شخصیت تولید و منتشر شده، می‌شود، با فروشی معادل ۲.۴ میلیارد دلار، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دنیای سینمایی مارول سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشته و پیش از اکران فیلم Thor: Ragnarok، فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 (نگهبانان کهکشان نسخه ۲) با فروشی معادل ۸۶۳ میلیون دلار و فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) با فروشی معادل ۸۷۹ میلیون دلار در سراسر جهان در طی سال ۲۰۱۷ میلادی به‌روی پرده رفته‌اند. با این حال، قرار نیست سرعت انتشار فیلم‌های دنیای سینمایی مارول کاهش پیدا کند و فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) در ماه بهمن امسال و فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) در ماه اردیبهشت سال آینده اکران خواهند شد و قابل پیش بینی است که دنیای سینمایی مارول به‌زودی رکورد دیگری را نیز خواهد شکست.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده