نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

سری Deus Ex هنوز نمرده است؛ گفتگوها بر سر نسخه بعدی بازی ادامه دارد

مدیر کمپانی اسکوئر انیکس اعلام کرد که سری Deus Ex برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد و آن‌ها قرار نیست آن را کنار بگذارند؛ حتی با وجود عملکرد نه‌چندان مناسب در بازار.

مدتی پیش گزارش شده بود که کمپانی Square Enix قصد دارد تا ادامه دادن سری Deus Ex را متوقف کند؛ چرا که آخرین شماره از این سری یعنی Deus Ex: Mankind Divided به هیچ وجه نتوانست انتظارات را در زمینه‌ی فروش برآورده کند. اخیرا یوسوکه ماتسودا، رئیس کمپانی اسکوئر انیکس، در مصاحبه‌ای گفته که این سری قرار نیست تا ابد در گوشه‌ای خاک بخورد؛ بلکه در حال حاضر نخستین مراحل پیش تولید بازی بعدی در حال طی شدن هستند. او در مصاحبه‌ای با GL.biz چنین گفت:

ما هیچگاه چیزی درباره‌ی اینکه قرار است این مجموعه را کنار بگذاریم نگفتیم، اما به دلایلی چنین شایعه‌ای میان طرفداران گسترش پیدا کرده است.

ماتسودا در سخنانش به این موضوع اشاره کرد که این سری قرار است اندکی نفس بکشد و بعد مجددا به گود بازگردد! استودیوی سازنده‌ی بازی در حال حاضر روی بازی‌ای با محوریت دنیای Avengers کار می‌کند و این پروژه به قدری بزرگ هست که سر آن‌ها را به کلی گرم کند، اما آن‌ها هیچگاه کار روی Deus Ex را رها نخواهند کرد.

چیزی که می‌توانم بگویم این است که Eidos Montreal همواره روی Deus Ex کار کرده است و خواهد کرد. اما متاسفانه فعلا مشکل این است که منابع ما نامحدود نیستند. ما چندین بازی بزرگ را در دست ساخت داریم که از تمامی توانایی‌هایمان برای توسعه‌شان بهره گرفته‌ایم. صد البته این خیلی عالی بود اگر می‌توانستیم همزمان روی همه‌ی آن‌ها کار کنیم، اما به خاطر محدودیت‌ها برخی از بازی‌ها باید منتظر بمانند تا نوبتشان فرا برسد. دلیل اینکه در حال حاضر بازی‌ای را از مجموعه‌ی Deus Ex در دست ساخت نداریم این است که خطوط تولیدمان با دیگر بازی‌های بزرگ پر شده‌اند. (نه این که آن را به کلی کنار گذاشته باشیم)

ماتسودا اضافه کرد که سری Deus Ex برای اسکوئر انیکس یک مجموعه بسیار مهم و حیاتی است و در حال حاضر نیز گفت‌وگوها برای تصمیم‌گیری در رابطه با آینده‌ی آن در حال انجام هستند. البته فعلا جزئیات دیگری در دست نیست.

بازی Deus Ex: Mankind Divided در آگوست سال ۲۰۱۶ (شهریور ۹۵) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شد. شما می‌توانید بررسی این بازی را در وبسایت زومجی مطالعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده