نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

پشیمانی کارگردان فیلم Suicide Squad از انتخاب شخصیت منفی آن

دیوید آیر، کارگردان قسمت اول فیلم Suicide Squad از قرار دادن شخصیت دیگری به جای جوکر در قالب کاراکتر منفی و شرور اصلی اثر، اظهار پشیمانی کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در گفتگویی کوتاه، دیوید آیر، کارگردان قسمت اول فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری) به طور رسمی از اینکه کاراکتر دیگری را به‌عنوان شخصیت منفی اصلی انتخاب کرده بود و جوکر را در وهله اول انتخاب نکرد اظهار پشیمانی کرد. سومین فیلم دنیای سینمایی گسترده دی سی در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ روی پرده سینماها به اکران درآمد و علیرغم انتقادات خیلی شدیدی که نسبت به آن مطرح شده بود، موفقیت بسیار خوبی را توانست در زمینه فروش بلیط‌ها با درآمد ۷۴۵ میلیون دلار به‌دست آورد. به گفته برخی افراد و کسانی که این اثر را دیده بودند، فیلم جوخه انتحاری ضعیف‌ترین پروژه‌ای بود که دنیای سینمایی دی‌سی تا به آن روز تولید و اکران کرده بود. همچنین شاید این فیلم را بتوان به‌عنوان بهترین مثال برای مشکلاتی که آثار مشترک با داستان‌هایی مرتبط در یک دنیا به وجود می‌آورند نام برد. اگر نقدهای شدید این اثر را مطالعه کرده باشید متوجه نقطه اشتراکی در بین خیلی از آنها می‌شوید که اشاره به شخصیت منفی و شرور خیلی بد این فیلم یعنی انچنترس (افسونگر) با نام اصلی جون مون با بازی کارا دلوین و ویرایش‌های مسخره‌ای که روی او قرار داده بودند، دارد. مشکل این مورد هم به این خاطر به وجود آمده و آنقدر به چشم آمد؛ زیرا نتیجه تغییراتی است که در مرحله پس از تولید فیلم اعمال شده است. (به نظر شما این اتفاق آشنا به نظر نمی‌رسد؟)

موضوع بحث و گفتگویی که بعد از اکران قسمت اول فیلم جوخه انتحاری در بین طرفداران کمپانی دی سی به وجود آمد بیشتر درباره این بود که آنها نقش جوکر با بازی جرد لتو در این اثر را به‌شدت کاهش داده‌اند. تریلرهایی که قبل از اکران فیلم جوخه انتحاری منتشر شده بود به‌وضوح به بیننده خود نشان می‌داد که شخصیت جوکر قرار است نقشی کلیدی و محوری در داستان فیلم داشته باشد، اما درست زمانی که فیلم روی پرده سینماها به اکران درآمد، به نوعی ذوق همه را کور کرد و کاملا مشخص و واضح بود که صحنه‌های فیلمبرداری‌شده از شخصیت جوکر و جرد لتو، در مرحله پس از تولید و در اتاق تدوین و ویرایش به طور قابل توجهی حذف شده است. بعد از مدتی هم خود جرد لتو به این موضوع اعتراف کرد که برخی از صحنه‌های فیلمبرداری‌شده او نتوانستند مرحله نهایی ویرایش و تدوین را پشت سر بگذارند و از نسخه نهایی فیلم حذف شدند. حال، کارگردان قسمت اول فیلم Suicide Squad خودش هم این موضوع را در حساب کاربری رسمی توییتر خود به نوعی اعلام کرد.

در پاسخ به سوال طرفداری، درباره یکی از تصاویر پشت صحنه فیلم که از هارلی کوئین با بازی مارگو رابی گرفته شده بود، دیوید آیر بالاخره سکوت خود را شکست و صحبت‌های خود را اینگونه عنوان کرد:

ممکن است دقیقه‌هایی از صحنه‌هایی که جرد لتو در فیلم بازی کرده است حذف شده باشند، اما صحنه‌های خیلی زیادی نیستند که ما آنها را در جایی نگه‌داری کنیم. با عرض پوزش.

تقریبا چند ساعت بعد از انتشار این توییت، این کارگردان قدری بیشتر با دنبال‌کنندگان خود در توییتر احساس راحتی کرد و صاف و ساده‌تر با آنها سخن گفت.

Suicide Squad

بعد از چند ساعت یکی از بینندگان درباره این فیلم اینگونه نوشت:

فیلم جوخه انتحاری بهتر از فیلم Batman v Superman: Dawn Of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) بود. شخصیت جوکر می‌بایست به‌عنوان کاراکتر منفی و شرور اصلی داستان می‌بود. درست همانند انیمیشن Batman: Assault on Arkham (بتمن: حمله به آرکهام) در دنیای انیمیشنی، بهتر بود شخصیت ریدلر را هم وارد داستان می‌کردید.

همچنین دیوید آیر هم صحبت‌های او را بی پاسخ نگذاشت و اینگونه در صفحه خود نوشت:

باور کنید من خودم از این بابت خیلی در حال اذیت شدن و زجر کشیدن هستم. درست است. جوکر می‌بایست به جای انچنترس، آدم بده‌ی داستان فیلم می‌شد.

علاوه بر این توییت‌ها، آیر اوایل امسال بود که ابراز احساسات اینچنینی را برای اولین بار در صفحه توییتر خود بیان کرده بود. او در این توییت خود آرزو کرده بود که کاش یک ماشین زمان داشت و می‌توانست به زمان گذشته بازگردد و اشتباهات خود را با یک فیلمنامه و داستان جذاب‌تر و تبدیل شخصیت جوکر با بازی لتو به شخصیت منفی اصلی داستان، جبران کند و نتیجه فیلم Suicide Squad را بهتر از نتیجه فعلی بکند. کارگردان فیلم Bright (درخشان) تا به امروز اصلا از اینکه بخواهد درباره پشیمانی‌ها و اشتباهاتی که در اولین تجربه خود در کارگردانی اولین پروژه در دنیای سینمایی دی‌سی مرتکب شده صحبت کند، خجالت نکشیده و نترسیده است.

صرف نظر از محبوبیت جرد لتو در قالب جوکر، باید این موضوع را کاملا قبول کنیم که اگر این شخصیت محبوب به جای جادوگر فعلی با آن ویرایش‌های اعمال‌شده مسخره روی او، آدم بده‌ی داستان می‌شد، قطعا فیلم نتیجه بهتری را دریافت می‌کرد

اما اگر بخواهیم مثبت فکر کرده و تصور کنیم که دیوید آیر واقعا به دنبال راهی برای رستگاری می‌گردد، ممکن است او بتواند از پروژه تولید فیلم Gotham City Sirens (افسونگران شهر گاتهام) استفاده و اشتباهات گذشته خود را توسط این اثر جبران کند و این پروژه را بسیار موفق‌تر از اولین پروژه ضد ابرقهرمانان خود کند. تا به امروز ما هیچ اطلاعات خاصی درباره اسپین آف فیلم جوخه انتحاری نشنیده‌ایم؛ به جز خبری که در ماه آگوست منتشر شد و حاکی از آن بود که این پروژه هنوز مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد. با این حال، هر لحظه ممکن است این پروژه هم به صورت موقت تعطیل شده و متوقف شود.

در نهایت باید گفت که صرف نظر از اینکه شما بازی جالب و جذاب جرد لتو در قالب شخصیت جوکر را دوست دارید یا نه، اما باید قبول کنید که دلقک شاهزاده جرم و جنایت دوست‌داشتنی ما اگر به جای انچنترس یا همان افسونگر در فیلم جوخه انتحاری بود و در نقش آدم بده‌ی داستان قرار می‌گرفت، این اثر قطعا می‌توانست نتیجه خیلی بهتری نسبت به حالا داشته باشد. اعضای تیم اصلی داستان شاید نباید اصلا با تهدیدی در حد یک تهدید آخرالزمانی مبارزه می‌کردند که می‌توان گفت که ایده خیلی بد و مسخره‌ای بوده است. حال همه نگاه‌ها به سمت قسمت دوم فیلم جوخه انتحاری است و همه منتظر آن هستند تا ببینند که کمپانی DC این بار قصد دارد با تیم Task Force X چه کار کند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده