// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

خوش بینی مدیر بازاریابی ایکس باکس نسبت به قابلیت بازی بین پلتفرمی با پلی استیشن

آرون گرینبرگ، مدیر ارشد بازاریابی برند یکس باکس نسبت به قابلیت بازی بین پلتفرمی با کنسول پلی‌استیشن 4 همچنان خوشبین است.

کمپانی مایکروسافت به تازگی برای برخی از بازی‌ها قابلیت بازی بین پلتفرمی با کنسول نینتندو سوییچ و پی سی را عرضه کرده است. اما در طرف دیگر کمپانی سونی همچنان اجازه این قابلیت برای کنسول پلی‌ استیشن 4 را صادر نکرده است، اگر چه در گذشته، آنها این قابلیت برای برخی از بازی‌ها بین کنسول پلی‌استیشن 4 و پی سی را در دسترس کاربران قرار داده بودند اما به نظر می‌رسد فعلا برنامه‌ای برای فعال کردن این قابلیت ندارند.

برای روشن شدن هر چه بیشتر این مساله، وب‌سایت دوال‌شاکر به سراغ آرون گرینبرگ، مدیر ارشد بازاریابی برند ایکس باکس رفته است تا چشم‌انداز مایکروسافت را در مورد قابلیت بازی بین پلتفرمی را جویا شود. او در این مورد چنین به اظهار نظر پرداخته است:

ما همچنان با سونی در این رابطه در حال مذاکره هستیم. ما با افراد بسیار خوبی در کمپانی سونی به صحبت در این مورد پرداخته‌ایم، به همین دلیل من فکر می‌کنم آنها به زمان کافی احتیاج دارند تا بتوانند این قابلیت را عملی کنند.

طبق برنامه مایکروسافت، آنها سعی دارند تا برای بازیکنان پلی بسازنند تا آنها بتوانند خارج از پلتفرمی که دارند با تمام گیمر‌ها تعامل داشته باشند و بازی‌ها را با یکدیگر تجربه کنند. آنها از این که با کمپانی نینتندو برای گسترش قابلیت بازی بین پلتفرمی همکاری می‌کنند، هیجان زده هستند و دوست دارند تا کمپانی سونی نیز به جمع آنها اضافه شود. همچنین آرون گرینبرگ در مورد سونی اعلام کرد:

تصمیم نهایی را آنها خواهند گرفت اما من خوشبین هستم و فکر می‌کنم در نهایت آنها قابلیت بازی بین پلتفرمی را در دسترس کاربران قرار خواهند داد.

xbox one nintendo switch

وب‌سایت دوال‌شاکر در ادامه پرسید که روابط مایکروسافت با کمپانی نینتندو به چه شکلی است که منجر به توافق در این زمینه شد؟ گرینبرگ در پاسخ بیان کرد:

ما با زادگاه ماریو و زلدا روابط بسیار خوبی داریم. ما برای بازی Minecraft با یکدیگر همکاری کرده‌ایم. بسیاری از افراد نمی‌دانند که کمپانی نینتندو شعبه آمریکا فاصله بسیار اندکی با دفتر ایکس باکس دارد و همین باعث می‌شود تا کارمندان هر دو کمپانی بتوانند به راحتی با یکدیگر قرار ملاقات بگذارند. ما از این اتفاق خوشحالیم و همانند گذشته، روابط خوبمان را با کمپانی نینتندو حفظ خواهیم کرد. همکاران من در مایکروسافت طرفدار سر سخت بازی‌های نینتندو هستند. ما عاشق کنسول نینتندو سوییچ هستیم و معتقدیم به دلیل قابلیت‌ها و امکانات سوییچ، این پلتفرم جای مناسبی برای بازی Minecraft است. بنابراین، گفتگو بین ما و آنها به شدت راحت است هیچ مقاومتی در هر دو طرف دیده نمی‌شود.

همچنین آرون گرینبرگ در مورد Azure، سرویس ابری مایکروسافت که کمک شایانی به قابلیت بازی بین پلتفرمی می‌کند چنین اظهار داشت:

ما هیچ مشکلی در زمینه استفاده نینتندو و سونی از خدمات سرویس Azure برای بازی‌های آنها نداریم و به شدت از آن استقبال خواهیم کرد. در حال حاضر توسعه دهندگان زیادی برای زیرساخت بازی‌هایی که نیاز به سرویس‌های ابری دارند، از خدمات Azure استفاده می‌کنند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. بنابراین بهترین پیشنهاد برای فراهم کردن قابلیت بازی بین پلتفرمی، استفاده از سرویس Azure است. 

طبق صحبت‌های آرون گرینبرگ، به نظر می‌رسد به زودی شاهد بازی‌های زیادی با قابلیت بازی بین پلتفرمی برای کنسول ایکس باکس وان و کنسول نینتندو سوییچ باشیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده