نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Football Manager 2018

Football Manager 2018 جدید‌ترین نسخه از شبیه ساز مربیگری سگا است که برای طرفداران این مجموعه، بازی بسیار سرگرم‌کننده‌ای به شمار می‌رود.

با اینکه معمولا بازی های فوتبال با مجموعه‌های PES و FIFA شناخته می‌شوند، اما هر ساله در کنار این دو مجموعه، سگا هم شبیه‌ساز مربیگری فوتبال خود را با نام Football Manager منتشر می‌کند که طرفداران خاص خود را دارد؛ طرفدارانی که بیش‌تر از هیجان بازی کردن خود فوتبال، به هیجانی دیگر از نوع مربیگری و هدایت یک تیم فوتبال با تمام جزییات ریز و درشتش علاقه دارند. از این‌رو مجموعه Football Manager برای این افراد بازی بسیار محبوبی است؛ چرا که به معنای واقعی کلمه فرد را در قامت یک مربی فوتبال قرار می‌دهد و هرآنچه را که یک مربی فوتبال در دنیای واقعی با آن سر و کار دارد، به شکلی کاملا واقع‌گرایانه شبیه‌سازی می‌کند. Football Manager 2018 اخیرا در کنار کامپیوتر برای اندروید و آیفون نیز منتشر شده که در این مطلب معرفی بازی موبایل با آن آشنا خواهیم شد.

اگر نسخه‌های قبلی Football Manager را بازی کرده باشید، قطعا می‌دانید که این بازی بیش‌تر از آنکه یک بازی ساده و مفرح باشد، یک شبیه‌ساز واقعی است و در آن خبری از جلوه‌های بصری فوق‌العاده یا شبیه‌سازی سه‌بعدی ورزش فوتبال نیست و همه چیز فقط و فقط روی مربیگری و مدیریت تیم بنا شده است. از این‌رو پیش از تجربه Football Manager 2018، این پیشنهاد را دارم که اگر خیلی حوصله بازی‌های پیچیده را ندارید و نمی‌خواهید وقت زیادی را صرف گشتن در بین منو‌های مختلف یا اعمال انواع و اقسام تاکتیک‌ها کنید، سراغ این بازی نروید. اما در نقطه مقابل اگر نسخه‌های پیشین را تجربه کرده‌اید و با این مجموعه آشنا هستید، قطعا لذت زیادی از تجربه بازی Football Manager 2018 نیز خواهید برد.

بازی Football Manager 2018

در Football Manager 2018 خبری از گرافیک فوق‌العاده یا شبیه‌سازی سه‌بعدی فوتبال نیست و همه‌چیز روی ارائه حس مربیگری واقع‌گرایانه تمرکز دارد

در ابتدای بازی Football Manager 2018 باید تیم خودتان را از بین تیم‌های مختلف حاضر در بازی که تعدادشان کم هم نیست، انتخاب کنید. سپس نوبت به انتخاب لیگ‌هایی می‌رسد که دوست دارید در بازی شبیه‌سازی شوند و می‌توانید چند لیگ را برای این منظور انتخاب کنید. یکی از مواردی که باید در رابطه با Football Manager 2018 به آن اشاره کرد، لایسنس نبودن اسامی بازیکنان است و با اینکه اسامی تیم‌ها به‌درستی در بازی دیده می‌شود، بازیکنان با اسامی غیرواقعی در این اثر گنجانده شده‌اند. از این‌رو اطلاعات فوتبالی‌تان خیلی به درد نخواهد خورد و برای پیدا کردن بازیکنان خوب و بااستعداد، باید سراغ قسمت جستجوی بازیکن بروید و سپس از Scout باشگاه‌تان بخواهید تا سراغ وی برود و نقاط ضعف و قوتش را برای‌تان لیست کند.

از آنجایی که Football Manager 2018 یک شبیه‌ساز مربیگری است، شاهد جزییات زیاد مرتبط با این کار در بازی هستیم که سگا سعی کرده به شکل خوبی آن‌ها را شبیه‌سازی کند. از این‌رو همیشه این حس را خواهید داشت که تفکرات تاکتیکی شما نقش مستقیمی در بازی دارند. برای مثال ممکن است تیم‌تان با یک سیستم و چینش بازیکنان نامناسب، در مقابل یک تیم خیلی ضعیف هم شکست بخورد و برعکس با داشتن تاکتیک مناسب، قادر خواهید بود با تیمی معمولی هم تیم‌های بزرگ را شکست دهید. این ویژگی بازی باعث شده تا Football Manager 2018 به تجربه سرگرم‌کننده‌ای تبدیل شود و کاربر را مجبور کند تا با آزمون و خطا‌های مختلف، درست مثل یک مربی فوتبال واقعی بهترین چینش تیمش را انتخاب کند و حتی آن را بسته به شرایط مسابقه و تیم حریف، تغییر دهد. در واقع اگر Football Manager 2018 بازی‌ای بود که در آن صرفا با انتخاب تیمی قوی می‌توانستید موفقیت خود را تضمین‌شده بدانید، کل هیجان آن از بین می‌رفت، اما خوشبختانه شاهد چنین موضوعی نیستیم و تعیین‌کننده برد و باخت شما در بازی، فقط و فقط تفکرات خودتان خواهد بود.

بازی Football Manager 2018

در حالی که نسخه کامپیوتر بازی Football Manager 2018 قیمتی معادل ۵۰ دلار دارد، نسخه‌های اندروید و آیفون این بازی با قیمت ۹ دلار قابل خرید هستند و به همین دلیل هم می‌توان آن را یک بازی موبایل گران‌قیمت دانست. به همین دلیل هم باز تاکید می‌کنم که اگر قصد خرید Football Manager 2018 را دارید، بهتر است پیش از این کار مطمئن شوید که به آن علاقه دارید و از پیچیدگی واقعا زیاد بازی لذت می‌برید. همچنین بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که از Football Manager 2018 نباید انتظار گرافیک بسیار بالایی را داشت و در این بازی بیش‌تر مواقع منو‌هایی با طراحی ساده و متنی را مشاهده خواهید کرد و در حین مسابقه هم شبیه به یک گزارش متنی است و تنها در لحظه‌های حساس شاهد اتفاقات بازی با گرافیکی ساده و مینیمال هستیم.

در مجموع با اینکه بازی‌هایی مثل فیفا یا PES سعی دارند تا تجربه‌ای هیجان‌انگیز از فوتبال ارائه کنند، Football Manager 2018 برای افرادی طراحی شده که به مربیگری فوتبال با تمامی جزییاتش علاقه دارند. پس اگر شما هم جزو این افراد هستید، دانلود بازی Football Manager 2018 پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Football Manager 2018


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده