نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

دیوید کسیدی، بازیگر سریال The Partridge Family در سن ۶۷ سالگی درگذشت

شب سه‌شنبه دیوید کسیدی، بازیگر، خواننده و آهنگساز آمریکایی، در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دیوید کسیدی، بازیگر، خواننده و آهنگساز آمریکایی، در سن ۶۷ سالگی درگذشت. طبق خبری که وب‌‌سایت People منتشر کرده، هفته گذشته او به علت بیماری نارسایی کلیوی و ابتلا به آلزایمر در بیمارستان بستری و سرانجام شب سه‌شنبه تسلیم این بیماری شد. کسیدی در ۱۲ آوریل سال ۱۹۵۰ در شهر نیویورک به‌دنیا آمد. او فرزند جک کسیدی و اولین وارد، که هر دو از بازیگران حرفه‌ای زمان خود بودند، است. زمانی که او تنها ۲ سالش بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و زمانی که دیوید ۶ ساله بود، پدر او با شرلی جونز، بازیگر و خواننده آمریکایی ازدواج کرد که جونز تاثیر مهمی در آینده کاری دیوید کسیدی داشته است.

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، کسیدی تصمیم گرفت که با پدرش، نامادری خود و سه برادرش زندگی کند و کار بازیگری و خوانندگی را آغاز کرد. تنها یک سال پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، او برای اولین بار در تئاتر موزیکال The Fig Leaves are Falling بازی کرد، اما این تئاتر تنها یک هفته پس از آغاز به کار خود شکست خورد و به کار خود پایان داد. با این حال، عملکرد کسیدی مورد توجه کمپانی یونیورسال قرار گرفت و این کمپانی با او قرارداد همکاری امضا کرد. این قرارداد منجر به این شد که کسیدی در چند سریال از جمله The Mod Squad، دکتر مارکوس ولبی (Marcus Welby, M.D) بونانزا (Bonanza) و Adam-12 به‌عنوان بازیگر میهمان حضور پیدا کند و به ایفای نقش بپردازد.

David Cassidy

در سال ۱۹۷۰، کسیدی اولین نقش مهم خود را در یک سریال بازی کرد. او در سریال The Partridge Family (خانواده پارتریج) که یک سریال کمدی و موزیکال بود، در نقش کیت پارتریج به ایفای نقش پرداخت. در این سریال، شرلی جونز نقش مقابل کسیدی را بر عهده داشت و نقش شرلی پارتریج را که مادر شخصیت کیت بود، در سریال The Partridge Family بازی کرد. از آنجایی که تهیه‌کنندگان نمی‌دانستند که کسیدی می‌تواند آهنگ بسازد و بخواند، آن‌ها تصمیم داشتند که در سریال از خواننده‌های حرفه‌ای استفاده کنند، اما کسیدی ثابت کرد که توانایی زیادی نیز در خواندن دارد و آهنگ I Think I Love You را برای این سریال خواند.

کسیدی در مجموع ۱۵ آلبوم ضبط کرده است که ۱۰ آلبوم برای سریال‌های مختلف بوده و ۵ آلبوم نیز کار مستقل او بوده است که تمامی این ۱۵ آلبوم از پرفروش‌ترین آلبوم‌های زمان خود بوده‌اند. کسیدی خیلی زود محبوبیت زیادی را نیز در خوانندگی به‌دست آورد؛ به‌طوری که در یک کنسرت او حدود ۸۰۰ نفر شرکت کردند، اما نتیجه برگزاری این کنسرت بسیار بزرگ، مرگ یک دختر نوجوان بود. پس از این حادثه که تاثیر زیادی روی کسیدی داشت، او سریال The Partridge Family و اجراهای زنده خود را ترک کرد تا تمرکزش را روی نوشتن و ضبط موسیقی قرار دهد. چند سال بعد کسیدی به تلویزیون بازگشت و در سریال Police Story به‌عنوان بازیگر میهمان به ایفای نقش پرداخت که برای بازی در این سریال نامزد جایزه امی شد.

David Cassidy

پس از آن، NBC بر اساس این قسمت سریال Police Story، فیلمنامه یک سریال با نام David Cassidy: Man Undercover را نوشت و کسیدی برای بازی در این نقش دوباره بازگشت، اما عمر این سریال تنها برای یک فصل بود. در ادامه او اغلب به‌عنوان بازیگر مهمان یا نوازنده و خواننده در سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلف حضور داشت. در سریال Alfred Hitchcock Presents او نقش جویی میچل را بر عهده داشت که یک خواننده بود. کسیدی در ادامه به‌عنوان صداپیشه در سریال انیمیشنی Kim Possible حضور داشت و در ادامه در فیلم Popstar (ستاره پاپ) به ایفای نقش پرداخت. کسیدی سال‌ها با الکل مبارزه کرد و سرانجام در اوایل سال ۲۰۱۷، او اعلام کرد که از حرفه بازیگری و خوانندگی بازنشست شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده