نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

جیمز کامرون از آینده احتمالی سری فیلم Avatar می‌گوید

جیمز کامرون کارگردان سری فیلم Avatar (آواتار) اعلام کرد که اگر قسمت دوم و سوم این مجموعه نتواند موفقیت خوبی از لحاظ فروش به‌دست آورد، ساخت دیگر قسمت‌ها لغو خواهد شد.

اگرچه اولین قسمت سری فیلم Avatar (آواتار) با کارگردانی جیمز کامرون، زمانی که روی پرده سینماها به اکران درآمد تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین آثاری شد که تا به امروز تولید و اکران شده‌اند. اما زمانی که این کارگردان درباره آینده احتمالی این مجموعه و حتی احتمال کنسل شدن برخی از قسمت‌های آن صحبت کرد، تعجب شدید طرفداران را به دنبال داشت. در حال حاضر تولید فیلم‌های آواتار 2 و آواتار 3 در حال انجام است و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، جدیدترین قسمت این مجموعه یعنی قسمت دوم قرار است در سال ۲۰۲۰ روی پرده سینماها اکران شود. با این حال، در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جیمز کامرون در گفتگویی کوتاه اعتراف کرده که سرنوشت و آینده قسمت چهارم و پنجم کاملا به دو قسمت جدید این مجموعه و میزان موفقیت آنها بستگی دارد.

در یک مصاحبه کوتاه با گزارشگر سایت خبری Vanity Fair، جیمز کامرون درباره آینده این مجموعه علمی تخیلی خود صحبت‌هایی کرد که می‌توان گفت با مخاطبان خود بسیار صادق بوده است:

اگر قسمت دوم و سوم سری فیلم آواتار نتواند به اندازه کافی و تا حد پیشبینی شده درآمد کسب کند، بعد از آن دیگر قسمت چهارم و پنجمی هم در آینده وجود نخواهد داشت.

با وجود اینکه قسمت‌های مجموعه فیلم آواتار به یکدیگر مرتبط هستند و داستان آنها در یک دنیا اتفاق می‌افتد اما هیچ وابستگی به یکدیگر نداشته و به عبارتی همانند یک سه گانه، دنباله مستقیم یکدیگر نیستند

با این حال، این کارگردان در ادامه این مصاحبه کوتاه بیشتر درباره این مجموعه توضیح داد و در میان صحبت‌های خود عنوان کرد که اگرچه قسمت‌های این مجموعه با هم در ارتباط هستند اما داستان سرایی و فیلمنامه آنها کاملا همانند یک فیلم مستقل است و اصلا اینگونه نیست که کاملا به یکدیگر وابسته باشند. جیمز کامرون بیشتر در اینباره توضیح داد و عنوان کرد:

آنها داستان‌هایی را درون خود جای داده‌اند که کاملا از بقیه مجزا است. داستان‌های این پنج قسمت به اینگونه است که در کنار هم به یک مجموعه بزرگتر با یک داستان سرایی خیلی بهتر و عظیم‌تر تبدیل می‌شود اما باید گفت که هر کدام از این قسمت‌ها به روش خاص خودش ساخته شده و اصلا به یکدیگر وابسته نیستند و به طور مثال برخلاف سه گانه The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) است که شما باید برای دیدن این مجموعه حتما به ترتیب خاص خودش پیش بروید چون داستانی وابسته به هم دارد.

james cameron avatar

هقته پیش هم گفتگوی کوتاه دیگری با جیمز کامرون ترتیب داده شده بود که او در این مصاحبه در مورد برخی از چالش‌های فنی که در زمان فیلمبرداری و تولید چهار دنباله فیلم Avatar وجود دارد، صحبت کرده بود. در مصاحبه با وب‌سایت کولایدر، کامرون اعلام کرد که بخش زیادی از اتفاقات دو دنباله اول فیلم Avatar در آب و محیط‌های اطراف آن جریان خواهد داشت. او در این مصاحبه بیشتر درباره این چالش‌ها توضیح داد و اینگونه عنوان کرد:

این کار قبلا هرگز انجام داده نشده و می‌توان گفت که پروسه پیچیده‌ای است. سیستم موشن کپچری که ما داریم، مانند بسیاری دیگر از سیستم‌های موشن کپچر است و آن‌ها می‌گویند که مبنای این فناوری بصری و چشمی است. این موضوع به این معنا است که آن‌ها از نشانگرهایی استفاده می‌کنند که با استفاده از صدها دوربین فیلمبرداری می‌شود. مشکلی با قسمت زیر آب وجود ندارد، بلکه مشکل اصلی آب است که رابط بین هوا و آب، یک آینه متحرک را تشکیل می‌دهد. این آینه متحرک تمام نقاط و نشانگرها را نشان می‌دهد و یک دسته از نشانگرهای دروغین را ایجاد می‌کند.

بنابراین ما تعداد بسیاری اسب بخار، نوآوری، تخیل و تکنولوژی جدید را برای حل این مشکل استفاده کردیم که این مشکل حدود یک سال زمان ما را گرفته است و اکنون در حال انجام نیمی از کارها هستیم.

اولین تصویر بازیگران دنباله فیلم آواتار در ماه سپتامبر سال جاری منتشر شد. اگرچه تا به امروز جزئیات خیلی کم و کوتاهی درباره فیلمنامه قسمت دوم سری فیلم آواتار به طور عمومی منتشر شده است، اما جاون لانداو تهیه کننده این مجموعه اشاراتی کرد که کمک خیلی زیادی به ما می‌کند. او اخیرا عنوان کرده که بازیگران و شخصیت‌های این فیلم قرار است لحن و ریتم داستان را تا حد خیلی زیادی تغییر دهند. 

ما هیچوقت تا به امروز عناصر جوانی تا به حال نداشتیم و همین موضوع می‌توان حجم خیلی زیادی از انرژی را به فیلم وارد کند. این بازیگران و شخصیت‌های جوان قرار است نسل آینده پاندورا را به تصویر بکشند و می‌توان گفت که نقش‌های خیلی مهم و قابل توجهی به آنها محول شده است؛ نه تنها در این فیلم، بلکه در قسمت‌های بعدی هم نقش‌های خیلی مهمی دارند.

طبق اعلام کمپانی فاکس قرن بیستم، فیلم Avatar 2 در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)، فیلم Avatar 3 در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)، فیلم Avatar 4 در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳) و فیلم Avatar 5 در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ (۲۸ آذر ۱۴۰۴)، به روی پرده‌های سینما خواهند رفت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده