// شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

رشد دو برابری درآمد حاصل از بازی های Free to Play

پرداخت‌های درون برنامه‌ای خواسته گیمرها نیست ولی آیا ناشران می‌توانند سود فوق‌العاده آن را نادیده بگیرند؟

در جدیدترین اخبار بازی، گزارشی که شرکت سوپر دیتا در رابطه با درآمدزایی بازی‌های ‌Free to Play منتشر کرده است، اطلاعات بسیار جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از بازی‌های رایگان با پرداخت‌های درون برنامه‌ای روی کامپیوتر از رقم ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به مقدار قابل توجه ۲۲ میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسیده است. این در حالی است که درآمد به‌دست آمده از فروش بازی‌های پی سی و کنسول‌ها روی هم رفته در همین بازه زمانی فقط ۳ میلیارد دلار افزایش داشته و از رقم ۵ میلیارد دلار به ۸ میلیارد دلار رسیده است.

کمپانی SuperData در این مورد می‌گوید:

فروش محتواهای اضافی به طرز جالبی از فروش خودِ بازی‌ها پیشی گرفته است و هیچ نشانه‌ای از کاهش این فاصله به وجود آمده دیده نمی‌شود.

در حال حاضر ناشران از محدود بودن بازار فروش بازی‌ها به روش سنتی آگاه هستند و سعی می‌کنند با کاهش دادن قیمت بازی که به نوعی همانند یک هزینه ورودی است، افراد بیشتری را جذب کنند و در عوض از پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای درآمدزایی بیشتر بهره ببرند.

بر اساس گزارش سوپر دیتا، این احتمال وجود دارد که در آینده حتی کمپانی‌های سازنده بازی‌های AAA هم قیمت آثار خود را به کمتر از ۶۰ دلار کاهش دهند.

Superdata

البته با وجود تمام این پیش‌بینی‌ها، گیمرها فعلا نشان داده‌اند که چندان با پرداخت‌های درون برنامه‌ای رابطه خوبی ندارند. به ویژه اگر در گیم‌پلی بازی هم تاثیرگذار باشد. برای مثال بازی Star Wars Battlefront 2 نشان داد که برای اجرای ایده‌های آثار Free to Play روی بازی‌هایی که برای تجربه‌شان پول پرداخت می‌کنیم، باید با احتیاط خاصی عمل شود وگرنه مشکلی که برای نسخه جدید بتلفرانت پیش آمد، می‌تواند گریبان بازی‌های دیگر را هم بگیرد. بخشی از گزارش سوپر دیتا به مشکلات بازی جدید الکترونیک آرتز هم اشاره داشته است که ب شرح زیر است:

الکترونیک آرتز به طور کاملا ناخواسته به اولین شرکتی تبدیل شد که از سوی مخاطبان به‌خاطر سیستم نه‌چندان مناسبش مورد سرزنش قرار گرفت.

البته هنوز باید منتظر بمانیم تا ببینیم بالاخره الکترونیک آرتز چه چاره‌ای برای بازی Star Wars Battlefront 2 می‌اندیشد، اما حقیقت این است که طرفداران بازی امید چندانی ندارند. با این حال، اگر ناشران بتوانند مارکت‌های غنی و پروپیمانی را در بازی‌های خود به وجود آورند، طبیعی است که بازیکنان هم با کمال میل اقدام به خرید خواهند کرد.

شما هم می‌توانید نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید. آیا این سیستم از فروش‌ بازی‌ها را به حالت فعلی ترجیح می‌دهید؟


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده