نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

آهنگساز قسمت دوم فیلم Deadpool مشخص شد

آهنگساز دو فیلم John Wick (جان ویک) و Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، برای نگارش موسیقی متن قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی کمپانی مارول انتخاب شد.

تایلر بیتس، موسیقیدان اهل ایالات متحده آمریکا که نگارش موسیقی دو فیلم John Wick (جان ویک) و Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) را نیز در کارنامه خود می‌بیند، به‌عنوان آهنگساز دنباله فیلم کمیکی و ابرقهرمانی کمپانی مارول، یعنی فیلم Deadpool (دِدپول) انتخاب شد. آن‌طور که چندی پیش خبردار شدیم، مراحل فیلمبرداری دنباله فیلم Deadpool به پایان رسیده و این فیلم برای اکران در سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است؛ مدت زمانی طولانی که به سازندگان اجازه می‌دهد با فراغ بال مراحل ویرایش و افکت‌های دیجیتالی را انجام دهند و البته موسیقی فیلم را بسازند. در تقویم هنوز هفت ماهی به اکران قسمت دوم فیلم Deadpool باقی مانده است. با این حال بد نیست بدین موضوع نیز اشاره دشته باشیم که کارگردان فیلم ابتدایی، یعنی تیم میلر، دیگر بر صندلی کارگردانی قسمت دوم ننشست و کارگردانی فیلم جدید به دیوید لیچ، تهیه‌کننده، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و بدل‌کار اهل ایالات متحده آمریکا سپرده شد. همان‌طور که مستحضرید تیم میلر این روزها به همراه جیمز کامرون در حال ساخت قسمت ششم مجموعه علمی-تخیلی Terminator (ترمیناتور) است و قرار است در این فیلم شاهد بازگشت آرنولد شوارزنگر، لیندا همیلتون و احتمالاً رابرت پاتریک باشیم.   

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، کارگردانی قسمت دوم Deadpool بر عهده دیوید لیچ است و او اکثر بازیگران اصلی قسمت اول را در قسمت دوم نیز گرد هم آورده است. در این فیلم رایان رینولدز در نقش ددپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، جک کزی در نقش بلک تام، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا، کارا سانی در نقش دوپیندر و جولیان دنیسون در یک نقش نامشخص به ایفای نقش خواهند پرداخت. البته همان‌طور که متوجه شدید نام‌های جدیدی نیز به لیست بازیگران پیشین اضافه شده است که معروف‌ترین آن‌‌ها جاش برولین در نقش کیبل است که بعید به نظر می‌رسد رابطه خوبی را بین این شخصیت و دِدپول شاهد باشیم. همچنین این هفته در خبری رسمی اعلام شد که تایلر بیتس آهنگسازی این پروژه را بر عهده خواهد داشت.

طبق گزارش Fine Music Radio، متوجه شدیم که تایلر بیتس نگارش موسیقی متن قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Deadpool را بر عهده دارد. این آهنگساز در ساخت موسیقی متن فیلم‌های اکشن و همچنین فیلم‌های ساخته‌شده بر اساس آثار کمیکی به اندازه کافی سابقه و تجربه داشته است و دو فیلم John Wick و Guardians of the Galaxy از آثار نسبتاً جدیدی هستند که وی آهنگسازی آن‌ها را انجام داده است. از دیگر فیلم‌های معروفی که تایلر بیتس آهنگسازی آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به John Wick: Chapter 2 (جان ویک: بخش ۲)، Movie 43 (فیلم ۴۳)، Conan the Barbarian (کونان بربر)، The Haunted World of El Superbeasto (دنیای تسخیرشده ال سوپربیستو)، Sucker Punch (مشت ناگهانی)، Watchmen (نگهبانان)، Halloween (هالووین) و Love and a Bullet (عشق و یک گلوله) اشاره داشت.     

Tyler-Bates

علاوه بر کارنامه نسبتاً پرباری که تایلر بیتس داشته و در فیلم‌های اکشن و ابرقهرمانی سابقه آهنگسازی دارد، وی سابقه همکاری با دیوید لیچ، کارگردان قسمت دوم فیلم Deadpool را هم در کارنامه خود می‌بیند. این دو پیش از این فیلم، سابقه همکاری در فیلم نئو نوآر، اکشن و تریلر John Wick را با یکدیگر داشته‌اند؛ فیلمی که دیوید لیچ و چاد استاهلسکی مشترکاً با یکدیگر ساختند و به روی پرده بردند که البته این فیلم را به نام چاد استاهلسکی می‌شناسند. جالب است بدانید این دو نفر در فیلم ضد ایرانی 300 (۳۰۰) نیز همکاری داشته‌اند. در آن فیلم دیود لیچ یکی از بدلکاران بود و بعید به نظر می‌رسد فرصت خوش‌وبش با تایلر بیتس که در پشت صحنه مشغول ساخت آهنگ فیلم بود را به دست آورده باشد.

تایلر بیتس در ساخت موسیقی متن فیلم‌های اکشن و همچنین فیلم‌های ساخته شده بر اساس آثار کمیکی به اندازه کافی سابقه و تجربه داشته است و دو فیلم John Wick و Guardians of the Galaxy از آثار نسبتاً جدیدی هستند که وی آهنگسازی آن‌ها را انجام داده است

در ابتدا قرار بود جانکی ایکس‌ال یا همان تام هالکنبرگ آهنگسازی دنباله فیلم Deadpool را بر عهده گیرد، ولی وی ترجیح داد پس از جدایی تیم میلر از این پروژه، او نیز قید همکاری با سازندگان را بزند. مطمئناً اعلام خبر عدم حضور جانکی ایکس‌ال برای بسیاری از طرفداران فیلم ابتدایی، خبری ناراحت‌کننده بود، ولی خب با توجه به همه جوانب، می‌توان این تصمیم جانکی ایکس‌ال را کاملاً درک کرد.

اگرچه در حال حاضر این‌طور به نظر می‌رسد که استایل کلی قسمت دوم کمی متفاوت از فیلم ابتدایی است، با این حال تردیدهایی در مورد انتخاب تایلر بیتس برای آهنگسازی قسمت دوم وجود دارد و شاید انتخاب این آهنگساز، انتخابی خیلی فوق‌العاده برای قسمت دوم فیلم موفق ابتدایی نبود. این روزها چپ و راست شاهد اکران فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیکی هستیم و قطعاً بخش موسیقی هر کدام از این آثار تأثیر بسزایی در کیفیت و همچنین در خاطرات ثبت شدن آن‌ها دارد.

از فیلم‌های معروفی که دیوید لیچ کارگردانی آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به Atomic Blonde (بلوند اتمی) اشاره داشت. این فیلم آخرین فیلم دیوید لیچ نیز هست که به روی پرده سینما رفته است. در این فیلم بازیگرانی همچون شارلیز ترون، جیمز مک‌آووی، جان گودمن، تیل شوایگر، ادی مارسن، سوفیا بوتلا و توبی جونز به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم اکشن، مهیج و جاسوسی Atomic Blonde با استقبال نسبتاً خوبی از سوی منتقدین همراه بود و با بودجه ساخت ۳۰ میلیون دلاری، نزدیک ۹۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

فیلم Deadpool یک فیلم ابرقهرمانی بر پایه شخصیتی از کمیک‌های مارول به همین نام است. این فیلم به کارگردانی تیم میلر به روی پرده سینما رفت. از جمله بازیگران فیلم ابتدایی می‌توان به رایان رینولدز، مورینا بکرین، اد اسکرین، جینا کارانو، تی جی میلر، لزلی اوگامس و برایانا هیلدبرند اشاره داشت. همچنین فیلم Deadpool در کنار فیلم متفاوت Logan (لوگان) فیلم‌هایی از کمپانی مارول هستند که برای نمایش، درجه سنی R گرفتند که همین موضوع در موفقیت عالی این دو فیلم تأثیر بسزایی داشت. بودجه ساخت فیلم ابتدایی ۵۸ میلیون دلار بود و در گیشه فروش فوق‌العاده ۷۸۳ میلیون دلاری را تجربه کرد.

قسمت دوم فیلم Deadpool قرار است در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۱ خردادماه ۱۳۹۷) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده