نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

بررسی ایکس باکس وان ایکس از دید سایت‌های معتبر دنیا

در فاصله چند روز مانده به عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، سایت‌های معتبر دنیا بررسی آن را منتشر کرده‌اند که در این مطلب مروری به آن‌ها خواهیم داشت.

در نسل‌های گذشته، معمولا عرضه یک کنسول جدید به معنی تغییر نسل بود و معمولا پس از عرضه یک کنسول، تمامی بازی‌های نسل قبلی بلا استفاده می‌شدند. با این حال، این رویه در نسل هشتم تغییر کرد و دو کمپانی مایکروسافت و سونی، تصمیم گرفتند به جای عرضه کنسولی به روال قدیمی، محصولی معرفی کنند که حکم یک ارتقا را برای کنسول فعلی داشته باشد و بتواند تمام بازی‌های آن را، البته به شکلی بهتر، اجرا کند. این مساله باعث معرفی دو کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس شد که اولی مدت‌ها است عرضه شده و دومی هم چند روز دیگر رسما وارد بازار خواهد شد. هدف اصلی این کنسول‌ها، ارائه تجربه گیمینگ 4K است و البته افرادی که تلویزیون 4K نداشته باشند هم می‌توانند از اجرای زیباتر و روان‌تر بازی‌ها روی این دو کنسول لذت ببرند. 

مایکروسافت Xbox One X را به‌عنوان قوی‌ترین کنسول ساخته‌شده تا به امروز معرفی کرد که با قدرت ۶ ترافلاپسی خود، قادر است تجربه‌ی 4K واقعی را از بازی‌ها ارائه کند. همچنین تا به امروز در حدود ۱۳۰ بازی برای پشتیبانی رسمی از قدرت بالاتر این کنسول تایید شده‌اند و انتظار می‌رود در آینده، لیست این بازی‌ها گسترده‌تر هم شود. ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۱۶ آبان با قیمت ۵۰۰ دلار آمریکا رسما عرضه خواهد شد و مدیران مایکروسافت پیش از این هم تاکید کرده‌اند که این کنسول، محصولی ویژه است و برای افرادی طراحی شده که قصد دارند بازی‌ها را با نهایت کیفیت گرافیکی تجربه کنند. از طرف دیگر، مایکروسافت بارها اعلام کرده که ایکس‌باکس وان ایکس قرار نیست جایگزین کنسول معمولی ایکس‌باکس وان شود و هنوز هم اصلی‌ترین نماینده این شرکت در بازار، ایکس‌باکس وان S خواهد بود. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری به بررسی کنسول ایکس باکس وان ایکس از دید سایت‌های معتبر بازی و فناوری دنیا داشته باشیم:

ایکس باکس وان ایکس

  • سازنده: مایکروسافت
  • تاریخ عرضه: ۱۶ آبان
  • قیمت کنسول: ۵۰۰ دلار

ایکس باکس وان ایکس

گیم‌اسپات:

اصلی‌ترین سوالی که من باید جواب آن را بدهم، این است که آیا ایکس‌باکس وان ایکس ارزش خرید دارد یا خیر. راستش را بخواهید، جواب این سوال به این مساله بر‌می‌گردد که آیا شما به بازی‌های این کنسول علاقه دارید یا خیر. حال اگر به بازی‌ها علاقه داشته باشید، سه سناریوی مختلف پیش می‌آید؛ اول اینکه شما یک تلویزیون 1080p دارید و برنامه‌ای هم برای ارتقای آن به یک تلویزیون 4K ندارید. در این حالت ایکس‌باکس وان اس کنسول بهتری برای شما خواهد بود. درست است که با خرید ایکس‌باکس وان ایکس کیفیت گرافیکی بهتری را مشاهده خواهید کرد، اما این پیشرفت به حدی نیست که ارزش پرداخت ۵۰۰ دلار را داشته باشد. سناریوی دوم این است که شما یک کنسول ایکس‌باکس وان و یک تلویزیون 4K و HDR داشته باشید و در این حالت هم خرید کنسول جدید فقط در صورتی پیشنهاد می‌شود که ۵۰۰ دلار برای‌تان پول کمی باشد. اما سناریوی آخر این است که شما کنسول ندارید، ولی یک تلویزیون 4K و HDR دارید و در این حالت، ایکس‌باکس وان ایکس یک انتخاب عالی است. 

آی‌جی‌ان: (بررسی اولیه)

ایکس‌باکس وان ایکس یک سخت‌افزار عالی را در قالب محصولی جمع و جور ارائه می‌کند. این کنسول عملکرد خیلی خوبی دارد و صدا و حرارت خیلی کمی هم در هنگام کار تولید می‌کند. به‌علاوه از نظر فنی، بازی‌هایی که ما شانس امتحان کردن‌شان را داشتیم به شکل خیلی خوبی اجرا شدند و مثلا اینکه بازی‌ای مثل Gears of War 4 می‌تواند روی این کنسول که قیمتی تقریبا نصف یک پی‌سی قدرتمند دارد با این کیفیت و خیلی روان اجرا شود، عالی است. علاوه بر این افرادی که عاشق تماشای فیلم‌های 4K در خانه هستند هم از این کنسول راضی خواهند بود. اما سوال بسیار مهمی که باید برای جواب آن منتظر تکمیل شدن بررسی باشید، این است که ایکس‌باکس وان ایکس در مقایسه با پلی‌استیشن 4 پرو در اجرای بازی‌های مشترک چه عملکردی ارائه می‌کند و این مساله است که می‌تواند ارزش واقعی این کنسول را نشان دهد. 

ایکس باکس وان ایکس

ورج:

مایکروسافت وعده داده بود که بهترین کنسول را عرضه خواهد کرد و خب به این وعده خود به بهترین شکل عمل کرده است. اما یک کنسول خوب، بدون بازی ارزشی ندارد و این دقیقا جایی است که مایکروسافت باید از این پس روی آن تمرکز کند؛ مخصوصا زمانی که سونی یک سری بازی انحصاری عالی برای کاربرانش تدارک دیده است. 

گاردین:

قطعا بازی‌های مولتی پلتفرم، روی ایکس‌باکس وان ایکس بهتر از پلی‌استیشن 4 پرو اجرا خواهند شد و مواردی مثل عمق دید وسیع‌تر در بازی‌ها یا نرخ فریم بهتر، می‌توانند تجربه مستقیمی روی لذت گیمر از بازی داشته باشند. اما آیا این کنسول ارزش پرداخت ۱۰۰ پوند اضافه را دارد؟ این سوالی است که باید خودتان بسته به نیازهایتان و همچنین پول‌تان به آن جواب بدهید. 

ونچربیت:

زمانی که سال گذشته کنسول پلی‌استیشن 4 پرو عرضه شد، در بررسی آن اعلام کردم که خرید آن برای دارندگان تلویزیون‌های 1080p منطقی نیست و چنین توضیحی در مورد ایکس‌باکس وان ایکس هم صدق می‌کند. در واقع ایکس‌باکس وان ایکس، بیش‌تر به درد افرادی می‌خورد که یک تلویزیون 4K عالی با پشتیبانی از HDR مثل OLED‌های ال‌جی دارند. در واقع این کنسول به افرادی پیشنهاد می‌شود که چنین تلویزیونی دارند، اما هنوز شانس خرید یک کنسول نسل هشتمی را نداشته‌اند. برای افراد دیگر، پیشنهاد می‌کنم که حداقل صبر کنند تا عملکرد بازی‌های جدید روی این کنسول مشخص شود و علاوه بر آن، ببینند که بازی‌های مولتی پلتفرم به چه شکل از قدرت بالای ایکس‌باکس وان ایکس بهره خواهند برد و سپس تصمیم‌گیری کنند. 

ایکس باکس وان ایکس

انگجت:

ایکس‌باکس وان ایکس تجربه بهتری از بازی‌ها ارائه می‌کند؛ تجربه‌ای که مخصوصا دارندگان ایکس‌باکس وان معمولی کاملا متوجه آن خواهند شد. اما از طرفی دیگر، این کنسول یک سال پس از پلی‌استیشن 4 پرو عرضه می‌شود و هنوز خبری از واقعیت مجازی در آن نیست که این مساله، کمی ناامید کننده است. اما در نهایت، برای طرفداران مایکروسافت هیچ‌یک از این مشکلات اهمیت ندارند و آنچه که مهم است، این است که مایکروسافت به وعده خود در عرضه قوی‌ترین کنسول ساخته‌شده تا به امروز عمل کرده و طرفداران این شرکت می‌توانند از این محصول لذت ببرند.

پالی‌گان:

ایکس‌باکس وان ایکس بدون شک بهترین کنسول برای اجرای بازی‌های مولتی پلتفرم است و شاهد اجرای بهتر بازی‌ها در آن هستیم. از طرف دیگر، با خرید این کنسول به سرویس‌های باارزش مایکروسافت مثل Xbox Game Pass یا Play Anywhere هم دسترسی خواهید داشت که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. برای برخی افراد، این مساله که بدانند کنسول آن‌ها قادر به اجرای بازی‌ها در بهترین شرایط ممکن است، کافی است تا قیمت آن و ارزش خریدش را توجیه کنند. اما وقتی به مساله بازی‌ها نگاه کنیم، فعلا آثار خاصی از قدرت این کنسول بهره می‌برند و من پس از بررسی این آثار، هنوز نمی‌توانم خرید ایکس‌باکس وان ایکس را به همه پیشنهاد کنم و انتخاب نهایی، بر عهده خود مخاطب است. 

نظر شما در مورد بررسی‌های ایکس‌باکس وان ایکس چیست؟ به نظرتان این کنسول ارزش خرید دارد؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده