نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

توضیح سازنده Cuphead در مورد الهام از بازی‌های مبارزه‌ای

سازندگان بازی Cuphead در استودیو MDHR، اعلام کرده‌اند که برای ساخت این اثر از بازی‌های مبارزه‌ای مختلفی الهام گرفته‌اند.

بازی Cuphead پس از یک فرایند ساخت نسبتا طولانی و صد البته سخت برای سازندگانش، چندی پیش منتشر شد و بازخورد‌های عالی گیمر‌ها و منتقدین را هم در پی داشت. پیش از این سازنده این بازی بارها اعلام کرده بود که در ساخت آن، از کارتون‌های دهه ۳۰ الهام گرفته است و این موضوع را می‌توان به وضوح در بازی هم مشاهده کرد. با این حال سازندگان بازی در استودیو MDHR، امروز اعلام کردند که علاوه بر کارتون‌های دهه ۳۰، از بازی‌های مبارزه‌ای کلاسیک نیز در ساخت کاپهد الهام گرفته‌اند. 

چاد و جارد مولدنهر، سازندگان بازی، اخیرا در مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات از این موضوع پرده برداشته و اعلام کردند که مثلا در قسمت مبارزه با باس قورباغه بازی، الهام کاپهد از بازی‌های مبارزه‌ای به وضوح دیده می‌شود و مثلا شاهد حضور جمعیت و تشویق مبارزین توسط آن‌ها هستیم و حتی کمبو‌هایی که اجرا می‌شوند هم به بازی Street Fighter 2 شبیه هستند. سازندگان بازی همچنین اعلام کردند که هدف آن‌ها، اشاره مستقیم به بازی خاصی نبوده اما سعی کرده‌اند نشانه‌هایی از آثار مبارزه‌ای کلاسیک را در ساخته خود قرار دهند. 

بازی Cuphead چندی پیش منتشر شد و توانسته بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشد. برای آشنایی با فرایند ساخت جالب و عجیب این بازی، می‌توانید مقاله‌ای در این مورد را در زومجی بخوانید. زومجی همچنین در بررسی بازی Cuphead به آن نمره عالی ۹ را داد که می‌توانید خلاصه‌ای از بررسی بازی را در ادامه بخوانید:

در رابطه با Cuphead نیاز به زدن حرف‌های اضافه نیست. اگر دل‌تان یک پلتفرمر معرکه با تصویرسازی‌هایی دوست‌داشتنی و فضاسازی مثال‌زدنی می‌خواهد که در خلال دقایقش باید با یک مشت باس عجیب و غریب بجنگید و دنیایی تیر جادویی شلیک کنید، این اثر خواستنی و شدیدا سخت را به هیچ عنوان از دست ندهید. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده