// دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰

NPD: رقابت تنگانگ برای کسب عنوان پر فروش ترین کنسول ماه نوامبر

مت پیسکاتلا، تحلیلگر موسسه NPD از رقابت تنگانگ سه کمپانی سونی، مایکروسافت و نینتندو برای کسب عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر در آمریکا می‌گوید.

همانطور که می‌دانید موسسه NPD معتبرترین منبع آمار و ارقام بازی‌های ویدیویی در آمریکا به شمار می‌رود. اخیرا مت پیسکاتلا، تحلیلگر این موسسه، در انجمن ریسترا (Resetera) مطالب جالبی را در مورد پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر در کشور آمریکا عنوان کرده است. او همچنین تحلیل خود از فروش کنسول تازه عرضه‌شده ایکس باکس وان ایکس را با مخاطبان انجمن ریسترا در میان گذاشته است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ps4 switch xbox one

در ابتدا این تحلیل‌گر حوزه بازی‌های ویدیویی در مورد پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر آمریکا به رقابت تنگاتنگ و نزدیک هر سه کنسول پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در ماه نوامبر اشاره و این‌چنین اظهار نظر کرده است:

هر سه کمپانی به یک اندازه برای پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر شانس دارند.

مت پیسکاتلا در ادامه در مورد فروش کنسول ایکس‌باکس وان ایکس اعلام کرد که به نظر او این کنسول تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به فروش بیش از ۶۰۰ هزار واحد دست خواهد یافت. البته از نظر او، مایکروسافت باید بیش از پیش تولید ایکس‌باکس وان ایکس را افزایش دهد تا بتواند پاسخگوی میزان تقاضای مشتریان باشد.

او همچنین عملکرد حال حاضر سه کمپانی سونی، مایکروسافت و نینتندو را خوب توصیف کرد و نقطه نظرات خود در این مورد را بیان کرد:

من همواره سعی میکنم نظرات خود را طوری اعلام کنم که مخاطبان را گمراه نکنم. معتقدم در ماه نوامبر عملکرد هر سه کمپانی خیلی خوب بوده است. اینکه کدام کنسول در پایان ماه به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول در آمریکا انتخاب شود برایم اهمیتی ندارد؛ بلکه عملکرد خوب، فروش بالا و رقابت تنگانگ هر سه کنسول در یک ماه اتفاق ویژه‌ای است و اهمیت فراوانی دارد.

ps4 switch xbox one

مت پیسکاتلا علاوه بر این، عملکرد مایکروسافت و سونی برای فروش دیجیتالی بازی‌های ویدویی در جمعه سیاه را بسیار خوب و شگفت‌انگیز توصیف کرد (با توجه به اینکه کمپانی نینتندو فروش نرم‌افزاری خود را با موسسه NPD به اشتراک نمی‌گذارد، او به نینتندو اشاره نکرد) و گفت:

ماه نوامبر نه‌تنها برای فروش سخت‌افزار، بلکه برای فروش بازی‌ها نیز ماه ویژه‌ای است.

همانطور که می‌دانید کنسول نینتندو سوییچ در ماه‌های گذشته توانسته به فروش بسیار خوبی دست یابد و طی چهار ماه گذاشته به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول در کشور آمریکا انتخاب شود. علاوه بر این، طبق تحلیل موسسه NPD، انتظار می‌رود با توجه به فروش خوب کنسول تازه عرضه‌شده ایکس‌باکس وان ایکس، مجموع فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان حداقل تا ماه‌های آینده رشد خوبی داشته باشد. از طرف دیگر، کمپانی سونی ممکن است با توجه به کنسول‌های تازه عرضه‌شده کمپانی مایکروسافت و نینتندو در ماه‌های آتی با افت فروش کنسول پلی‌استیشن 4 مواجه شود، اما مت پیسکاتلا معتقد است که هزینه‌های ساخت کنسول‌های پلی‌استیشن کاهش یافته و می‌تواند درآمد بیشتری را برای کمپانی سونی به ارمغان بیاورد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید. به نظر شما کدام کنسول به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه نوامبر در آمریکا انتخاب خواهد شد؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده