اطلاعات جدیدی از بازی Devil May Cry 5 فاش شد
به تازگی کاربری در انجمن Resetera ادعا کرده که از وجود شمارهی بعدی سری Devil May Cry خبر دارد و اطلاعاتی را نیز پیرامون آن منتشر کرد.
مدتی زیادی است که از سری محبوب و پر طرفدار Devil May Cry هیچ خبری شنیده نمیشود و پس از عرضهی ساختهی Ninja Theory در سال ۲۰۱۲، طرفداران این سری هیچ خبری از ادامهی آن در دست ندارند.
ساعاتی پیش یکی از کاربران انجمن Resetera با نام کاربری Son of Sparda پستی را با این عنوان منتشر کرد: اطلاعات گستردهی لو رفته پیرامون بازی Devil May Cry 5
اطلاعاتی که این کاربر منتشر کرد به زودی به مهمترین مواردی تبدیل شد که دربارهی بازی DMC 5 در فضای اینترنت قابل دسترس است. البته نمیتوان آنها را تایید شده دانست و همانطور که کاربران این وبسایت نیز اشاره کردهاند این موضوع صرفا در حد شایعه باقی خواهد ماند. بیانیهی زیر، توسط یکی از مدیرهای اصلی این انجمن یعنی دنیل احمد منتشر شده است:
شخص مورد نظر از ما درخواست کرد تا اطلاعات وی را در ResetEra منتشر کنیم و ما نیز دلایل کافی را برای انجام این کار یافتیم. ما باید این موضوع را روشن کنیم که این بیانیه یک تاییدیه نیست. چرا که خود این فرد نیز نمیتواند اثبات کند که تمامی موارد مطرح شده صحیح هستند. شخص یاد شده تمامی مسئولیتهای این انتشار را بر عهده میگیرد و پذیرفته که در صورت دروغگویی به صورت دائمی از این انجمن بن شود.
در ادامه مواردی که توسط این کاربر منتشر شده را مشاهده خواهید کرد:
پستی که امروز برایتان منتشر میکنم فقط به شخص من تعلق ندارد. ما یک گروه هستیم و صحبتهای من از جانب تمامی اعضا است. مدتی است که از وجود یک Devil May Cry جدید مطلع شدهایم و پس از این که شنیدیم هیدیاکی ایتسونو قصد دارد تا در سال جاری از پروژهی مخفی جدیدش پردهبرداری کند مطمئن شدیم که این بازی دقیقا چیست. سال ۲۰۱۷ گذشت و ما مراسم E3، رویداد TGS و هفتهی بازیهای پاریس را گذراندیم و اکنون نیز در اواخر ماه نوامبر هستیم. اما هنوز از این پروژه خبری به گوش نرسیده. ما فقط عذرخواهیهای چند بارهی ایتسونو را شنیدهایم و صد البته او را نیز به خاطر وضع پیش آمده مقصر نمیدانیم.
(نقشهی اصلی این بود که این اطلاعات را پس از رویداد PSX منتشر کنیم اما این اطلاعات شروع به گسترش کرد و اگر بیش از این صبر میکردیم ممکن بود ریز به ریز آن از جاهای غیر مطمئن و نامناسب به گوشتان برسد و عملا به هدر میرفت. به همین خاطر تصمیم گرفتیم آن را زودتر از موعد منتشر کنیم.)
- پروژهی مخفی هیدیاکی ایتسونو که با همکاری کپکام توسعه مییابد در واقع ادامهای رسمی بر بازیهای Devil May Cry است. این بازی شمارهی پنجم این سری است و با نام Devil May Cry V شناخته خواهد شد. سازندگان از روش نامگذاری معمول و با اعداد پرهیز کرده و V را جایگزین عدد ۵ کردهاند. (حرکتی شبیه به نامگذاری پنجمین نسخه از Metal Gear Solid که ناگهان به MGSV تغییر کرد.)
تاریخ عرضه و روند تولید
- بازی به صورت رسمی در سال مالی ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. زمانی میان آوریل ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۱۹. در واقع نقشهی اصلی آن بوده که تاریخ عرضه در نوامبر ۲۰۱۸ تعیین شود اما این تاریخ ممکن است تا ۲۰۱۹ به تاخیر بیفتد.
- به طور کلی این بازی قرار بود در مراسم PSX امسال معرفی شود اما پس از برگزاری کنفرانس سونی در E3 2017 و دریافت بازخوردهای منفی طرفداران، سونی تصمیم گرفت برای E3 2018 تجدید قوا کند و با دست پر ظاهر شود. به همین خاطر معرفی بازیای چون DMCV نیز به تاخیر افتاد. دلیل اصلی عدم معرفی آن همین است.
- پیش از انتشار رسمی بازی، یک دمو نیز از آن منتشر خواهد شد
- در حالی که این متون را می خوانید این بازی بیش از دو سال است که در دست ساخت قرار دارد. در زمان عرضه، این بازی حداقل سه سال در پروسهی تولید بوده و این بیشترین زمانی است که تابهحال صرف ساختن یک نسخه از سری DMC شده. مرحلهی پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. درست پس از موقعی که بازی Devil May Cry 4 Special Edition عرضه شد. مشکل خاصی در روند ساخت بازی وجود نداشته و طبق شنیدهها همه چیز به خوبی پیش میرود.
- مسائلی در باب انحصاری بود بازی نیز مطرح است. آنطور که میدانیم سونی بخشی از هزینهی اولیهی بازی را پرداخته است اما مشخص نیست چه میزان از آن به سونی تعلق دارد. بازی ممکن است به طور کامل یک انحصاری پلی استیشن 4 باشد. ممکن است در انحصار کنسولها بوده و یا این که به صورت زمانی در انحصار سونی باشد. معرفی رسمی بازی بدون شک در یکی از رویدادهایی که سونی ترتیب داده باشد انجام خواهد شد. به همین دلیل است که تصور میشد بازی در PSX معرفی شود.
- از این بازی تریلری نیز آماده شده است. مدت زمان تریلر اصلی یک دقیقه و پنجاه ثانیه است اما ممکن است آنها صحنههایی را به آن افزوده و یا از آن بکاهند. چرا که از زمان آماده شدن آن چندی میگذرد. این تریلر بیشتر روی داستان بازی متمرکز است و شخصیتها و میان پردههای آن را نشان میدهد. در تریلر همچنین شهری به نمایش در میآید که چندان نیز به شهر Fortuna در DMC 4 بی شباهت نیست.
- بازی قرار است بلندپروازانهترین اثر در میان سری باشد.
- کات سینها در بازی جدید از همیشه طولانیتر خواهند بود.
تیم سازنده
- تیم ایتسودا که پیشتر روی نسخههای قبلی DMC و بازی Dragon’s Dogma کار کردهاند، مشغول ساخت DMC جدید هستند.
- یوجی شیمومورا قرار است بازگردد تا کات سینهای سینمایی بازی را کارگردانی کند. او کسی است که پیشتر نیز کات سینهای بازیهای DMC3، DMC4 و Bayonatta را کارگردانی کرده بود.
- روبن لانگدون قرار است تا مجددا صداپیشگی دانته را بر عهده داشته باشد.
- جانی یانگ بوش نیز مجددا باز میگردد تا در نقش نرو حرف بزند.
- دن سوثورث نیز صدا پیشه ورژیل را بر عهده خواهد داشت.
- در صورتی که شخصیتهایی همچون تریش و یا لیدی به بازی بازگردند مشخص نیست چه کسانی قرار است گویندگیشان را انجام دهد.
- اونای فیوری در تهیهی قطعات موسیقی کمک خواهد کرد. او پیش از این موسیقی لانچ تریلر بازی DMC4 را ساخته بود.
کارکترها و داستان (خطر لو رفتن داستان)
- داستان DMCV پس از جریانات DMC4 رخ خواهد داد.
- بازی بیش از یک شخصیت قابل کنترل خواهد داشت و شکی نیست که دانته یکی از آنها است. شخصیت بعدی به احتمال زیاد Nero است و تا کنون نیز وجود سه شخصیت قابل بازی تایید شده است.
- دانتهای که در این شماره میبینیم جدیترین دانتهی کل سری است (البته بدون احتساب نسخهی دوم!) و این بار قرار است روی جدید شخصیت دانته را مشاهده کنیم. او همچنان همان ویژگیهای آشنای قدیم را خواهد داشت اما داستانش این بار بسیار شخصیتر است.
- قابل بازی بودن کارکتر سومی نیز تایید شده که هویتش مشخص نیست و حتی ممکن است به تازگی وارد داستان سری شده باشد. چیزی که دربارهی آن مشخص شده، «بسیار قدرتمند» بودن او است.
- دربارهی قابل بازی بودن شخصیت ورژیل سخنی به میان نیامده. میدانیم که او این بار نیز باز میگردد اما مشخص نیست دقیقا چگونه از مرگش در DMC1 جان سالم به در برده.
- شخصیت Trish نقش مهمی در داستان بازی خواهد داشت اما سخنی از قابل بازی بودن او به میان نیامده.
- ورژیل و نرو در بازی جدید با یکدیگر روبرو خواهند شد و شاهد شرح رابطهی میان آنها خواهیم بود. (نرو در واقع همان پسر ورژیل است. موضوعی که در آرت بوکهای DMC3 تایید میشود)
- شما میتوانید در نقاط کلیدی داستان شخصیت خود را تعویض کنید.
- آنتاگونیس اصلی بازی شخصی است به نام «شاهزادهی تاریکی» و از آنجا که این لقب در دنیای DMC به مانداس تعلق دارد میتوان بازگشت او را پیش بینی کرد. البته همچنان نیز ممکن است این لقب به کارکتر جدیدی اشاره داشته باشد.
- DMCV ممکن است پایان دهندهی داستان پسران اسپاردا باشد.
گیمپلی و سیستمها
- سیستم Hard lock on استاندارد خواهد بود.
- نسخهی کنسولها رسیدن به نرخ فریم ۶۰ را هدف گذاری کرده است. درست مانند نسخههای قبلی DMC.
- طراحی مراحل این بار به صورت بازتری انجام شده اما قرار نیست همانند چیزی مثل سری سولز و یا بازیهای جهان باز شود. حرکت در مواقعی که مبارزهای در کار نیست اندکی سادهسازی شده تا سازگاری بیشتری با ذات بازتر مراحل بازی پدید آید. این ساختار قرار است بازی را «روانتر» کند. غرق شدن شما در بازی برای سازندگان مهم است.
- طراحی مراحل و گشت و گذار بیشتر به بازی Bayonetta شباهت دارد. مراحل همانند بایونتا با بخشهای اکشن از پیش تعیین شده پر شدهاند، با این تفاوت که هیچ QTEای در کار نخواهد بود. مکانیکهای QTE محور در این بازی ریشهکن شدهاند.
- چیزی به نام نوار Stamina وجود ندارد.
- قرار نیست همانند بازیهای سبک Musou با دشمنان پر تعداد بی مغز روبرو شوید. اما مواقعی در بازی پیش خواهند آمد که از لحاظ تعداد دشمنان با عدهای روبرو خواهید شد که پیش از این سابقه نداشته است.
- ویژگیهای آنلاین در بازی وجود دارند که صد البته شامل بخشهایی مانند مولتی پلیر PvP نخواهد شد.
- سیستم جای خالی دادن از نو ساخته شده و در بازی جدید جا خالی دادن بسیار نرم تر است. (اصطلاح نرمتر را قرار است در این بازی زیاد بشنوید!)
- دوربین در مواقعی که وارد مبارزات میشوید تغییر رفتار داده و اندکی از شخصیتها دور میشود. سازندگان به رفتار جدید و پویای دوربین بازی جدید میبالند.
- انیمیشنها این بار به زمختی قبل نیستند و روی آنها کار شده. همچنین فیزیک لباسها نیز شدیدا مورد توجه بوده. (آنقدر که ممکن است این بار شمشیر دانته از درون کتش بیرون نزند!)
- ماموریتها و سیستم امتیاز دهی همانند سایر بازیهای سری و بازیهای Bayonetta طراحی شده. ماموریتهای بازی پس از انجام هم قابلیت تکرار دارند.
- باسفایتهای بسیار عظیمی انتظارمان را میکشند. بازی در این بخش پیشرفتهای زیادی کرده. برای مثال یکی از باسفایتها شما را به چندین محیط مختلف خواهد کشاند.
- سیستم استایلهای مختلف برای دانته همچنان وجود دارد. واکنشهای دشمنان به استایلهای مختلف اندکی متفاوت است.
- برخی استایلها برای برخی از دشمنان خاص مناسب خواهد بود. (درست همانند DMC و DMC3) البته شما میتوانید یک استایل را برای همهی دشمنان نیز به کار بگیرید.
- تعامل با محیط از همیشه بیشتر شده.
- این یک بازی جهان باز نیست اما برخی ویژگیهای آن از Dragon’s Dogma الهام گرفته شده.
این اطلاعات سپس یک بهروزرسانی بسیار مهم نیز دریافت میکنند:
- انتشار بازی نخست روی پلیاستیشن 4 و سپس روی پی سی انجام خواهد شد. احتمال انتظار در سایر پلتفرمها بسیار پایین است.
- بازی از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 استفاده خواهد کرد.
هنوز هم اطلاعات دقیقی از صحت گزارشات مطرح شده وجود ندارد اما باید منتظر بمانیم و ببینیم کپکام در این رابطه واکنشی نشان میدهد یا خیر. در حال حاضر این موارد تنها اطلاعات احتمالی هستند که دربارهی Devil May Cry بعدی میدانیم.