نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵

مسابقات AMD SAPPHIRE Dota PIT با پیروزی Team Liquid به پایان رسید

تیم Team Liquid در آخرین روز از مسابقات AMD SAPPHIRE Dota PIT بازی Dota 2 نهایتا با غلبه بر تیم Vici Gaming به جایزه‌ی ۱۳۵ هزار دلاری جایگاه اول دست یافت.

کمپانی ولو پس از پایان مسابقات The International 7 تصمیم به تغییر سیستم برگزاری مسابقات گرفت و بر این اساس از سیستم ماینور/میجور برای فصل جدید رونمایی کرد. در این سیستم شاهد «امتیاز صلاحیت تیم‌ها» برای دعوت مستقیم به مسابقات اینترنشنال سال آینده هستیم که در حال حاضر مهم‌ترین اولویت تیم‌های مطرح برای شرکت در مسابقات به شمار می‌آید و عاملی برای بازگشت هواداران برای تماشای بازی‌های تیم محبوبشان است. حال و با گذر از دو ماینور و یک میجور نوبت به تورنمنت AMD SAPPHIRE Dota PIT رسید تا باری دیگر تیم‌های قدرتمند جهان در این رشته را مقابل هم قرار دهد. این تورنمنت سومین ماینور این فصل است که در اسپلیت، دومین شهر بزرگ جمهوری کرواسی برگزار می‌شود و تیم‌ها بر سر تصاحب جایزه ۱۳۰ هزار دلاری و ۱۵۰ امتیاز صلاحیت جایگاه نخست با هم به رقابت می‌پردازند. هر یک از تیم‌های حاضر در این مسابقه حداقل در یکی از تورنمنت‌های لَن فصل جدید شرکت داشته‌اند ولی این موضوع در خصوص تیم OG صدق نمی‌کند و تنها بازی‌های رسمی این تیم در مرحله‌ی مقدماتی بوده است و مسابقات AMD SAPPHIRE Dota PIT اولین تورنمنتی است که در آن حضور دارند.

کمپانی ولو برای چهار تیم برتر این رویداد جمعا  ۳۰۰ امتیاز برای دعوت مستقیم به مسابقات The International 8 در نظر گرفته است و بازی‌های این تورنمنت در هتل لی مِریدیِن لاو و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. میزبانی تورنمنتAMD SAPPHIRE Dota PIT  نیز بر عهده اندرو کَمبل (زایوری) است و او به همراه گزارشگر‌های برجسته‌ای نظیر گرانت هریس (گِرندگرانت)، شانون اسکاتن (سانزفَن) و تراویس بوئنو (ماوت) تجربه‌ی خاطره انگیزی را برای بینندگان رقم خواهند زد.

Dota 2

مسابقات AMD SAPPHIRE Dota PIT  اولین تورنمنت فصل جدید است که از قالب متفاوتی نسبت به تورنمنت‌های قبلی استفاده می‌کند و در آن از مرحله‌ی گروهی صرف نظر شده و بازی‌ها در قالب براکت دو حذفی برگزار می‌شوند. دیدارهای بخش بازنده‌ها در این تورنمنت به صورت تک بازی و تک‌حذفی برگزار می‌شود و دیدار‌های فینال بخش بازنده‌ها به صورت Bo3 و دیدار فینال اصلی به صورت Bo5 خواهد بود. از تیم Team Liquid و تیم Newbee به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد و این دو تیم با شش تیم راه‌یافته از مرحله مقدماتی ترکیب و دو به دو در براکت بالایی مقابل هم قرار گرفتند و نهایتا تیم Team Liquid پس از ۴ روز مسابقات جذاب و نفس‌گیر فاتح تورنمنت AMD SAPPHIRE Dota PIT شد.

مرحله مقدماتی | ۳ تا ۱۱ مهر

مرحله مقدماتی مسابقات از سوم مهرماه کار خود را آغاز کرد و نهایتا تیم OG از منطقه اروپا، تیم Virtus.pro از منطقه CIS، تیم Immortals از منطقه امریکای شمالی، تیم SG e-sports از منطقه‌ی امریکای جنوبی، تیم Vici Gaming از منطقه چین و تیم Mineski از منطقه جنوب‌شرقی آسیا جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند و به همراه فینالیست‌های مسابقات The International 7 در مجموع هشت تیم شرکت‌کننده در مرحله پایانی را تشکیل دادند. از تیم Mineski به طور مستقیم برای شرکت در مرحله‌ی مقدماتی دعوت به عمل آمد و این تیم با عبور از سد تیم‌های TNC Pro Team و Fnatic به مرحله‌ی پایانی راه یافت ولی اندکی پس از مرحله‌ی مقدماتی به دلیل مشکلات ایجاد شده از مسابقات خارج شد و تیم Fnatic جای آنها را در این منطقه پر کرد.

Dota 2

مرحله پایانی | ۱۱ تا ۱۴ آبان

در روز اول مرحله پایانی سه دیدار میان تیم‌ها در براکت بالایی برگزار شد که در نخستین دیدار تیم Newbee به مصاف تیم SG e-sports رفت و تیم Newbee با نتیجه‌ی ۱-۲ حریف برزیلی خود را شکست داد و این تیم را به براکت بازنده‌ها راهی کرد. در دیدار بعدی تیم Team Liquid مقابل تیم Immortals قرار گرفت که تیم Team Liquid با نتیجه‌ی ۰-۲ پیروز شد و تیم Immortals به براکت پایینی سقوط کرد. دیدار نهایی این روز هم میان برنده‌ی دو دیدار قبل برگزار شد و تیم Team Liquid توانست با غلبه بر رقیب خود در این براکت باقی بماند و تیم Newbee را راهی براکت بازنده‌ها کند.

در روز دوم هم به مانند روز نخست سه دیدار در براکت بالایی برگزار شد که اولین دیدار دو تیم Vici Gaming و OG را مقابل هم قرار داد و در این دیدار تیم Vici Gaming موفق شد تا با نتیجه‌ی ۱-۲ رقیب خود را شکست دهد و به این ترتیب تیم OG را به براکت پایینی منتقل کند. در دیدار دوم این روز تیم Virtus.pro به جدال با تیم Fnatic پرداخت و نهایتا تیم Virtus.pro با کسب دو پیروزی و یک شکست به کار حریف خود در این براکت پایان داد. دیدار نهایی روز سوم به برندگان دو دیدار نخست اختصاص داشت و تیم Vici Gaming در پایان بازی دوم رقیب روسی خود را شکست داد و این تیم را با نتیجه‌ی ۰-۲ از میان برداشت. با این پیروزی تیم Vici Gaming جا پای خود را در براکت بالایی سفت کرد و تیم Virtus.pro به جدول بازنده‌ها سقوط کرد.

dota 2

در روز سوم چندین دیدار مختلف در براکت پایینی و یک دیدار در براکت بالایی برگزار شد و به این ترتیب یکی از فینالیست‌های مسابقات را مشخص ساخت. در این روز تیم SG e-sports در برابر تیم Immortals به پیروزی رسید و تیم OG بر تیم Fnatic غلبه کرد و به این ترتیب دو تیم Immortals و Fnatic از ادامه‌ی رقابت‌ها بازماندند و به جایگاه هفتم/هشتم رضایت دادند. در دیدار دیکر این روز تیم Virtus.pro به مصاف تیم SG e-sports رفت و در این دیدار به پیروزی رسید. دیدار دیگر این روز دو تیم Newbee و OG را مقابل هم قرار داد که تیم Newbee از سد رقیب خود گذشت و آنها را از ادامه‌ی رقابت‌ها باز داشت. دیدار نهایی روز سوم در براکت پایینی هم میان تیم Virtus.pro و تیم Newbee رقم خورد که تیم Newbee در یک دیدار نفس‌گیر به پیروزی دست یافت و تیم Virtus.pro با شکست در این دیدار در جایگاه چهارم ایستاد. آخرین دیدار روز سوم در براکت بالایی میان دو تیم Team Liquid و Vici Gaming برگزار شد که تیم Vici Gaming با شکست سنگین مقابل رقیب اروپایی خود به براکت پایینی سقوط کرد و Team Liquid به عنوان اولین فینالیست به فینال مسابقات راه یافت.

dota 2

در روز چهارم و آخرین روز از تورنمنت AMD SAPPHIRE Dota PIT تنها دو دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم‌های Vici Gaming و Newbee با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت این تیم Vici Gaming بود که با دو پیروزی و یک شکست جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آورد تا بر سر کسب جایگاه اول با تیم Team Liquid به جدال بپردازد. آخرین دیدار هم میان Team Liquid و  Vici Gaming بود که تیم Team Liquid با نتیجه‌ی ۲-۳ تیم Vici Gaming را از میان برداشت و فاتح مسابقات شد. تیم Vici Gaming نیز با شکست در این دیدار در جایگاه دوم جای گرفت و جایزه‌ی ۶۵ هزار دلاری جایگاه دوم را تصاحب کرد.  

Dota 2

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص تورنمنت AMD SAPPHIRE Dota PIT با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده