نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Linelight

با معرفی بازی موبایل Linelight، یکی از تحسین شده‌ترین ساخته‌های پازل چند سال اخیر، همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و بازی آیفون Linelight، ساخته‌ی استودیو مای داگ زورو (My Dog Zorro)، یکی از بهترین و تازه‌ترین بازی‌های منتشر شده در ژانر پازل است که در آن‌واحد هم شما را به چالش می‌کشد و هم تجربه‌ای سراسر آرامش را ارائه می‌دهد. Linelight یک اثر پازل مینیمالیستی خالص است که تمامی مکانیزم‌های جذاب آن روی یک سری خطوط صورت می‌پذیرد.

زمانی که می‌خواهم ذهنم را از مشغولیات و درگیری‌های روزانه پاک کنم معمولا به سراغ بازی‌های پازل روی تلفن همراهم می‌روم. چه یک اثر جورچین ۳ تایی مثل بازی Candy Crash Saga و چه یک ساخته آرامش‌بخش مثل بازی Frost، من عاشق گوناگونی تجربه‌های ارائه‌شده در ژانر بازی‌های پازل هستم. وقتی که برای اولین بار تریلر بازی موبایل Linelight را مشاهده کردم به‌سرعت مجذوب اتمسفر و مکانیزم‌های جذاب آن به‌جهت خلق یک اثر پازل شدم. حال پس از ساعت‌ها تجربه‌ی بازی باید بگویم Linelight یکی منحصربه‌فردترین و در نوع خود بهترین ساخته‌های ارائه‌شده نه‌تنها در ژانر پازل، بلکه مابین تمامی آثار منتشر شده برای پلتفرم‌های موبایل است.

به‌جهت پیشروی موفقیت‌آمیز با حاشیه امنیت بالا در بازی Linelight، زمان‌بندی در حرکت حرف اول را می‌زند

در دنیای بازی Linelight شش جهان متفاوت وجود دارند که با برچسب‌های b ،a و c مشخص شده‌اند. هرکدام از این دنیاها شامل یک سری استیج و مراحل متفاوت می‌شوند که برای دسترسی به قسمت‌های بعدی باید از آنها عبور و پاکسازی‌شان کرد. درست است که بازی Linelight از بخش و استیج‌های متعددی تشکیل شده است، اما یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این اثر، ترکیب یکپارچه مراحل در بتن جهان بازی با یکدیگر است؛ به‌صورتی که شما بی وقفه از استیج فعلی به مرحله بعد منتقل خواهید شد و از این رو بازی احساس تجربه‌ای واحد از یک بازی پازل غول‌پیکر را کاملا به بازیکن انتقال خواهد داد. هدف اصلی شما در طول بازی کنترل یک پرتوی نور کوچک و عبور آن از مسیر‌هایی مانند خط-لوله و جلوگیری از برخورد با دشمنان و خطرات احتمالی پیش رو است. تنها تعامل بازیکن با کاراکتر و محیط در بازی Linelight به کشیدن انگشت برای عبور و قرار دادن پرتوی نور در شرایط درست از مسیر پیش رو، خلاصه می‌شود. هنگامی که انگشت خود را از روی صفحه‌ی نمایش بردارید، حرکت کاراکتر اصلی بازی نیز متوقف می‌شود. مراحل و مکانیزم‌ها در بازی Linelight برای کنترل لمسی در تلفن‌های هوشمند به شکل فوق‌العاده‌ای بهینه شده‌اند و از این رو هیچ‌گونه مشکلی از بابت کنترل و سرعت مناسب در پاسخگویی بازی برای شما وجود نخواهد داشت.

متن جايگزين
 متن جايگزين
 متن جايگزين
از نظر بصری، بازی Linelight به شکلی باورنکردنی مینیمالیستیک و در عین حال شیک و مدرن طراحی شده است

به‌منظور عبور موفقیت‌آمیز با حاشیه امنیت بالا در بازی، زمان‌بندی در حرکت، حرف اول را می‌زند؛ بدین صورت که در برخی مراحل برای عبور از مسیر تعبیه‌شده نیاز دارید سوییچ‌های متفاوتی را به‌جهت حرکت و بازسازی مسیر به‌وسیله‌ی خطوط رنگی تغییر دهید، کلید‌های قرار داده‌شده در قسمت‌هایی از پلان را برای دسترسی به بخش‌های مسدود نقشه جمع‌آوری کنید و از این دست موارد. در عین حال بازی Linelight شما را مجبور می‌کند علاوه بر عبور از چالش‌های پیش رو، سرعت عمل بالایی را نیز برای گذر از دست خطرات و دشمنان در مسیر اتخاذ کنید. در طول مسیر پیشروی در بازی، الماس‌های نارنجی رنگ به‌عنوان جوایز نیز وجود دارند که البته هرکدام از آنها قسمتی از پازل را تشکیل می‌‌دهند. در حالی که بازی Linelight در سطوح ابتدایی تجربه‌ای آسان به‌نظر می‌رسد، اما با پیشرفت شما چالش‌های ارائه‌شده در طول مراحل به شکل کاملا تصاعدی بالا خواهند رفت. حضور دشمنان گوناگون، سوییچ‌های متفاوت مربوط به خطوط رنگی و دیگر موارد، چالش‌های موجود در بازی Linelight را رفته رفته وارد فاز جدید و البته دشوارتری می‌کنند. روی هم رفته، گیم‌پلی در بازی Linelight درست است که چالش‌های خاص خود را ارائه می‌کند، اما هم‌زمان می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده آرامش‌بخش را نیز رقم بزند.

از نظر بصری، بازی Linelight به شکلی باورنکردنی مینیمالیستیک و در عین حال شیک و مدرن طراحی شده است. Linelight شامل پس‌زمینه‌های بسیار زیبا و پویا می‌شود که در کنار استفاده از خطوط ساده، احساس فضایی عمیق را به شما منتقل می‌کند. درست است که Linelight در بخش بصری از ظاهری ساده بهره می‌برد، اما همین ظاهر ساده زمانی که با افکت ذرات فوق‌العاده و انیمیشن‌های نرم و روان بازی ترکیب شود، شکوه و جلال یک اثر بصری خارق‌العاده را به‌خوبی به بازیکن منتقل خواهد کرد. Linelight همچنین شامل موسیقی‌های متن بسیار زیبا و آرامش‌بخش نیز می‌شود که کاملا با اتمسفر و روند بازی هماهنگ است و سهم به‌سزایی را در ارائه‌ی تجربه‌ای فوق‌العاده از این بازی کم‌نظیر ایفا می‌کند. به‌صورت کلی، بخش بصری و موسیقی در Linelight یکی از بهترین نمونه‌های موجود در ارائه‌ی یک تجربه پازل مینیمالیستی کمال‌گرا است.

متن جايگزين
 متن جايگزين
 متن جايگزين

مکانیزم‌های ارائه‌شده در بازی Linelight به شکل فوق‌العاده و بی‌نقصی گردهم آمده‌اند تا یکی ار خاص‌ترین و در عین‌حال بهترین تجارب در ژانر بازی‌های پازل روی تلفن‌های هوشمند را برای طرفداران این سبک به ارمغان آورند. کنترل لمسی در بازی Linelight در بهترین حالت ممکن در خدمت گیم‌پلی است و بخش بصری و موسیقی خارق‌العاده‌ی نیز تجربه‌ی بازی را از هر نظر کامل می‌کند. من تهیه بازی Linelight را به‌شدت برای طرفداران سبک پازل پیشنهاد می‌‌کنم. شما می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق مارکت‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود با قیمت ۲ دلار تهیه کنید. محتوای زیاد و ارزش تکرار بسیار بالا در بازی Linelight مطمئنا چیزی فراتر از قیمت در نظر گرفته‌شده برای آن خواهد بود. لازم به ذکر است بازی Linelight علاوه بر تلفن‌های هوشمند برای کنسول پلی استیشن 4 و پی سی نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Linelight


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده