نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Nory's Escape

در بازی موبایل Nory's Escape از تمام مهارت‌های خود برای فرار از دست جادوگر بدجنس استفاده کنید. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی Nory's Escape ساخته شخصیِ بازی‌ساز کریستوف شنکنبرگ (Christoph Schnackenberg) یک اثر بسیار جذاب در سبک آتورانر (دویدن خودکار کاراکتر اصلی) از زوایه دید دو بعدی است. بازی آیفون و آیپد Nory's Escape نوع جدیدی ارائه در سبک بازی‌های آتورانر است که در طی آن بازیکن باید با ترسیم خطوط جادویی پی در پی مسیر شخصیت اصلی بازی را برای عبور از راه‌های ناهموار، فرار از دست دشمنان و آنتاگونیست اصلی داستان ایجاد کند. اگر ساخته‌هایی نظیر بازی Dragon Hills 2 را تجربه کرده و لذت برده‌اید به طور حتم با Nory's Escape نیز ارتباط خوبی برقرار خواهید کرد.

کنترل در بازی Nory's Escape بسیار ساده و کاملا بصری طراحی شده است

در بازی Nory's Escape، همانطور که از نام آن نیز می‌توانید حدس بزنید، شما نقش یک کاراکتر دوست داشتنی به نام نوری (Nory) را به عهده خواهید داشت که در مسیر‌های دیدنی به سبک هالووین از دست جادوگر خبیث داستان و دیگر دشمنان در طول راه، فرار می‌کند. در بخش گیم‌پلی، اگرچه بازی Nory's Escape در سبک آتو-رانر قرار دارد اما این اثر به صورت مرسوم در ساخته‌های این سبک، بازیکن را برای عبور و کسب امتیاز در یک مسیر بی‌نهایت قرار نمی‌دهد. در نقطه‌ی مقابل آن، بازی Nory's Escape از ۱۸ استیج یا مرحله متفاوت برای پیشروی تشکیل شده است؛ شاید در نگاه اول ۱۸ مرحله نسبت به دیگر بازی‌های روز بسیار کم جلوه کند، اما مسیر به نسبت طولانی و مکانیزم‌های چالش‌ برانگیز جدید تعبیه شده در طول راه که با پشیروی بازیکن به Nory's Escape افزوده خواهند شد، عبور و موفقیت در هر استیج را به‌صورت غیر قابل انکاری نیازمند چندین و چندبار تلاش و ساعت‌ها تمرین می‌کند. بازی Nory's Escape از آن دست تجربه‌هایی است که به سرعت‌عمل بسیار بالا و تصمیم در لحظه، تا حد زیادی بستگی دارد.

کنترل در بازی Nory's Escape بسیار ساده و کاملا بصری طراحی شده است. برای ایجاد مسیر‌های جادوئی به‌جهت عبور شخصیت داستان، کافی است دست خود را در جهتی که می‌خواهید روی صفحه نمایش بکشید. از آنجا که کاراکتر نوری در طول بازی به‌صورت خودکار درحال دویدن است، شما تنها باید موقعیت مکانی که وی در انتها در آن قرار خواهد گرفت ارزیابی کرده و با توجه به آن خطوط راه را ترسیم کنید. هر خطوطی که شما ترسیم خواهید کرد برای مدت زمان محدودی پدیدار خواهد شد و پس از ترسیم خطوط بعدی، خط فعلی بلافاصله از بین خواهد رفت؛ از این رو زمان‌بندی در ترسیم درست خطوط برای ایجادی مسیری یک‌پارچه و مناسب جهت عبور نوری از دست آنتاگونیست داستان، حرف اول را می‌زند. Nory's Escape از آن دست بازی‌هایی است که به‌طرز واضحی برای سیستم لمسی تلفن‌های هوشمند طراحی شده و به شکل بسیار عالی هم در جهت ارائه یک گیم‌پلی جذاب از آن بهره می‌برد. 

بازی Nory's Escape از آن دست تجربه‌هایی است که به سرعت‌عمل بسیار بالا و تصمیم در لحظه، تا حد زیادی بستگی دارد

در طول هر مرحله تعداد زیادی الماس سبزرنگ درخشان برای جمع‌آوری وجود دارند؛ جهت به‌دست آوردن تمامی ۳ ستاره‌ در نظر گرفته برای هر استیج، بازیکن باید نسبت به جمع‌آوری کل الماس‌های موجود تلاش کند و اگر نتواند همه‌ی آنها را به‌دست آورد، تنها کسری از ستاره‌های موجود را کسب خواهد کرد. با توجه به نحوه‌ی قرار گیری الماس‌ها در طول مسیر و چالش‌های ارائه شده توسط بازی برای عبور از دست دشمنان، جمع‌آوری تمامی الماس‌ها در هر استیج فوق‌العاده سرگرم کننده، چالش برانگیز و نیازمند زمان بسیاری است. درحالی که بازی در ابتدا ساده و آسان شروع می‌شود اما با پیشروی و رسیدن به بخش‌های انتهایی، عملکردها، نوع حملات و همچنین سرعت جادوگری که شخصیت اصلی داستان را دنبال می‌کند وارد سطوح چالش‌ برانگیزتری خواهد شد. Nory's Escape همچنین شامل ۳ مرحله‌ی جایزه (Bonus) نیز می‌شود که اگر شما بتوانید به حد کافی سطح مهارت‌های خود طی پیشروی در بازی را بالا ببرید، به آنها دسترسی پیدا خواهید کرد.

روی هم رفته، گیم‌پلی در بازی Nory's Escape با پرداخت کاملا متفاوت و جدید در سبک بازی‌های آتو-رانر روی تلفن‌های هوشمند، فوق‌العاده سرگرم کننده و در نوع خود واقعا اعتیاد آور عمل کرده است. در بخش طراحی بصری، Nory's Escape از طراحی ۲.۵ بعدی استفاده می‌کند؛ یک پس زمینه دو بعدی در کنار اجزای تشکیل دهنده سه‌ بعدی از نمای ساید اسکرونیک، جلوه‌ی بسیار با شکوهی به گرافیک بازی بخشیده است. تمام بخش‌های تشکل دهنده مراحل در بازی توسط دست طراحی شده و این موضوع به‌خوبی با مشاهده حساسیت ویژه در دیزاین تمامی ویژگی‌های بصری بازی، نمود پیدا خواهد کرد. استفاده از ترکیب‌بندی زنگ‌های فوق‌العاده در خلق محیط و افکت‌های چشم‌نواز (خصوصا افکت های ذرات مربوط به ترسیم خطوط) در کنار بهره‌گیری از استایل‌های بصری به سبک ایام هالووین، جلوه‌ی منحصربفردی را به بخش نمائی در بازی Nory's Escape بخشیده است. طراحی انیمیشن‌ها نیز به‌شکل باورنکردنی نرم و روان صورت گرفته و هیچ‌گونه لگ یا تاخیر در آنها مشاهده نمی‌شود. Nory's Escape همچنی از موسیقی‌های متن هیجان انگیز و کاملا هماهنگ با اتمسفر بازی در کنار جلوه‌های صوتی درخور توجه نیز بهره می‌برد.

بازی موبایل Nory's Escape با سبک ارائه کاملا جدید و فوق‌العاده جذاب خود در ژانر بازی‌های اتو-رانر در کنار استفاده از ویژگی‌های بصری و صوتی عالی، تجربه فوق‌العاده و تازه‌ای را در این ژانر برای طرفداران رقم می‌زند که قطعا ارش تجربه کردن را خواهد داشت. بدون شک اگر از علاقه‌مندان به ژانر بازی‌های آتو-رانر همراه با ترکیبی از  مهارت و لذت هستید، تجربه‌ی ارائه شده در بازی Nory's Escape لحظات بسیار مفرحی را برای شما رقم خواهد زد. می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق مارکت‌ اپ استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود با قیمت یک دلار تهیه کنید.

دانلود بازی آیفون Nory's Escape


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده