// جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

احتمال ساخت دنباله فیلم Master And Commander با بازی راسل کرو

به تازگی راسل کرو٬ بازیگر نقش اصلی فیلم Master and Commander: The Far Side of the World در توییتر خود از احتمال ساخت قسمت دوم این اثر خبر داده است.

فیلم ناخدا و فرمانده: در گوشه‌ای دور افتاده از جهان (Master and Commander: The Far Side of the World) در سال ۲۰۰۳ به کارگردانی پیتر ویر و بر اساس رمانی از پاتریک اوبرین با حضور بازیگرانی نظیر راسل کرو، پل بتانی، جیمز دارسی و کریس لارکین بر پرده‌ی سینماها رفت و تحسین گسترده‌ی تماشاگران و منتقدان را بر انگیخت. در آن زمان، کمپانی فاکس قرن بیستم (Twentieth Century Fox) رقم ۱۵۰ میلیون دلار را برای بودجه‌ی ناخدا و فرمانده هزینه کرد و در نهایت، فیلم در آمریکا به فروش ۹۳ میلیون دلار و در سطح جهان نیز به فروش ۲۱۲ میلیون دلار دست یافت.

ناخدا و فرمانده: در گوشه‌ای دور افتاده از جهان در پایان سال، نامزد دریافت ۱۰ جایزه اسکار از جمله جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد و در نهایت نیز جوایز بهترین تصویربرداری و بهترین صداگذاری را از آن خود کرد اما این موفقیت‌ها و کیفیت بالای فیلم نیز فاکس را متقاعد نکرد که دنباله‌ای بر این اثر بسازد چرا که فروش فیلم خصوصا در آمریکا، اصلا برای این کمپانی راضی کننده نبود.

Master and Commander

راسل کرو به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم اخیرا در توییتر خود متنی را خطاب به طرفداران دو شخصیت کاپیتان اوبری و دکتر ماتوری منتشر کرده که در آن از احتمال ساخت دنباله‌ای برای ناخدا و فرمانده خبر داده است. او اشاره کرده که زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه شاید یک ماجراجویی دریایی دیگری در راه باشد و میراث باقیمانده از پاتریک اوبرین به همراه علاقه‌ی زیاد طرفداران، می‌تواند فاکس را قانع کند که ادامه‌ی این فیلم را بسازد.

ماجراهای Master and Commander: The Far Side of the World در دوره‌ای رخ می‌دهد که ناپلئون سراسر اروپا را به تسخیر خود درآورده و این تنها بریتانیا است که در برابر قدرت وی مقاومت می‌کند. در چنین وضعیتی، مردی به نام کاپیتان جک اوبری ماموریت می‌یابد تا در آمریکای جنوبی، یک کشتی فرانسوی را که از اقیانوس اطلس در حال حرکت به اقیانوس آرام است تسخیر یا غرق کند. اوبری در ادامه برای عملی کردن این کار به ظاهر غیر ممکن، از راهنمایی‌های نزدیک‌ترین دوستش، دکتر استفن ماتورین که وی را به عنوان پزشک کشتی  همراهی کرده استفاده می‌کند.

Master and Commander

کتاب Master and Commander به قلم پاتریک اوبرین، در آمریکا در سال ۱۹۶۹ و در بریتانیا در سال ۱۹۷۰ منتشر شد که بازخوردهای متفاوتی را در پی داشت. کتاب در آمریکا به فروش قابل توجهی دست نیافت ولی در بریتانیا، استقبال بسیار خوبی از آن شد تا جایی که اوبرین را مجاب کرد تا این ماجراجویی را ادامه دهد. در فاصله‌ی بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۹، بیست کتاب مختلف با محوریت دو شخصیت کاپیتان اوبری و دکتر هاروتین به چاپ رسید که با استقبال خوب خوانندگان همراه شدند. بیست و یکمین کتاب از این مجموعه، سفر بی پایان نهایی جک اوبری (The Final Unfinished Voyage of Jack Aubrey) نام دارد که در سال ۲۰۰۴، چهار سال پس از مرگ اوبرین منتشر شد.

گذشت زمانی ۱۴ ساله از نمایش قسمت اول Master and Commander و کاهش محبوبیت راسل کرو نسبت به آن زمان، ریسک ساخت قسمت جدید این فیلم را تا حد زیادی بالا می‌برد

با وجود ابراز امیدواری راسل کرو برای ساخت قسمت دوم Master and Commander و تامین بودجه‌ی آن از طرف فاکس، باید دید این کمپانی دست به یکی از بزرگترین ریسک‌های چند سال اخیر خود خود خواهد زد یا خیر؟ آن هم در شرایطی که ۱۴ سال از نمایش قسمت اول این فیلم سپری شده و از طرفی، خود راسل کرو نیز دیگر آن محبوبیت سال‌های گذشته را ندارد که نام وی بتواند، تضمینی برای موفقیت فیلم در گیشه باشد. آن هم فیلمی که با توجه به بودجه‌اش، از آزمون فروش خود در قسمت اول، چندان سربلند بیرون نیامده است. با این حال، در شرایطی که سینما پر شده از ریبوت‌ها و دنباله سازی‌ها، دیگر هیچ اتفاق عجیبی دور از ذهن نیست. حدود یک دهه قبل٬ فاکس به دنبال ساخت فیلمی دیگر بر اساس یازدهمین کتاب از مجموعه داستان‌های جک اوبری بود که در نهایت با عدم موافقت پیتر ویر برای هدایت کار٬ این پروژه به سرانجامی نرسید.

Master and Commander

راسل کرو در کنار نیکول کیدمن و لوکاس هجز به تازگی حضور در تصویربرداری فیلم Boy Erased را به اتمام رسانده است که این اثر، دومین فیلم بلند کارگردانی شده توسط  هموطن وی، جوئل اجرتون به حساب می‌آید. او همچنین در آینده‌ای نزدیک در فیلم تاریخچه حقیقی دار و دسته کلی (True History of the Kelly Gang) به کارگردانی جاستین کرزل به ایفای نقش خواهد پرداخت که داستان آن درباره‌ی زندگی ند کلی، قانون شکن افسانه‌ای اهل استرالیا در قرن نوزدهم میلادی است. مومیایی (The Mummy) به کارگردانی الکس کورتزمن٬ آخرین فیلم کرو بر پرده‌ی سینماها بود که اثر ناامید کننده‌ای به حساب می‌آمد.


منبع The Playlist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده