// یکشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷

جزئیاتی از جدایی استودیو IO Interactive از اسکوئر انیکس

یوسوکه ماتسودا، مدیرعامل اسکوئر انیکس، در مورد جدایی استودیو آی او اینتراکتیو از این کمپانی توضیحات بیشتری ارائه کرد.

استودیوهای بازی‌سازی معمولا وقتی عملکرد قابل توجهی از خود نشان می‌دهند، توسط ناشران مختلف که به دنبال عرضه آثار پرفروشی هستند، تصاحب می‌شوند. اما یکی از استودیوهای بزرگی که مجموعه پرطرفداری چون Hitman را خلق کرده است، این روزها به طور مستقل و به دور از هر ناشر بزرگی در حال توسعه آی‌پی معروف خود است. استودیو آی او اینتراکتیو اوایل سال ۲۰۱۷ بود که به طور رسمی از کمپانی اسکوئر انیکس جدا شد و حالا یوسوکه ماتسودا، مدیرعامل Square Enix، اطلاعات جدیدی را در مورد این جدایی با رسانه‌ها در میان گذاشته است.

طی مصاحبه‌ای که ماتسودا با وبسایت گیمز اینداستری داشت، از این گفت که آن‌ها قصد داشتند تا در ابتدا استودیو IO Interactive را به کمپانی دیگری واگذار کنند، اما سرانجام اعضای این استودیو کل سهام مربوطه را خریداری کردند و از اسکوئر انیکس جدا شدند. وی در این باره افزود:

من همیشه باید دو چیز را در نظر داشته باشم: اول اینکه هر اثری چقدر هزینه برای ما دربر خواهد داشت و دوم اینکه چه عملکردی بر جای خواهد گذاشت. در مورد بازی Hitman ما انتظاراتی داشتیم، اما تعادل چندان مناسبی بین این انتظارات و بودجه موردنیاز وجود نداشت.

ماتسودا به این نکته اشاره کرد که سرمایه‌گذاری روی هیتمن دیگر بازده مناسبی برای کمپانی نداشت و این مورد می‌توانست در نهایت به نابودی بازی منجر شود. وی مدعی شد که اسکوئر انیکس به همکاری با IO Interactive برای ساخت بازی‌های دیگر علاقه‌مند بود، اما بهتر این بود که آن‌ها به سراغ کار با ناشر دیگری بروند.

با این حال، این استودیوی دانمارکی به هیچ ناشری واگذار نشد و در نهایت آن‌ها با خرید سهام استودیوی خود، توانستند از کمپانی ژاپنی جدا شوند؛ تصمیمی که با حمایت و موافقت کامل ماتسودا و اسکوئر انیکس انجام گرفت. یکی از نکات مهم در مورد جدایی استودیو آی او اینتراکتیو این بود که آن‌ها توانستند آی‌پی Hitman را هم به طور کامل در اختیار بگیرند. ماتسودا در مورد واگذاری این آی‌پی به IO Interactive گفت:

به نظر من هیتمنی که به دست آی او اینتراکتیو ساخته نشود، هیتمن نیست.

وی این نکته را هم اضافه کرد که حمایت طرفداران مجموعه Hitman از این استودیو باعث شد تا اسکوئر انیکس این آی پی را به IO Interactive واگذار کند؛ دقیقا همان جایی که به آن تعلق دارد.

آخرین نسخه از مجموعه Hitman از سال ۲۰۱۶ میلادی و به‌صورت اپیزودیک عرضه شد و نسخه کامل آن نیز چند ماه پیش در دسترس قرار گرفت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده