نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

ایجاد کمپین اسکار برای دو فیلم Thor: Ragnarok و Guardians of the Galaxy 2

کمپانی والت دیزنی تصمیم دارد برای دو فیلم استودیو مارول، یعنی Thor: Ragnarok و Guardians of the Galaxy 2، کمپین اسکار راه بیاندازد. 

کمپانی والت دیزنی به موفقیت دو فیلم استودیو مارول، یعنی فیلم‌های Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) و Guardians of the Galaxy 2 (نگهبانان کهکشان ۲) بسیار امید بسته و از همین رو تصمیم دارد برای این دو ساخته ابرقهرمانی، کمپین انتخاباتی اسکار راه بیاندازد. فیلم Guardians of the Galaxy 2 که بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت و در گیشه نیز فروشی عالی داشت. بودجه ساخت فیلم جیمز گان ۲۰۰ میلیون دلار بود و این فیلم توانست ۸۶۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کردند می‌توان به کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، مایکل کوپر و کارن گیلان اشاره کرد. در مورد فیلم تازه اکران‌شده Thor: Ragnarok نیز خبرها حاکی از فروش خوب این فیلم در آخر هفته و روز جمعه داشته‌اند؛ فیلم Thor: Ragnarok سومین فیلم جداگانه از شخصیت ثور، ایزد آذرخش است. بسیاری از منتقدین این فیلم را بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول تا این لحظه دانسته‌اند. جالب است بدانید سایت Rotten Tomatoes که چندی پیش مارتین اسکورسیزی حسابی از خجالتش درآمد، به فیلم تایکا وایتیتی امتیاز ۹۳ را داده و این فیلم را در جعبه گوجه‌های رسیده و تازه قرار داده است. این فیلم تا همین لحظه که اکران جهانی خود را پشت سر گذاشته است، توانسته چیزی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد و به نظر می‌رسد فروش آن در خاک ایالات متحده آمریکا نیز در هفته اول بیش از ۱۰۰ میلیون دلار باشد. 

فیلم Thor: Ragnarok تقریبا شش هفت ماهی پس از فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 بر روی پرده رفت. فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 خود یکی از موفق‌ترین فیلم‌های نیمه ابتدایی سال جاری و فصل بهار بود. همان طور که گفتیم این فیلم نیز بسیار مورد توجه منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت و از سایت Rotten Tomatoes امتیاز بالای ۸۲ را دریافت کرد.

GOG

به علت نگاه مثبت منتقدان به این دو فیلم و همچنین استقبال بالای تماشاچیان از فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 و احتمالا فروش بسیار خوب فیلم Thor: Ragnarok، کمپانی والت دیزنی تصمیم گرفت هر دو فیلم را به هیئت انتخاب برترین فیلم‌های مراسم اسکار معرفی کند و با درج نامه «در جهت استحضار اعضای محترم آکادمی اسکار» در سایت نودمین مراسم سالیانه اسکار، شانس این دو فیلم را برای حضور در این رویداد معتبر سالانه فیلم افزایش دهد. این نامه همچنین برای مراسم انجمن بازیگران آمریکا، انجمن کارگردانان آمریکا و انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا نیز فرستاده شده است، اما خب طبیعتاً مهم‌ترین موضوع تأیید آکادمی علوم و هنرهای سینما است که باید منتظر ماند و دید که این دو فیلم ابرقهرمانی جایگاهی در نودمین مراسم سالیانه اسکار خواهند داشت یا خیر.

به علت نگاه مثبت منتقدان به این دو فیلم و همچنین استقبال بالای تماشاچیان از فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 و احتمالا فروش بسیار خوب فیلم Thor: Ragnarok، کمپانی والت دیزنی تصمیم گرفت هر دو فیلم را به هیئت انتخاب برترین فیلم‌های مراسم اسکار معرفی کند 

جالب است بدانید این کمپین در مورد فیلم Thor: Ragnarok بسیار جدی‌تر دنبال می‌شود و کمپانی دیزنی سعی دارد در بخش‌های مختلف از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای تایکا وایتیتی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و در چندین مورد از بخش‌های تکنیکی و فنی همچون بهترین جلوه‌های ویژه، آخرین ساخته خود را در بخش‌های مختلف مراسم اسکار، نامزد دریافت جایزه کند. علاوه بر این‌ها کمپانی دیزنی می‌خواهد هر طور شده کریس همسورث را نیز در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و تام هیدلستون، مارک رافالو و جف گلدبلوم را در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد معرفی کند. این کمپانی نام دو بازیگر اصلی زن این فیلم، یعنی کیت بلانشت و تسا تامپسون را نیز در نامه خود از قلم نیانداخته است. 

تمام این ماجرا در مورد فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 نیز صدق می‌کند. کمپانی والت دیزنی برای این فیلم ابرقهرمانی فکرهای بزرگی در سر دارد و این فیلم را نیز در بخش‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی برای جیمز گان، معرفی کرده است. این کمپانی و همچنین استودیو مارول کمپینی را نیز برای کریس پرت در جهت نامزدی در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و زوئی سالدانا، کارن گیلان و پام کلمنتیف را برای نامزدی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن معرفی کرده‌اند. در لیست معرفی بهترین بازیگران نقش مکمل مرد هم باید به نام‌هایی همچون دیو باتیستا، مایکل روکر، سیلوستر استالونه، کرت راسل، بردلی کوپر و وین دیزل اشاره داشت. همچون فیلم Thor: Ragnarok، کمپانی والت دیزنی از اعضای آکادمی اسکار خواسته است در بخش‌های تکنیکی و فنی نیز فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 را مورد توجه قرار دهند. 

GOG

کمی باور این موضوع سخت است که هیچ کدام از این دو فیلم بتوانند در بخشی از مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه‌ای شوند، ولی تنگ‌نظری‌هایی که اعضای آکادمی اسکار نسبت به فیلم های علمی تخیلی، فانتری و البته ترسناک داشته‌اند و در کنار آن زخم زبان‌هایی که طرفداران و منتقدان به آن‌ها در مورد عدم توجه به چنین آثاری زده‌اند، شاید کمی دل اعضای آکادمی اسکار را نرم ساخته و حداقل در بخش‌های تکنیکی و فنی توجه بیش‌تری به آثاری این چنینی داشته باشند. البته امسال کمی اوضاع فرق می‌کند، چون در فیلم Thor: Ragnarok کیت بلانشتی حضور پیدا کرده است که دو مرتبه برنده جایزه اسکار شده است. فیلمی را هم که جیمز گان کارگردانی کرده، فیلمی متفاوت و قوی در ژانر کمیکی و ابرقهرمانی است و نباید از بازی زیبای مایکل روکر نیز به سادگی گذشت. 

کمپانی والت دیزنی قول داده است که تا لحظه آخر از دو فیلم Thor: Ragnarok و Guardians of the Galaxy Vol. 2 حمایت کند و هر فیلمی از هر ژانری این حق را دارد که مورد بررسی قرار بگیرد. امسال سال جالب توجهی برای آکادمی علوم و هنرهای سینما خواهد بود، بدین دلیل که آن‌ها می‌بایست چهار فیلم ابرقهرمانی را بررسی کنند که هر کدام طرفداران پروپاقرص و دوآتشه خود را دارند؛ چندی پیش کمپانی برادران وارنر کمپینی برای فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) راه انداخت و پس از آن نوبت به کمپانی فاکس، قرن بیستم رسید که فیلم متفاوت و فوق‌العاده زیبای Logan (لوگان) را معرفی کند. با این وضعیت شاید فیلم Justice League (لیگ عدالت) که حدود ۱۰ روز دیگر بر روی پرده سینما می‌رود نیز خود را مدعی حضور در مراسم اسکار بداند.

گفتنی است در فیلم  Thor: Ragnarok، کریس همسورث در نقش ثور، تام هیدلستون در نقش لوکی، ادریس البا در نقش هایمدال، آنتونی هاپکینز در نقش اودین، تسا تامپسون در نقش والکری، کارل اوربان در نقش اسکرج، مارک روفالو در نقش هالک، جف گلدبلوم در نقش استاد بزرگ، کیت بلانشت در نقش هلا، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، کلنسی براون در نقش سورت و جیمی الکساندر در نقش سیف به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم  Thor: Ragnarok از تاریخ ۳ نوامبر سال جاری (۱۲ آبان ماه) بر روی پرده رفته است.    


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده