نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۷

شخصیت کراس اور سریال Walking Dead به زودی مشخص خواهد شد

بر اساس گزارش‌های جدید، شخصیتی که قرار است کراس اوری بین The Walking Dead و Fear The Walking Dead برقرار کند، روز یکشنبه اعلام خواهد شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به‌تازگی اعلام شده که شبکه AMC قرار است روز یکشنبه آتی یا به عبارتی فردا، در برنامه Talking Dead اسم شخصیتی را که بین دنیای سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) و سریال Fear the Walking Dead (از مردگان متحرک بترسید) در رفت و آمد خواهد بود و باعث به وجود آمدن یک کراس اور خواهد شد عنوان کند. موضوع ایجاد این کراس اور ابتدا توسط سازنده دنیا و سریال Walking Dead یعنی رابرت کرکمن، آن هم در مراسم کامیک کان سال جاری که در شهر نیویورک و در ماه اکتبر برگزار شد، عنوان شد؛ اگرچه همان موقع هم هویت این شخصیت به‌خصوص که به خاطر او کراس اوری بین این دو سریال محبوب برقرار می‌شود پنهان بود و همچنان هم در زیر غل و زنجیر قرار دارد. البته اگر از زاویه‌ای دیگر به قضیه نگاه کنیم درمی‌یابیم که این کار، بازی خیلی جالبی بود که سازندگان با طرفداران و مردم به راه انداختند تا بازار داغ بحث و گفتگو درباره این مجموعه از تب و تاب نیفتد.

همانند هر بحث دیگری، درباره این موضوع هم تئوری‌های مختلف و زیادی مطرح شده که در نهایت چه کسی قرار است این پرش بزرگ بین این دو سریال را که موجب ایجاد یک کراس اور می‌شود انجام دهد. برای اولین مورد به معروف‌ترین تئوری مطرح‌شده می‌پردازیم. این تئوری شخصیت آبراهام (با بازی مایکل کادلیتز) را در نظر دارد؛ کسی که در قسمت اول فصل هفتم سریال مردگان متحرک توسط نیگان به قتل رسید و از طرف دیگر در سریال از مردگان متحرک بترسید هم حضور داشت و قسمت‌هایی را بازی می‌کرد که مربوط به قبل از کشته شدنش بود. تئوری دیگری که در این‌باره مطرح شده درباره یکی از شخصیت‌های سریال Fear the Walking Dead است که ادعا می‌کند که شاید این آلیسیا (با بازی آلیسیا دبنم کری) یا مدیسون (با بازی کیم دیکنز) باشد که پرش به سمت سریال مردگان متحرک را انجام می‌دهد و سبب ایجاد کراس اور می‌شود. حدس و گمان‌ها درباره حضور یکی از شخصیت‌های سریال Fear در دیگر مجموعه تلویزیونی با انتهای داستانی که در قسمت هفته‌ی گذشته پخش شد جان و قوت تازه‌ای گرفت و نسبت به قبل احتمال آن خیلی بیشتر شد. در انتهای این قسمت و در صحنه‌ای ما دیدیم که ریک متوجه هلیکوپتری می‌شود که در بالای سرش در حال پرواز است. شاید این اتفاق در دنیای ما یک چیز خیلی طبیعی باشد، اما در دنیایی که آخرالزمان زامبی‌ها رخ داده و همین مردگان متحرک هرگونه وسیله الکتریکی و ابزارهای فناوری را نابود کرده‌اند، رخداد بسیار عجیب و غریبی است.

حال مثل اینکه خود سازندگان هم متوجه تئوری عجیب طرفداران در این زمینه شده‌اند و با انتشار ویدیویی در صفحه رسمی خود در توییتر، به طور رسمی اعلام کردند که قرار است به این حدس و گمان‌ها خاتمه دهند و نام این شخصیت به‌خصوص را در آینده‌ای نزدیک فاش کنند. همانطور که بالاتر هم اشاره شد، آنها قرار است این کار را در برنامه Talking Dead و در روز یکشنبه انجام دهند. برنامه Talking Dead برنامه گفتگویی است که با محوریت دنیای مردگان متحرک ساخته شده و هر هفته درست بعد از پخش قسمت جدید این مجموعه تلویزیونی، به روی آنتن می‌رود.

پیش از انتشار خبر تولید و پخش این کراس اور، تهیه‌کنندگان سریال مردگان متحرک به‌شدت بر این موضوع پافشاری می‌کردند و معتقد بودند که برقراری یک ارتباط مستقیم بین این دو سریال اصلا کار عقلانی و درستی نیست. آنها دلیل این حرف‌های خود و بی‌معنی بودن این کار را اینگونه عنوان می‌کردند که این دو مجموعه تلویزیونی، خطوط زمانی و داستانی متفاوتی دارند؛ زیرا داستان سریال Fear the Walking Dead مربوط به برهه‌ای از زمان می‌شود که اتفاقات داستان سریال The Walking Dead بعد از آنها رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد که این دو مجموعه هیچ عجله‌ای برای رسیدن به یکدیگر ندارند.

اگرچه اتفاقات هر دوی این سریال‌ها مرتبط با یک دنیا است و هر دوی آنها در یک جهان واحد پیش می‌روند، اما داستان آنها آنقدری ربط ندارد که بتواند کراس اور بین این دو ایجاد کند. از طرف دیگر ایجاد یک کراس اور از نظر تهیه‌کنندگان کار بی‌معنی نادرستی است

اینگونه می‌توان این دو مجموعه را تعریف کرد: با اینکه اتفاقات مربوط به Fear the Walking Dead و The Walking Dead در یک سبک است و با یک دنیای به‌خصوص و واحد ارتباط دارد، اما تقریبا می‌توان گفت که به یکدیگر هیچ ارتباط خاصی ندارند. بدیهی است که در این مدت اتفاق خاصی رخ داده که توانسته نظر تهیه‌کنندگان این دو مجموعه را درباره این موضوع تغییر دهد و امکان به وجود آمدن یک کراس اور توسط یک شخصیت مشترک را به وجود آورده است.

برای اینکه این کراس اور تبدیل به چیزی بیشتر از یک موضوع یک بار مصرف شود و آنها بتوانند بار دیگر هم این کراس اور را تکرار کنند، باید شخصیتی که برای اینکار انتخاب می‌کنند و مدلی که او قرار است این دو مجموعه را به هم مرتبط کند به قدری هیجان‌نگیز باشد که طرفداران با دیدن آن باز هم دوست داشته باشند تا از این کراس اورها ببینند. تئوری حضور دوباره آبراهام معروف شد، به این دلیل که مردم و بینندگان آبراهام را بسیار زیاد دوست داشتند و از اینکه او را بار دیگر آن هم در سریال Fear ببینند ذوق خواهند کرد. از طرف دیگر تئوری آلیسیا/مدیسون هم بسیار معروف است؛ زیرا این دو از شخصیت‌هایی هستند که بینندگان سریال از مردگان متحرک بترسید خیلی آنها را دوست دارند و دلشان می‌خواهد که این دو باشند که ارتباط بین سریال فرعی با سریال اصلی را برقرار می‌کنند.

حال با شنیدن این خبر ممکن است این سوال با یک علامت سوال خیلی بزرگ در ذهن همه به وجود بیاید که آیا این ترفند تولید و پخش کراس اور بین این دو سریال، می‌تواند زندگی دوباره‌ای به مجموعه Walking Dead بدهد یا خیر؟ نظر شما درباره این کراس اور چیست؟ به نظر شما این کراس اور می‌تواند این سریال را از وضعیتی که در حال حاضر در آن به سر می‌برد نجات دهد و دوباره به اوج بازگرداند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در پایان هم لازم به یادآوری است که قسمت بعدی فصل هشتم سریال The Walking Dead فردا یکشنبه ۲۶ نوامبر (۵ آذر) از ساعت ۹ شب به وقت محلی به روی آنتن شبکه AMC خواهد رفت.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده