نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

هانس زیمر آهنگساز فیلم لایو اکشن The Lion King خواهد بود

هانس زیمر، آهنگساز معروف آلمانی سینمای هالیوود به‌عنوان آهنگساز فیلم بازسازی و لایو اکشن The Lion King انتخاب شد.

کمپانی والت دیزنی آهنگسازی فیلم بازسازی و لایو اکشن The Lion King (شیر شاه) را به آهنگساز آلمانی معروف سینمای هالیوود، هانس زیمر سپرده است. والت دیزنی چند وقتی می‌شود که تصمیم به بازسازی انیمیشن‌های قدیمی خود گرفته است و البته این تصمیم جدید آن‌ها موفقیت‌های بالایی نیز به همراه داشته است و تماشاچیان استقبال بسیار خوبی از بازسازی آثار قدیمی دیزنی داشته‌اند. همان‌طور که می‌دانید کارگردانی فیلم جدید The Lion King به جان فاورو سپرده شده است. جان فاورو با کارگردانی فیلم The Jungle Book (کتاب جنگل) نشان داد که به‌خوبی با پیچ‌وخم ساخت فیلم‌های لایو اکشن و استفاده درست از جلوه‌های ویژه تصویری آشنا است و این فیلم سود بسیاری را روانه جیب کمپانی والت دیزنی کرد و خب طبیعتاً این کمپانی پس از موفقیت خیره‌کننده فیلم The Jungle Book در گیشه، برای ساخت فیلم بازسازی و لایو اکشن بسیار محبوب The Lion King به سراغ چه کسی بهتر از جان فاورو، کارگردان دو فیلم ابتدایی مجموعه Iron Man (مرد آهنی) می‌رفت؟ همان‌طور که گفتیم فیلم The Jungle Book بسیار در گیشه موفق بود و با بودجه ساخت ۱۷۵ میلیون دلاری، نزدیک به ۱ میلیارد دلار فروش داشت و البته منتقدان نیز نگاه مثبتی به این فیلم فانتزی و ماجراجویانه داشتند.  

فیلم بازسازی و لایو اکشن The Lion King تا تابستان سال ۲۰۱۹ میلادی به روی پرده نخواهد رفت، اما از امسال صحبت در مورد صداپیشگانی که قرار است در این فیلم حضور داشته باشند آغاز شده است. تیم کامل صداپیشگان فیلم The Lion King انتخاب و به صورت رسمی توسط کمپانی والت دیزنی معرفی شده‌اند. دونالد گلاور در نقش سیمبا، جیمز ارل جونز در نقش پادشاه موفاسا، چویتل اجیوفور در نقش اسکار، بیانسه در نقش نالا، سث روگن در نقش پومبا، جان الیور در نقش زازو، بیلی ایکنر در نقش تیمون، الفری وودارد در نقش سارابی (مادر سیمبا)، جان کانی در نقش رافیکی، فلورنس کازومبا در نقش شنزی، اریک آندره در نقش عزیزی، کیگان-مایکل کی در نقش کماری، جی‌دی مک‌کرری در نقش کودکی سیمبا و شهدی رایت جوزف در نقش کودکی نالا، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم بازسازی و لایو اکشن The Lion King حضور دارند و به صداپیشگی خواهند پرداخت. پس از بازگشت جیمز ارل جونز، حال متوجه شدیم آهنگساز آن انیمیشن خاطره‌انگیز، یعنی هانس زیمر نیز در فیلم جدید حضور خواهد داشت که مطمئناً طرفداران انیمیشن The Lion King بسیار از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد.   

Lion-King

کمپانی والت دیزنی به صورت رسمی خبر حضور هانس زیمر، آهنگساز برنده جایزه اسکار در فیلم بازسازی و لایو اکشن The Lion King را تأیید کرد. هانس زیمر در طول بیش از سه دهه فعالیت هنری خود، برای بیش از ۱۵۰ فیلم، موسیقی متن نوشته است. از فیلم‌های معروفی که این آهنگساز برجسته نگارش موسیقی متن آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به The Thin Red Line (خط باریک سرخ)، Gladiator (گلادیاتور)، The Last Samurai (آخرین سامورایی)، Inception (تلقین)، Interstellar (میان‌ستاره‌ای)، Dunkirk (دانکرک) و Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) اشاره داشت.

موسیقی متن انیمیشن The Lion King یکی از بهترین‌های هانس زیمر است و تنها جایزه اسکاری که این آهنگساز آلمانی دریافت کرده است برای ساخت موسیقی همین انیمیشن The Lion King بوده است. همچنین لازم است بدین نکته نیز اشاره داشته باشیم که شایعاتی به گوش می‌رسد با این مضمون که بیانسه، خواننده، ترانه‌سرا و هنرپیشه آمریکایی قرار است با هانس زیمر در این پروژه همکاری داشته باشد که امیدواریم همکاری خوبی از آب دربیاید و خاطرات خوبمان از انیمیشن The Lion King و آهنگ‌های زیبای هانس زیمر، یکجا بر باد نرود. در هر صورت تیم سازنده فیلم بازسازی و لایو اکشن The Lion King تیمی خوب و قوی به نظر می‌رسد و از قرار معلوم جان فاورو نیز در صحبت‌هایی اعلام کرده است که سعی می‌کند به انیمیشن خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی ابتدایی پایبند بماند.  

Lion-King-II

جالب است بدانید چندی پیش از حضور هیو جکمن در بازسازی The Lion King خبر می‌دادند، ولی این بازیگر استرالیایی‌تبار این اخبار را تکذیب کرد.

کمپانی والت دیزنی به صورت رسمی خبر حضور هانس زیمر، آهنگساز برنده جایزه اسکار را در فیلم بازسازی و لایو اکشن The Lion King تأیید کرد. هانس زیمر در طول بیش از سه دهه فعالیت هنری خود، برای بیش از ۱۵۰ فیلم موسیقی متن نوشته است

فیلم ابتدایی The Lion King در سال ۱۹۹۴ توسط کمپانی والت دیزنی اکران شد که هم منتقدان و هم تماشاچیان بسیار از آن تعریف کردند و لذت بردند. آن فیلم توانست با بودجه‌ی ۴۵ میلیون دلاری چیزی نزدیک ۹۷۰ میلیون دلار در گیشه فروش کند. از صداپیشگان آن فیلم می‌توان به جرمی آیرونز، جیمز ارل جونز، متیو برادریک، جاناتان تیلور توماس، مویرا کلی و ارنی سابلا اشاره کرد. مطمئناً با موفقیت کم‌نظیر فیلم ابتدایی، انتظارات از بازسازی آن زیاد خواهد بود و جان فاورو برای راضی نگه داشتن منتقدان و تماشاچیان کار سختی را در پیش دارد. 

دیزنی مدت‌ها است که در حال تولید و ساخت فیلم‌های لایو اکشن از انیمیشن‌های قدیمی و محبوب خود است. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به Maleficent (ملفیسنت) و Cinderella (سیندرلا) اشاره داشت. آخرین فیلمی که کمپانی والت دیزنی از روی یکی از انیمیشن‌های قدیمی خود ساخت، فیلم رمانتیک، فانتزی، و موزیکال Beauty and the Beast (دیو و دلبر) به کارگردانی بیل کاندن، و نویسندگی استیون شباسکی و ایوان اسپیلیوتوپولوس بود. در این فیلم بازیگرانی همچون اما واتسون و دن استیونز به‌عنوان شخصیت‌های اصلی در کنار بازیگرانی همچون لوک ایوانز، کوین کلاین، جش گد، ایوان مک‌گرگور، استنلی توچی، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتارا، ایان مک‌کلن و اما تامسون به ایفای نقش پرداختند. منتقدان بسیار از فیلم بیل کاندن تعریف و تمجید کردند و این فیلم با بودجه ساخت ۱۶۰ میلیون دلاری، فروش فوق‌العاده ۱ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلاری را کسب کرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده