نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷

آکوامن فیلم Justice League شباهت زیادی به نسخه اصلی خواهد داشت

از آنجایی که انتقادات زیادی نسبت به جیسون موموآ و شخصیت آکوامن شده بود، موموآ وظیفه خود دانست تا در کنفرانس مطبوعاتی صحبت‌هایی درباره نقش جدید خود بکند.

تنها از طریق تصاویر و محصولاتی که توسط تیم بازاریابی عرضه شده و صحبت‌هایی که بین طرفداران وجود دارد، می‌توان کاملا متوجه این موضوع شد که شخصیت آکوامنی که در فیلم Justice League (لیگ عدالت) وجود دارد، دقیقا آن کاراکتری نیست که طرفداران دنیای کتاب‌های کامیک دوستش داشته باشند. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، بازیگری که قرار است جدیدترین لایو اکشن این شخصیت را به روی پرده سینماها ببرد و آن را زنده کند، در طی کنفرانسی مطبوعاتی که اعضای تیم تولید فیلم Justice League در لندن برگزار کرده بودند، پیامی را برای طرفداران خود اعلام کرد: «با این شخصیت بمانید». او در این کنفرانس مطبوعاتی اینگونه با طرفداران خود سخن گفت:

خطاب به طرفداران این شخصیت و افرادی که می‌گویند «او اصلا شبیه آکوامن واقعی نیست» می‌گویم که لطفا کمی بیشتر صبر کنید. لطفا کمی بیشتر با این کاراکتر بمانید.

کمپانی مارول عادت دارد که ابتدای هر فاز خود در دنیای سینمایی مارول یک برنامه مشخص را معین کند و طبق همان پیش برود. به طور مثال این استودیو عادت دارد که ابتدا هر کدام از شخصیت‌های خود را در قالب یک فیلم اختصاصی و مستقل به طرفداران خود نمایش دهد و معرفیشان کند و بعد از آن، این کاراکترهای جدید را به آثار تشکیل تیم و پروژه‌هایی مانند فیلم The Avengers (انتقام جویان) انتقال می‌دهد.

به گفته خود موموآ، آکوامن در فیلم لیگ عدالت تنها کسی است که هم انسان است و هم خدا. حال ما بی‌صبرانه منتظریم تا تلاش او برای کنترل نیروهایش را ببینیم. او نمی‌داند چطور از آن‌ها استفاده کند و توسط کسی هم آموزش ندیده است

حال کمپانی دی سی روش متفاوتی نسبت به استودیو دارد و کارهایش را جور دیگری پیش می‌برد. به طور مثال در همین مطلب با توجه به شخصیت مرکزی، کاراکتر آکوامن قرار است ابتدا در فیلم لیگ عدالت که برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) تنظیم شده است حضور بیابد و بعد از آن، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ در اثری که کاملا اختصاصی این شخصیت و مستقل است، ایفای نقش کند. جیسون موموآ، بازیگر نقش آکوامن در فیلم لیگ عدالت، در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی اینگونه درباره نقش خود سخن گفت:

من می‌خوام مردم این موضوع را بدانند. شما در طی یک سال قرار است بفهمید که او از کجا آمده، چه اتفاقاتی برای مادرش افتاده، چه اتفاقاتی برای پدرش رخ داده و کل دنیا و تمام مردم آن در حالی که او را نمی‌شناسند و شناخت دقیقی از شخصیت او ندارند چگونه با او برخورد می‌کنند. او نمی‌دانست که چگونه باید از قدرت‌هایی که در وجودش نهفته است استفاده کند. برخی اوقات او مردم را نجات می‌داد و برخی اوقات آنها را از دست می‌داد و بُعد انسانی او نمی‌دانست که چگونه باید با این مسائل کنار بیاید و مشکلاتش را رفع کند و باید این مسائل را مخفی کرده و از متوجه شدن مردم جلوگیری کند. لایه‌های زیادی برای این فرد وجود دارد و من فکر می‌کنم زمانی که وقتش برسد و ما فیلم اختصاصی او را ببینیم و شخصیت او را در این اثر مشاهده کنیم، متوجه می‌شویم که او قرار است مسئولیت‌های مربوط به خود را بر عهده بگیرد، برای نجات دنیا تلاش کند و در نهایت تبدیل به شاهی که در تقدیرش وجود دارد، بشود.

aquaman-Jason-momoa

در ادامه این گفتگو جیسون موموآ به این نکته اشاره کرد که این نسخه از تجسم واقعی این شخصیت، ساخته زک اسنایدر بوده است.

این نوع از تجسم شخصیت آکوامن، همه و همه از ذهن زک اسنایدر بیرون آمده بود. منظور من این است که اگر او نبود، آکوامن هم در حال حاضر اینجا حضور نداشت. من فقط می‌خواستم مطمئن شوم که طرفداران می‌دانند این شخصیت خشن و اخمو، این مردی که در میان جزر و مد دریا زندگی می‌کند از کجا آمده، چه اتفاقاتی در زندگی او رخ داده و چرا اینقدر خشن و بداخلاق-گونه با کاراکتر بتمن رفتار می‌کند.

در ادامه این گفتگو در کنفرانس مطبوعاتی عوامل فیلم لیگ عدالت در شهر لندن، موموآ خود را یک «کودک بزرگ» توصیف کرد و اعلام کرد که در صحنه‌های فیلمبرداری اصلا نمی‌توانست جلوی خود را در برابر شنل بتمن بگیرد و اصلا نمی‌توانست در شرایط مختلف شنل او را نکشد.

از طرف دیگر بن افلک هم که نقش بتمن را در این اثر بازی کرده است در ادامه حرف موموآ اشاره کرد:

او اصلا دست از کشیدن شنل من برنمی‌داشت و من هی مدام با خودم می‌گفتم: «کدام لعنتی‌ای مدام شنل من را می‌کشد و دست برنمی‌دارد؟»

همچنین در پایان لازم به ذکر است که فیلم لیگ عدالت داستان این تیم را که متشکل از ابرقهرمانانی مانند بتمن (با بازی بن افلک)، واندر وومن (با بازی گل گدوت)، آکوامن (با بازی جیسون موموآ)، فلش (با بازی ازرا میلر) و سایبورگ (ری فیشر) است حکایت می‌کند که برای نجات دنیا از دست ابرشروران، تیمی را با یکدیگر تشکیل داده‌اند. بعد از آن و در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ (آذر ۹۷) هم ما شاهد فیلم مستقل و اختصاصی شخصیت آکوامن هستیم که در آن جیسون موموآ با آمبر هرد هم‌بازی خواهد شد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده