نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲

تاریخ شروع و پایان فیلمبرداری فیلم Gambit مشخص شد

فیلم Gambit که تا به امروز به تاخیرهای زیادی خورده و تا مرز متوقف شدن هم رفته است، به‌تازگی تاریخ شروع و پایانی برای فیلمبرداری آن مشخص شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در طی گزارشی جدید مشخص شده که بالاخره تیم تولید فیلم Gambit (گامبیت) که جدیدترین قسمت دنیای مردان ایکس است به‌تازگی برنامه مشخص و معینی را برای مرحله فیلمبرداری این اثر مشخص کرده است که بر اساس این برنامه، دوربین‌ها قرار است از اوایل سال آینده کار خود را به طور رسمی آغاز کنند. استودیو مارول و کمپانی فاکس قرن بیستم خواب‌های زیادی برای دنیای X-Men دیده‌اند و برنامه‌های بزرگی برای این جهان محبوب دارند. آنها تولید آثار زیادی را که مرتبط با این دنیا هستند در دستور کار قرار داده‌اند که لزوما هم از نظر داستانی هیچ ارتباط درونی‌ای با یکدیگر ندارند. این آثار فوق‌العاده محبوب و به‌شدت مورد انتظار که عبارتند از فیلم Deadpool 2 (ددپول 2)، فیلم X-Men: Dark Phoenix (مردان ایکس: دارک فینکس)، فیلم The New Mutants (جهش یافته‌های جدید) و همچنین فیلم گامبیت که آخر از همه به این مجموعه اضافه شده، طبق برنامه‌ریزی‌ها برای اکران تا دو سال آینده تنظیم شده‌اند. بر اساس خبرهای جدیدی که حول محور این اثر منتشر شده، به نظر می‌رسد که با انتصاب کارگردان فیلم Pirates of the Caribbean (دزدان دریایی) یعنی گور وربینسکی به‌عنوان کارگردان تیم و انتخاب چنینگ تیتوم برای بازی در شخصیت اصلی، این پروژه بالاخره تا حدی از بلاتکلیفی درآمده است.

انتخاب بازیگر برای این اثر فقط به چنینگ تیتوم ختم نشد و ما طی چند روز اخیر با گزارش‌های مختلف باخبر شدیم که تیم تولید در تصمیمی جدید نام لیزی کاپلان، بازیگر فیلم Now You See Me 2 (اکنون مرا می‌بینی 2) را در کنار نام تیتوم اضافه کرده و او را برای بازی در نقش شخصیت اصلی زن داستان در نظر گرفته است. با این حال هنوز مشخص نشده که این بازیگر جدید قرار است نقش چه شخصیتی را ایفا کند و هیچ اطلاعاتی در دست نیست. علاوه بر این هنوز شخصیت‌های خیلی زیادی در داستان وجود دارند که باید برای آنها هم فکری شود. عشق و شریک گامبیت یعنی بلا دونا و شخصیت منفی و شروری به نام کاندرا که حضور او تنها در حد یک شایعه است، از جمله شخصیت‌هایی هستند که باید برای آنها بازیگر انتخاب شود و انتظار می‌رود که کاپلان ایفای یکی از این دو را بر عهده داشته باشد. با وجود اینکه هنوز کارهای خیلی زیادی وجود دارد که تیم تولید قبل از آغاز مرحله فیلمبرداری باید در مرحله پیش تولید انجام دهد، اما طبق برنامه‌ریزی‌های جدید و معینی که به‌تازگی صورت گرفته، تیم فیلمبرداری فیلم گامبیت باید از اوایل سال آینده کار خود را آغاز کند.

سایت خبری Omega Underground یکی از معدود خبرگزاری‌هایی است که در حال حاضر در خط مقدم جمع‌آوری اخبار جدید از فیلم گامبیت فعالیت می‌کند و گزارشگران همین منبع خبری بودند که توانستند از برنامه مورد انتظار و معین فیلمبرداری جدیدترین قسمت دنیای مردان ایکس اطلاعات به دست بیاورند. یکی از منابع معتبر آنها که ارتباط نزدیکی با تیم تولید دارد به این گزارشگران اعلام کرده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده انتظار می‌رود که تیم فیلمبرداری کار خود را در فوریه سال ۲۰۱۸ (بهمن-اسفند) آغاز کند و کارهای خود را طوری پیش ببرد که پرونده مرحله فیلمبرداری در ماه جولای بسته شود. در این گزارش عنوان شده که روز شروع و پایان این مرحله ممکن است در آینده دچار تغییراتی بشود، اما حتی اگر تغییر هم بکند، باز هم آنها با اطمینان اعلام کردند که این فیلم زجر کشیده دیگر قرار نیست متحمل تاخیر دیگری شود و روز اکران آن درست همانند برنامه‌ریزی‌های قبلی، همان روز ولنتاین سال ۲۰۱۹، به قوت خود باقی است.

Gambit

این گزارش با اطمینان خیلی زیادی می‌گوید که بخش اعظمی از فیلمبرداری فیلم گامبیت قرار است در استودیوهای Big Easy Studios که در شهر نیواورلئان ایالت لوئیزیانا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، صورت بگیرد. فیلمبرداری این اثر قرار است در مکان‌های واقعا زیبای این شهر انجام شود؛ درست همانند فیلم Logan (لوگان) که به کارگردانی جیمز منگولد در این استودیو فیلمبرداری شد. همین یک موضوع هم می‌تواند دلیلی خوب و کافی برای کوچ کردن گور وربینسکی و اعضای تیمش به این شهر باشد.

گزارش‌های جدید منتشر شده از وضعیت کنونی این پروژه می‌تواند خبرهای خوب و لذت‌بخشی برای طرفداران فیلم گامبیت که مدت خیلی زیادی برای تاخیرهای بسیار و بلاتکلیفی عجیبی که در روند تولید پروژه وجود داشت اذیت شده بودند، باشد. حداقل همینقدر خوب و کافی است که گور وربینسکی و تهیه‌کننده اصلی این اثر‌ یعنی سایمون کینبرگ تصمیم دارند که تا جایی که امکانش وجود دارد روند تولید را درست طبق برنامه پیش ببرند و این فیلم را برای فوریه سال ۲۰۱۹ به طور کامل آماده کنند و به روی پرده سینماها ببرند. اگر اطلاعات ذکر شده در این گزارش و گزارش‌های اخیر منتشر شده حول محور این اثر، دقیق و درست باشد، پس می‌توانیم در طی هفته‌های آینده شاهد انتشار خبرهای جدید و مهم‌تر از همه معرفی بازیگران جدید در قالب شخصیت‌هایی که قرار است ایفا کنند باشیم.

حداقل دانستن اینکه فیلمبرداری این اثر قرار است از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ آغاز شود، توانسته قوت قلب خیلی زیادی به طرفداران این اثر بدهد که این فیلم، در واقع، بالاخره قرار است کار خود را همانند هر فیلم معمولی دیگری آغاز کند و روند تولید خود را در پیش گیرد

اضافه شدن لیزی کاپلان به تیم بازیگران این فیلم می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شاید بالاخره کم کم کارها در حال افتادن روی غلتک است، اما با این حال بازیگران دیگری که قرار است از این به بعد انتخاب و به جمع کاپلان و تیتوم اضافه شوند علامت سوال خیلی بزرگی را در ذهن همه ایجاد کرده است. پیشتر در اخبار مختلف شایعه شده بود که دنیل کریگ قرار است نقش شخصیت منفور و شرور داستان را بازی کند و جیمز فرانکو هم برای ایفای نقش جیمی مدرکس ملقب به مرد چندگانه یا مولتی‌پل من انتخاب شده است. با این حال، دانستن اینکه فیلمبرداری این اثر قرار است از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ آغاز شود، توانسته قوت قلب خیلی زیادی به طرفداران این اثر بدهد که این فیلم، در واقع، بالاخره قرار است کار خود را همانند هر فیلم معمولی دیگر آغاز کند و روند تولید خود را در پیش گیرد.

شخصیت گامبیت توسط نویسنده کریس کلیرمونت و طراح جیم لی خلق شده است. او برای اولین بار در شماره ۱۴ از مجموعه کمیک مردان-ایکس غیرطبیعی (Uncanny X-Men) که در جولای سال ۱۹۹۰ منتشر شد، حضور پیدا کرد و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه تبدیل شد. شخصیت گامبیت یک بار نیز روی پرده‌های سینما ظاهر شده است. این شخصیت برای اولین بار در فیلم X-Men Origins: Wolverine (خاستگاه مردان ایکس: ولورین) در دنیای سینمایی X-Men حضور پیدا کرد که تیلور کیچ نقش گامبیت را در این فیلم بر عهده داشت.

در این میان یادآوری می‌شود که:

  • فیلم The New Mutants برای اکران در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۸ (۲۴ فروردین ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Deadpool 2 برای اکران در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۸ (۱۰ خردادماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم X-Men: Dark Phoenix برای اکران در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۱ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Gambit برای اکران در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ (۲۵ بهمن ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده