نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

تهیه کننده فیلم Justice League از مردم می‌خواهد که منتظر قسمت دوم باشند

با اینکه هنوز قسمت اول فیلم لیگ عدالت (Justice League) اکران نشده اما چارلز روون تهیه کننده این اثر از مردم می‌خواهد که برای قسمت دوم هم اشتیاق زیادی داشته باشند.

دیگر مدت زیادی نمانده تا کمپانی برادران وارنر جدیدترین پروژه خود یعنی فیلم Justice League (لیگ عدالت) را به روی پرده سینما ببرد و مزد زحمات این مدت خود را دریافت کند. اما از طرف دیگر، در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در طی خبری جدید، چارلز روون تهیه کننده این اثر اعلام کرده که بعد از اکران این فیلم طرفداران اشتیاق خود را از دست نداده و به آنها پیشنهاد می‌کند که برای دنباله فیلم لیگ عدالت ذوق و شوق بیشتری نسبت به قسمت اول داشته باشند. از زمانی که این اثر معرفی شد و اولین مرحله تولید آن کلید خورد زمان زیادی می‌گذرد اما دیگر زمان زیادی تا اکران آن باقی نمانده و به اصطلاح چشم روی هم بگذاریم این چند روز باقی مانده هم به سرعت برق و باد می‌گذرد. بزرگترین و مهم‌ترین فیلمی که کمپانی برادران وارنر به همراه دنیای سینمایی دی سی در این مدت مشغول ساختن آن بودند نه تنها اوضاع خیلی خوبی نداشت بلکه سراسر پر بود از اتفاقات غم‌انگیز، شایعات مختلف حول محور آن و انرژی‌های منفی که از طرف افراد طرفدار نما به سمت آن سرازیر می‌شد. واکنش‌ها و انتقاداتی که نسبت به فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) مطرح شده بود باعث شد که فیلم لیگ عدالت به نوعی هدف پرتاب شایعه‌های مختلف و نامحدودی قرار بگیرد. همین موضوعات و رفتاری که از جانب مردم و منتقدین صورت گرفته بود استودیو را مجبور کرد تا تغییرات خیلی کوچکی را در این برنامه خود اعمال کند؛ حتی قبل از اینکه پروژه تولید این اثر کلید بخورد.

در همان ابتدا و درست در همان زمانی که قسمت اول فیلم لیگ عدالت معرفی و زمان اکران آن مشخص شد، معارفه فیلم Justice League 2 هم به طور رسمی انجام شد. زمان اکران قسمت دوم فیلم لیگ عدالت دو سال بعد از قسمت اول یعنی در سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود. با اینکه هیچ خبری از متوقف شدن روند تولید این اثر منتشر نشده بود اما همین بی‌خبری هم آینده این فیلم را کمی در نامعلومی قرار داده و مشخص نبود که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. به خصوص از زمانی که اعلام شد که جاس ویدون کارگردان جدید این پروژه پایان فیلم را دوباره فیلمبرداری می‌کند و انتظار می‌رفت که تغییراتی هم در آن اعمال کند، مشخص نبود که آیا برنامه اکران قسمت دوم هنوز هم سر جایش هست یا نه.

گزارشگر سایت خبری Screen Rant که امروز در مراسم کنفرانس خبری فیلم لیگ عدالت که کمپانی برادران وارنر در شهر لندن ترتیب آن را داده بود حضور داشت، با چارلز روون تهیه کننده این اثر گفتگوی کوتاهی را تنظیم کرد و از او پرسید که چه خواسته‌ای از بینندگان و طرفداران این اثر دارد. او در پاسخ به این سوال به سرعت اینگونه سخن گفت:

من از مردم و طرفداران این اثر می‌خواهم که به همین اندازه برای قسمت دوم آن هم ذوق و هیجان داشته باشند.

در ادامه و خارج از این گفتگو چارلز روون و دبرا اسنایدر (همسر زک اسنایدر) صراحتا اعلام کردند که اصلا قصد صحبت کردن درباره دنباله فیلم لیگ عدالت را ندارند. دبرا اسنایدر در طی این مراسم و در طی گفتگوی کوتاهی اینگونه سخن گفت:

ما پروژه تولید این فیلم را آغاز می‌کنیم و نگاه می‌کنیم که آن ما را کجا می‌برد.

پس اینطور که از ظاهر امر پیداست، تیم تولید هیچ عجله و سرعت بیهوده‌ای برای تولید قسمت دوم فیلم لیگ عدالت ندارند و می‌خواهند همه چیز به ترتیب مخصوص خود پیش رود.

فیلم justice league

با اینکه درست این است که ابتدا روی کیفیت یک فیلم تمرکز کنیم بعد روی دنباله آن، اما با توجه به حرف‌های روون به نظر می‌رسد که موضوع چیز دیگری است و او بیشتر از کیفیت یک اثر، به دنباله دنیای آن اهمیت می‌دهد

می‌توان از صحبت‌های روون اینگونه برداشت کرد که او بیش از اینکه روی کیفیت فیلم‌ها تمرکز داشته باشد، بیشتر روی دنباله دنیای آن تاکید می‌کند؛ در صورتی که قاعدتا باید خلاف این موضوع باشد و در اصل باید کیفیت کار در اولویت قرار داشته باشد تا دنباله‌های آن. بهترین و تقریبا تنها راهی که چارلز روون (و تمامی کسانی که در این پروژه سهیم بودند) را می‌تواند به این خواسته برساند این است که «حداقل» این فیلم باید کیفیت خوبی داشته باشد تا بینندگان برای قسمت آن اشتیاق داشته باشند. در طول تاریخ سینما و فیلم‌های هالیوودی این موضوع بارها مشاهده شده که فیلم‌های دنباله‌دار و مجموعه‌ها اغلب قبل از اینکه حتی به حد پیشبینی شده نزدیک شوند کاملا شکست خورنده‌اند. اما اگر طرفداران بعد از دیدن فیلم لیگ عدالت باز هم بخواهند قسمتی دیگر از آن را تماشا کنند، این موضوع به این معنی است که آنها این اثر را دوست داشتتند، با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کردند و قصد سرمایه گذاری روی آنها را دارند و کاملا آماده هستند تا قسمت‌های بیشتری از آن را در سینما تماشا کنند.

به جز اطلاعات جدیدی که جی. کی. سیمونز اخیرا در اختیار طرفداران قرار داده و اعلام کرده که نویسندگان در حال کار کردن بر روی فیلمنامه قسمت دوم هستند، دیگر هیچ جزئیات مشخص و واضحی از وضعیت کنونی فیلم لیگ عدالت 2 منتشر نشده است. ممکن است اطلاعاتی که سیمونز در اختیار ما قرار داده درست باشد اما سرعت پیش‌روی تیم تولید و اعضای عوامل بر قسمت دوم کاملا مربوط به بازخوردهای قسمت اول می‌شو و می‌توان گفت که این اثر تعیین کننده عجله داشتن یا نداشتن اعضای تیم است. گزارشات مختلفی که سابقا منتشر شده بود اعلام کرد که ممکن است اکران قسمت دوم به خاطر بن افلک که قرار است در فیلم اختصاصی بتمن به ایفای نقش بپردازد، کمی به تاخیر بیوفتد. اما حال که مت ریوز کارگردانی این پروژه را برعهده گرفته ممکن است کمی اوضاع نسبت به قبل تغییر کند. همچنین به‌تازگی اعلام شده بود که پروژه تولید فیلم Flashpoint (فلش پوینت) فعلا متوقف شده و استودیو منتظر این است تا ببیند که فیلم لیگ عدالت چه واکنش‌ها و بازخوردهایی را دریافت می‌کند. پس اینطور که از ظواهر امر پیداست، به نظر می‌رسد که فشار خیلی زیادی روی اکران این اثر قرار دارد و استودیو با انجام این مرحله انگار بار خیلی سنگینی را از روی دوش خود برمی‌دارد و می‌تواند به سراغ تولید فیلم‌های دیگر از جمله قسمت دوم این مجموعه که روون علاقه خیلی زیادی به آن دارد برود.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده