نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

برای خرید آپارتمان در محله پیروزی،‌ چه نکاتی را رعایت کنیم

خیابان پیروزی، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شرق تهران است. اما بهترین محله این خیابان برای سکونت، کدام است؟

خیابان پیروزی یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شرق تهران است. به دلیل حضور پادگان بزرگ نیروی هوایی ارتش، بیمارستان فجر، سازمان اسلحه سازی صنایع دفاع، فرودگاه نظامی دوشان تپه، شرکت برق تهران، باشگاه ورزشی برق و ۵ ایستگاه خط ۴ متروی تهران، این خیابان یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مناطق شرق تهران است.

خرید آپارتمان در پیروزی به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد و این روزها نیز به دلیل نوسازی در بالا و پایین این خیابان، خرید، رهن و اجاره آپارتمان در آن رایج است.

همین نوسازی‌های پیروزی سبب شده که تردد در پیروزی بیش از پیش باشد و برخی از کوچه‌ها که زمانی حدود ۴۰ تا ۵۰ خانواده در آن زندگی می‌کردند امروز نزدیک به ۵۰۰ خانواده جمعیت داشته باشد.

البته دسترسی مناسب به امکانات و هزینه پایین زندگی در بیشتر مناطق پیروزی، یکی از مهم‌ترین دلایل سکونت افراد در این محله‌ی قدیمی تهران است.

اگر قصد خرید آپارتمان در محله پیروزی را دارید باید بدانید که قیمت‌ها در این محله از متری ۳ میلیون تومان برای آپارتمان‌های قدیمی شروع می‌شود و به متری ۹ میلیون تومان در خیابان پرستار و برخی از خیابان‌های محله نیروی هوایی می‌رسد.

پس قبل از سکونت گزیدن در این منطقه باید بدانید که در کدامیک از محله‌ها به خرید آپارتمان می‌پردازید.

در این زمینه باید معیارهای خود را مشخص کنید. قیمت، دسترسی به نقاط دیگر، امکانات تفریحی ورزشی، بافت محله و میزان تردد معیارهایی است که محله‌ها و خیابان‌های موجود در پیروزی را از هم متمایز می‌کند.

 

قیمت

آپارتمان‌ها در غرب پیروزی ارزان‌تر از شرق آن است. محله‌هایی همچون شکوفه، پرواز، بروجردی و چهارصد دستگاه آپارتمان‌های ارزان‌تری دارند. از آن سو پرستار، خیابان‌های اول تا پنجم نیروی هوایی و نبرد شمالی آپارتمان‌های گران قیمتی نسبت به سایر محله‌ها دارند. قیمت آپارتمان‌های قدیمی از متری ۳ تا ۷ میلیون تومان و قیمت آپارتمان‌های نوساز از متری ۴ تا ۹ میلیون تومان است.

 

دسترسی به نقاط دیگر

بزرگراه امام علی میزان دسترسی محله‌های پیروزی به دیگر نقاط را تغییر داد. با توجه به وجود این بزرگراه، خیابان‌های مجاور به این خیابان به‌خصوص محله‌های صفا، چهارصد دستگاه، شکوفه، کرمان و نیکنام از دسترسی بیشتری به نقاط دیگر برخوردارند.

البته دسترسی به دیگر نقاط در خیابان‌ پنجم، ششم و سی‌متری نیروی هوایی و همچنین بلوار ابوذر به دلیل مجاورت با اتوبان بسیج، بهتر از دیگر نقاط است.

به دلیل وجود ۵ ایستگاه خط ۴ مترو یعنی ایستگاه‌های میدان شهدا، ابن سینا، پیروزی، نبرد و نیروی هوایی، محله‌های اطراف این ایستگاه‌ها نیز دسترسی بهتر و سریع‌تری نسبت به دیگر نقاط پیروزی دارند. به همین دلیل، این محله‌ها با رشد قیمت بعد از راه‌اندازی خط ۴ مترو روبه‌رو شده‌اند.

 

بافت محله

نیروی هوایی، نبرد، پرستار و بلوار ابوذر از بافت جدیدتری نسبت به سایر نقاط پیروزی برخوردارند. در این محله‌ها و خیابان‌ها می‌توانید به‌راحتی آپارتمان‌های نوساز یا با سن کم را پیدا و در آنها زندگی کنید. از سویی بیشتر کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به این محله‌ها و خیابان‌ها از بافت مدرن‌تری برخوردار هستند و پهنای نسبتاً مناسبی دارند. اما مناطقی همچون پرواز، شکوفه، چهارصد دستگاه و ... در پیروزی وجود دارند که هم کوچه‌ها و خیابان‌های باریکی دارند و هم خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی در آنها زیاد است.

 

میزان تردد

تردد و ترافیک در خیابان پیروزی زیاد است. البته این تردد و ترافیک از زمان افتتاح مترو و راه‌اندازی بخش جنوبی بزرگراه امام علی کمتر شده است، اما هنوز ترافیک بالای خودروها در ساعات مختلف شبانه‌روز گریبانگیر خیابان پیروزی است.

البته در این میان خیابان نبرد شمالی، خیابان پنجم و اول نیروی هوایی، خیابان دهقان، خیابان شکوفه و بلوار ابوذر نیز دارای ترافیک و تردد شدید هستند.

از آن سو خیابان‌های دوم و سوم نیروی هوایی و شمال خیابان پرستار به همراه کوچه‌های منتهی به این خیابان‌ها از آرامش و ترافیک کمتری برخوردارند و در آنها تردد کمتر است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده