نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸

دردسری جدید برای EA: تحریم خرید‌های درون برنامه‌ای FIFA 18 از سوی طرفداران

طرفداران بازی FIFA 18 در اعتراض به تصمیمات الکترونیک آرتز، تصمیم گرفتند به تخفیفات محتویات درون برنامه‌ای این بازی در جمعه‌ی سیاه توجهی نکرده و آن را تحریم کنند.

به دنبال خشمگین شدن طرفداران از پرداخت‌های درون برنامه ای بازی Star Wars Battlefront 2 ناشر این بازی یعنی Electronic Arts تصمیم گرفت برای مدتی موقت خریدهای درون برنامه‌ای این بازی را حذف کند. هم اکنون این کمپانی با واکنش دیگری از سوی طرفداران مواجه شده. اعتراضات این بار به سمت بازی‌ای رفته‌اند که برای الکترونیک آرتز بسیار حیاتی و سود آور است؛ FIFA 18.

به تازگی کمپینی توسط طرفداران این مجموعه بازی محبوب تشکیل شده که هشتگ #FixFifa را انتخاب کرده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند این کمپین را به اندازه‌ای محبوب کنند که اکنون در تعداد قابل توجهی از پست‌ها، ویدئوها و موضوعاتی که در فضای مجازی پیرامون این بازی منتشر می‌شوند، دیده می‌شود. همچنین درخواستی که در سایت Change.org در این باب مطرح شده است، توانسته تا کنون بیست و سه هزار امضا جمع کند.

روز جمعه‌ی سیاه معمولا برای طرفداران فیفا روز پرکاری است زیرا که آن‌ها با پک‌های ویژه‌ی تخفیفاتی که از سوی ناشر این بازی عرضه می‌شوند شدیدا سرگرم خواهند بود. اما کمپین #FixFifa از بازیکنان می‌خواهد که به پیشنهادات جدید بازی اعتنایی نکنند و از خرج کردن پول برای خرید محتویات داخل بازی امتناء کنند.

این کمپین از الکترونیک آرتز می‌خواهد که برخی از مشکلات آزار دهنده‌ی FIFA را حل کند. مشکلاتی چون متقلبانی که باعث آزار دیگر بازیکن‌ها می‌شوند و ایرادات فنی و گلیچ‌ها. البته تاکید فراوان الکترونیک آرتز بر خرید‌های درون برنامه‌ای این بازی نیز اعتراضات فراوانی را به دنبال داشته است.

ویژگی‌ای که در نسخه‌های اخیر بازی فوتبال فیفا اضافه شده به بازیکنان اجازه می‌دهد که با خرج کردن واحد پول درون بازی، به ساخت یک تیم فوق‌العاده بپردازند. تیمی که از بازیکنان مود علاقه شان تشکیل شده است. این ویژگی خوبی است اما نکته‌ی بد آنجا است که برای به دست آوردن ستاره‌های بزرگ جهان شما باید مدت بسیارزیادی وقت صرف بازی کنید. بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند که این بازیکنان را با خرج کردن پول واقعی به دست آورند. البته الکترونیک آرتز تورنومنت‌ها و چالش‌های زیادی را برگزار می‌کند تا گیمرها بتوانند واحد پول درون بازی خود را افزایش دهند اما باز هم عده‌ی زیادی معتقدند بخش Ultimate Team صرفا به این خاطر طراحی شده که مردم را به خرج کردن پول واقعی مجبور کند. چرا که آن‌ها برای کسب درآمد داخل بازی به زمان بسیار زیادی نیاز دارند.

یکی از یوتیوبرهای بازی فیفا به نام گوران پوپویک، با انتشار یک ویدئو، به شرح دادن مشکلات بازی پرداخته. او در این باره به وبسایت پالیگان گفته که میزان ساعتی که باید برای در آوردن هزینه‌ی مورد نیاز برای یکی از ستاره‌های درجه یک فوتبال وقت صرف کنید بسیار زیاد است. آزاد کردن بازیکنی مانند کریستیانو رونالدو در این بازی ممکن است به صدها ساعت بازی کردن نیاز داشته باشد. این در حالی است که یک تیم فوتبال حداقل از یازده نفر تشکیل می‌شود! و به بازیکنان ذخیره نیز نیاز خواهد بود. زمانی که باید برای تشکل دادن تیمی که به کلی از ستاره‌ها تشکیل شده باشد صرف شود، نجومی است.

با خرید لوت باکس‌های بازی (پک‌های ویژه) شانس به دست آوردن بازیکنان درجه یک جهان را خواهید داشت؛ اما این بازیکنان بسیار بسیار کمیاب هستند. پوپویک گفته او و دوستش به همراهی یکدیگر در این بازی پانصد دلار خرج کرده‌اند و با این مبلغ فقط و فقط یک بازیکن خوب را به دست آورده‌اند: یک دروازه‌بان!

به نظر من بخش Ultimate Team فقط و فقط برای این ساخته شده که به جیب الکترونیک آرتز پول بریزد. مقدار بسیار زیادی پول. آن‌ها تعادل بازی را به هم زده‌اند و این بازی از یک بازی خوب با پرداخت‌های درون برنامه‌ای معقول به چیزی شبیه شده که صرفا باید در آن پول خرج کنید تا بتوانید در وقت‌تان صرفه جویی کنید. مگر این که به طرز باورنکردنی خوش شانس و یا از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان باشید.

یکی از کاربران ردیت نیز به نام SSROCK، لیستی را منتشر کرده که کمپین #FixFifa خوستار توجه سازندگان به آن هستند.

چیزهایی که از درون پک‌های بازی بیرون می‌آیند، کاملا به صورت اتفاقی و در بسیاری مواقع آیتم‌های بسیار به درد نخوری هستند. شما ممکن است با صرف ۱.۵ دلار در بازی بتوانید گرانقیمت‌ترین بازیکن آن را به دست آورید. همچنین ممکن است با صرف هزاران دلار هیچ چیز از آن به دست نیاورید. کسانی که در حال حاضر بهترین تیم‌ها را در FIFA 18 دارند، به طور متوسط چیزی حدود هشت هزار دلار خرج کرده‌اند که چنین رقمی واقعا یک فاجعه است! مخصوصا برای بازیی مانند فیفا که هر سال یک نسخه از آن قرار است وارد بازار شود.

پرداخت‌های درون بازی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجارت الکترونیک آرتز است و این کمپانی این مسئله را در بیانیه‌ی مالی اخیر خود نیز اعلام کرده بود.

به گفته‌ی بیک جورگنسن، مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز:

ما شاهد رشد قابل توجهی در درآمد بخش دیجیتالی محصولات ورزشی‌مان هستیم و همینطور بخش Ultimate Team نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته. بازی‌های ورزشی ما بار دیگر توانایی‌شان را در ارائه‌ی کارایی قابل اعتماد و پایدار نشان داده‌اند. آن‌ها می‌توانند تجارت کمپانی ما را بهبود ببخشند و پنجره‌ای را به روی تکامل روند آینده‌ی بازی‌سازی ما باز کنند.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده