نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸

احتمال حضور دی کاپریو در فیلم جدید تارانتینو

فیلم بعدی کوئنتین تارانتینو در مورد قتل‌های خانواده منسون خواهد بود و این‌طور که از گزارش‌های جدید متوجه شدیم، لئوناردو دی‌کاپریو از گزینه‌های اصلی بازی در این فیلم خواهد بود.

نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو وارد مراحل اصلی تولید شده است و احتمالاً در این فیلم شاهد همکاری دوباره این کارگردان نخبه سینمای هالیوود با برخی از بازیگران معروف و البته مورد علاقه‌اش از جمله لئوناردو دی کاپریو خواهیم بود. اخبار جدید پس از اعلام قطع همکاری کوئنتین تارانتینو از کمپانی برادران واینستین که دلایل آن را همگی می‌دانیم، به بیرون منتشر شد. داستان این فیلم در دهه ۷۰ میلادی روایت می‌شود و کار نگارش فیلمنامه به پایان رسیده است. کوئنتین تارانتینو در حال حاضر فیلمنامه را به تمامی استودیوهای بزرگ سازنده فیلم فرستاده است تا پس از تأیید و تأمین بودجه ساخت، انتخاب بازیگران و مراحل فیلمبرداری این فیلم به‌سرعت آغاز شود.      

Manson

آخرین فیلمی که از کوئنتین تارانتینو به روی پرده سینما رفت، فیلم کمدی سیاه و وسترنِ خشونت‌آمیز The Hateful Eight (هشت نفرت‌انگیز) محصول سال ۲۰۱۵ بود. در این فیلم بازیگرانی همچون ساموئل ال. جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسن لی، والتون گوگینس، دمیان بیچیر، تیم راث و مایکل مدسن به ایفای نقش پرداختند. جالب است بدانید انیو موریکونه، آهنگساز شهیر ایتالیایی، برای نخستین بار با کوئنتین تارانتینو در فیلم The Hateful Eight همکاری داشت. این فیلم نیز همچون دیگر ساخته‌های کوئنتین تارانتینو با تحسین فراوان منتقدین همراه بود و با بودجه ساخت ۵۰ میلیون دلاری، در گیشه نزدیک ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشت. اما فیلم جدید حال و هوای کاملاً متفاوتی از آخرین ساخته این کارگردان خوش‌قریحه و صاحب سبک دارد و همان‌طور که گفتیم در دهه ۷۰ میلادی روایت خواهد شد. پیش از معرفی رسمی فیلم، گمانه‌زنی‌ها بر این پایه بود که فیلم جدید کوئنتین تارانتینو یا در ژانر وحشت است یا همچون فیلم دو قسمتی Kill Bill (بیل را بکش) فیلمی بر پایه هنرهای رزمی خواهد بود. اما اوایل سال جاری بود که جزئیات پروژه جدید کوئنتین تارانتینو منتشر و اعلام شد که این فیلم قرار است داستان خانواده جنجالی و عجیب‌وغریب منسون را به تصویر بکشد. تارانتینو اعلام کرده است حداقل یکی از بخش‌های فیلم روی مرگ شارون تِیت، همسر رومن پولانسکی متمرکز است؛ کسی که به‌دست منسون و گروهش در سال ۱۹۶۹ به قتل رسید. منسون شخصیت روان‌پریش و جنایتکاری است که در اوج دوره هیپی، قتل‌های سریالی زیادی را ترتیب داده بود. در همان زمانی که اعلام شد داستان فیلم جدید تارانتینو در مورد خانواده منسون است، بحث‌های زیادی در این مورد شکل گرفت، ولی کوئنتین تارانتینو بدون توجه به این موضوع اعلام کرد که به دنبال انتخاب بازیگران درجه یک برای حضور در نهمین فیلم خود است.    

طبق گزارش سایت ددلاین، پس از اعلام قطع همکاری کوئنتین تارانتینو با کمپانی واینستین، فیلمنامه فیلم جدید به تمامی استودیوهای بزرگ فیلمسازی به‌جز استودیو دیزنی که با فیلم‌های درجه سنی R سروکار ندارد، ارسال شده است. تا این لحظه هنوز برای جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو عنوانی انتخاب نشده است و در شبکه‌های اجتماعی از این فیلم با عنوان 9# یاد می‌کنند که اشاره به نهمین ساخته این کارگردان بزرگ سینمای مدرن دارد. گفته می‌شود کوئنتین تارانتینو علاقمند به همکاری با شرکت‌های پخش‌کننده فیلم بزرگی است تا فیلم جدیدش همچون دو فیلم The Hateful Eight و Django Unchained (جَنگوی از بند رسته)، در سطح بین‌الملل نیز فروش مناسبی را تجربه کند. نکته جالب اینجا است که پخش جهانی دو فیلم آخر کوئنتین تارانتینو بر عهده همین کمپانی این روزها بدنام برادران واینستین بوده است.

Tarantino

در فیلم‌های پیشین تارانتینو معمولاً می‌دیدیم که این کارگردان چندان وارد جزئیات اتفاقات واقعی نمی‌شود و طبق گزارش‌های مرتبط با فیلم جدید نیز گویا کوئنتین تارانتینو همین رویه را ادامه خواهد داد. این‌طور که گفته می‌شود، شخصیت چارلز منسون که رهبری فرقه‌ای با نام منسون و با ایدئولوژی اعتقاد به خویشتن را بر عهده داشت، همچون شخصیت هیتلر در فیلم Inglourious Basterds (حرام‌زاده‌های لعنتی) به تصویر کشیده خواهد شد؛ شخصیتی که بیشتر در پس‌زمینه داستان قرار خواهد داشت و چندان در صحنه‌های فیلم ظاهر نخواهد شد. همچنین باید بدین موضوع اشاره داشته باشیم که با مارگوت رابی و جنیفر لارنس برای ایفای نقش شخصیت شارون تِیت، همسر رومن پولانسکی، کارگردان معروف سینما، صحبت‌هایی شده است. در سال ۱۹۶۹ شارون تِیت به همراه ۹ نفر دیگر، قربانی تصمیمات وحشیانه خانواده منسون شدند که همسر پولانسکی در زمان قتل باردار بود. گویا کوئنتین تارانتینو نقشی را نیز برای لئوناردو دی‌کاپریو در نظر گرفته است و البته صحبت‌هایی را با بازیگران مورد علاقه‌اش یعنی برد پیت و ساموئل ال. جکسون داشته است. با وجود اینکه برد پیت، لئوناردو دی‌کاپریو و ساموئل ال. جکسون پیش از این با تارانتینو همکاری داشته‌اند، ولی خب هنوز این اخبار به‌صورت رسمی تأیید نشده است و حضور هیچ‌کدام از این بازیگران در فیلم جدید قطعی نیست.

تارانتینو اعلام کرده است که حداقل یکی از بخش‌های فیلم روی مرگ شارون تِیت، همسر رومن پولانسکی متمرکز است؛ کسی که به‌دست منسون و گروهش در سال ۱۹۶۹ به قتل رسید. منسون شخصیت روان‌پریش و جنایتکاری است که در اوج دوره هیپی، قتل‌های سریالی زیادی را ترتیب داده بود

مراحل پیش‌تولید فیلم کم کم در حال شروع شدن است و انتظار می‌رود از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی کار فیلمبرداری نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو آغاز شود و اگر استودیوی پخش‌کننده فیلم نیز به‌زودی مشخص شود، آن زمان می‌توان سال ۲۰۱۹ را سال اکران ساخته جدید تارانتینو در نظر گرفت. گفته می‌شود فیلمنامه فیلم تا حدودی شبیه به فیلم Pulp Fiction (داستان عامه‌پسند) البته در مقیاسی کوچک‌تر خواهد بود. احتمالاً بودجه این فیلم در حدود ۱۰۰ میلیون دلار و تقریباً یکسان با بودجه فیلم Django Unchained خواهد بود. این بودجه تقریباً دو برابر بودجه ساخت فیلم The Hateful Eight است و البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که بازیگران معروف‌تری نیز در فیلم جدید قرار است به ایفای نقش بپردازند؛ در واقع اگر همگی گزینه‌های مطرح‌شده در فیلم حضور پیدا کنند. اگر این فیلم روایتی همچون فیلم بسیار موفق و محبوب Pulp Fiction داشته باشد و حضور بازیگرانی همچون برد پیت، ساموئل ال. جکسون (حداقل این یک مورد حضورش از هم‌اکنون قطعی به نظر می‌رسد) و دی‌کاپریو در نهمین ساخته کوئنتین تارانتینو تأیید شود، می‌توانیم باز هم شاهد یکی از بهترین‌های این کارگردان بزرگ باشیم.

گفتنی است آخرین نقش‌آفرینی لئوناردو دی‌کاپریو روی پرده سینما مربوط به فیلم حماسی، مهیج و وسترن The Revenant (از گور برخاسته) الخاندرو گونسالس اینیاریتو می‌شود. در این فیلم بازیگرانی همچون تام هاردی، ویل پولتر و دامنل گلیسون به ایفای نقش پرداختند و سرانجام پس از سال‌ها هیئت داوران مراسم اسکار تصمیم گرفتند جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به لئوناردو دی‌کاپریو بدهند؛ با وجود اینکه شاید این بازیگر پیش از این فیلم نقش‌های به مراتب بهتری را ایفا کرده بود. فیلم The Revenant در هشتادوهشتمین دوره جوایز اسکار توانست در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمبرداری، جایزه اسکار را از آن خود کند. فیلم الخاندرو گونسالس اینیاریتو بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در گیشه نیز عملکردی موفقیت‌آمیز داشت و توانست با بودجه ۱۳۵ میلیون دلاری نزدیک ۵۳۳ میلیون دلار فروش داشته باشد.  

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده