// چهار شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۳

شایعه: پرچمدار نسل نهم پردازنده های Core i7 اینتل دارای 8 هسته و 16 رشته پردازشی خواهد بود

طبق ادعای کمپانی سخت‌افزاری HKEPC، پرچمدار نسل نهم پردازنده‌های اینتل با نام Intel Core i7 9700K و دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی خواهد بود.

طبق شایعاتی که اخیرا در جدیدترین اخبار سخت‌ افزار در مورد نسل نهم پردازنده‌های Core i7 کمپانی اینتل مطرح شده، به نظر می‌رسد این غول سخت‌ افزاری در سال ۲۰۱۸ میلای نسل نهم پردازنده‌های خود را به بازار عرضه خواهد کرد. با توجه به این شایعات به نظر می‌رسد که کمپانی اینتل تعداد هسته‌ها و رشته‌های پردازشی این نسل از پردازنده‌های خود را در مقایسه با نسل هشتم پردازنده‌های خود که با معماری Coffee Lake طراحی شده بودند، افزایش داده است.

طبق اعلام کمپانی HKEPC (کمپانی تایوانی تولید کننده مادربورد)، پرچمدار نسل نهم پردازنده‌های اینتل، مدل Core i7 9700K خواهد بود و نسبت به پردازنده‌های نسل هشتم کمپانی اینتل، از تعداد بیشتری هسته‌ و رشته‌ پردازشی برخوردار خواهد بود. طبق ادعای کمپانی HKEPC، تعداد هسته‌ها و رشته‌های پردازشی پردازنده Intel Core i7 9700K دو برابر پردازنده Intel Core  i7 7700K که اخیرا به بازار عرضه شده است خواهد بود. همچنین طبق ادعای مطرح شده توسط HKEPC، پردازنده‌های نسل نهم Core i3 و Core i5 کمپانی اینتل در قیاس با نسل هشتم در تعداد هسته‌های پردازشی یکسان خواهند بود اما در نسل نهم تعداد رشته‌های پردازشی آنها نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به شایعات مطرح شده، در جدول زیر به مقایسه تعداد هسته‌ها و رشته‌های پردازشی نسل نهم پردازنده‌های کمپانی اینتل و دو نسل قبل آن پرداخته‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

پردازنده‌های دسکتاپ اینتلنسل هفتم (Kaby Lake)

نسل هشتم (Coffee Lake)

نسل نهم (?Cannonlake)
تعداد هسته پردازشی/ رشته پردازشی Core i34/24/48/4 (شایعه)
تعداد هسته پردازشی/ رشته پردازشی Core i54/46/6

12/6 (شایعه)

تعداد هسته پردازشی/ رشته پردازشی Core i78/412/616/8‌ (شایعه)

با توجه به افزایش تعداد هسته‌ها و رشته‌های پردازشی در نسل نهم پردازنده‌های کمپانی اینتل، به نظر می‌رسد این کمپانی قصد رقابت هر چه بیشتر با پردازنده‌های Ryzen کمپانی AMD را دارد. بنابراین در آینده نزدیک، رقابت جدی میان این دو کمپانی از نقط نظر عملکرد و قیمت پردازنده‌ها شکل خواهد گرفت که به سود مشتریان خواهد بود. 

کمپانی اینتل هنوز جزییاتی از نسل نهم پردازنده‌های دسکتاپ خود منتشر نکرده است اما با توجه به شایعات و اخباری که از گوشه و کنار کمپانی‌های تولید کننده سخت‌افزار کامپیوتر به گوش می‌رسد به نظر می‌رسد به زودی کمپانی اینتل از نسل نهم پردازنده‌های خود رونمایی خواهد کرد. 


منبع Overclock3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده