// پنجشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

جدول فروش هفتگی ژاپن و فروش فوق العاده نینتندو سوییچ

همانند هر هفته، آمار فروش هفتگی کنسول‌ها و بازی‌ها در کشور ژاپن توسط Media Create منتشر شده است و کنسول نینتندو سوییچ توانسته به فروش فوق‌العاده‌ای دست یابد.

طبق روال هر هفته، Media Create گزارش فروش هفتگی کنسول‌ها و بازی‌ها در کشور ژاپن را منتشر کرده است. همانند هفته‌های گذشته باز هم کنسول نینتندو سوییچ در جایگاه نخست فروش کنسول‌های کشور ژاپن قرار گرفته است، اما این بار با فروش فوق‌العاده و اختلاف زیاد نسبت به دیگر کنسول‌ها همراه شده است.

در جدول زیر می‌توانید فروش سخت‌افزاری کشور ژاپن از تاریخ ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) تا تاریخ ۲۶ نوامبر (۵ آذر) را مشاهده کنید:

رتبهنام کنسولمیزان فروش
۱نینتندو سوییچ۱۴۵,۲۰۰
۲پلی استیشن 4۲۰,۳۸۴
۳نینتندو New 2DS XL۲۰,۲۸۳
۴نینتندو New 3DS XL۱۱,۵۱۱
۵پلی استیشن 4 پرو۶,۵۲۵
۶پلی استیشن ویتا۵,۹۶۴
۷نینتندو 2DS۲,۸۳۸
۸نینتندو New 3DS۲۵۴
۹ایکس باکس وان ایکس۲۱۲
۱۰ایکس باکس وان۱۹۶
۱۱نینتندو Wii U۸۵
۱۲پلی استیشن 3۴۶

با توجه به افزایش تولید و موجودی کنسول نینتندو سوییچ در بازار و خرده‌فروشی‌ها توسط کمپانی نینتندو، آنها توانسته‌اند هفته فوق‌العاده‌ای را سپری کنند و به فروش بالای ۱۴۵ هزار واحد دست یابند. بنابراین کنسول نینتندو سوییچ نه‌تنها جایگاه نخست خود در کشور ژاپن را حفظ کرده است، بلکه فروش این کنسول نسبت به هفته‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و فاصله خود با دیگر رقبا را افزایش داده است.

اما در بخش فروش نرم‌افزاری، با توجه به آمار منتشر شده از سوی Media Create، سرانجام بازی Super Mario Odyssey جایگاه نخست خود در هفته‌های گذشته را از دست داده است و به پله دوم سقوط کرده است. در جایگاه نخست فروش هفتگی بازی‌ها در کشور ژاپن دو بازی Pokémon Ultra Sun/Pokémon Ultra Moon با فروش ۱۶۸ هزار و ۹۷۸ نسخه روی کنسول نینتندو 3DS قرار گرفته است. در جدول زیر می‌توانید فروش نرم‌افزاری کشور ژاپن در هفته گذشته را مشاهده کنید، البته لازم به ذکر است که آمار نرم‌افزاری Media Create مربوط به فروش فیزیکی بازی‌ها است و فروش دیجیتالی بازی‌ها در جدول زیر قرار نگرفته است:

رتبهنام بازی پلتفرمفروش این هفتهفروش کلی
۱Pokémon Ultra Sun/Pokémon Ultra Moonنینتندو 3DS ۱۶۸,۹۷۸۸۳۶,۴۱۷
۲Super Mario Odysseyنینتندو سوییچ۷۷,۴۵۱۷۹۲,۰۵۹
۳Hatsune Mikuنینتندو 3DS۳۴,۸۹۶هفته اول عرضه
۴Splatoon 2نینتندو سوییچ۳۰,۲۷۵۱,۳۷۳,۵۳۰
۵Call of Duty: WWIIپلی‌استیشن 4۲۱,۵۱۲۲۹۰,۹۹۵
۶Pokémon Ultra Sun/Pokémon Ultra Moon Double Packنینتندو 3DS۲۰,۲۹۷۲۶۸,۰۸۰
۷Mario Kart 8 Deluxeنینتندو سوییچ۱۸,۸۴۶۸۳۷,۸۵۰
۸The Legend of Zelda: Breath of the Wildنینتندو سوییچ۱۵,۱۶۲۶۵۷,۰۱۵
۹Animal Crossingنینتندو 3DS۱۰,۸۰۶۲۸۱,۵۷۱
۱۰Star Wars Battlefront IIپلی‌استیشن 4۱۰,۷۳۴۴۹,۵۰۳

نکته جالب توجه در جدول فروش نرم‌افزاری کشور ژاپن در هفته گذشته، حضور و فروش نسبتا خوب بازی Call of Duty: WWII است. این بازی در هفته گذشته توانسته به فروش ۲۱ هزار و ۵۱۲ نسخه در کشور ژاپن دست یابد؛ اتفاقی که برای بازی‌های سبک شوتر اول-شخص در کشور ژاپن به ندرت رخ می‌دهد.

در پایان بد نیست بار دیگر به فروش فوق‌العاده کنسول نینتندو سوییچ و پیشرفت چشمگیر این کنسول در بازار کشور ژاپن اشاره کنیم. اما همانطور که می‌دانید، کنسول نینتندو سوییچ در کشور آمریکا نیز طی ۴ ماه گذشته به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول انتخاب شده است. با توجه به روزهای پایانی ماه نوامبر، به‌زودی باید منتظر اعلام فروش کلی سخت‌افزاری و پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه نوامبر باشیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده