نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

آیا خرید مزدا 3 جدید، انتخاب خوبی محسوب می شود؟

اگر خودرویی که قصد خرید آن را داریم کامل نشناسیم، بعد از خرید، احتمال نارضایتی از فروش وجود دارد.

خرید مزدا تصمیم برخی از علاقه‌مندان به خودرو است که باید به آن احترام گذاشت و دلایل مهم و ارزشمندی برای این افراد وجود دارد.

برای خرید محصولات مزدا در کشورمان باید بدانیم که فروش مزدا هم‌اکنون به عهده گروه خودروسازی بهمن است که در حال حاضر تنها خودروی مزدا 3 جدید توسط این گروه خودروسازی تولید می‌شود. البته اگر قصد خرید مزدا دست دوم را دارید، مزدا ۳۲۳ و مزدا ۳ گزینه‌های دیگری است که پیش روی شما قرار می‌گیرد.

شاید خیلی از شما در میان انتخاب خرید یا نخریدن مزدا ۳ جدید سر در گم هستید و نمی‌توانید به‌راحتی تصمیم بگیرید. به همین خاطر در این مطلب برخی از مشخصات این خودروی ژاپنی را که در ایران تولید می‌شود با هم بررسی می‌کنیم.

قیمت خودرو

یکی از مهم‌ترین عوامل خرید خودرو در کشورمان، قیمت خودرو است. قیمت خودرو در بازار صفر یا دست دوم و قیمت کارخانه‌ای خودرو تأثیر بسیاری بر عزم خریداران خودرو برای انتخاب محصول مورد نظرشان دارد.

ابتدا به سراغ قیمت مزدا ۳ جدید صفر می‌رویم. این خودرو توسط گروه خودروسازی بهمن با قیمت ۱۲۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود؛ در حالی که قیمت مزدا ۳ جدید در بازار آزاد خودروهای صفر از ۱۲۲ میلیون تومان آغاز می‌شود.

از سویی نباید تصور کرد که برای خرید مزدا دست دوم می‌توان با مبلغ کمی اقدام کرد. برای خرید مزدا ۳ جدید کارکرده باید حداقل ۷۱ میلیون تومان هزینه کنید. البته اگر ماشین تمیز‌تر و با سن کمتر از یک سال استفاده بخواهید باید بالای ۱۰۰ میلیون تومان پول پرداخت کنید.

مشخصات ظاهری

خودروی مزدا ۳ در کلاس خودرو‌های سواری با سالن متوسط قرار می‌گیرد. طول مزدا ۳ جدید ۴۵۸۰ میلی‌متر است. این خودرو عرض کمی ندارد و اندازه‌ی آن ۱۷۵۵ میلی‌متر است. مزدا برای این محصول خود ارتفاع ۱۴۷۷ متری را در نظر گرفته است.

فاصله محورها در این خودرو بیش از ۲ و نیم متر است و به ۲۶۴۰ میلی‌متر می‌رسد. چرخ‌های جلوی مزدا ۳ جدید به نسبت چرخ‌های عقب دورترند. فاصله چرخ‌های جلو از هم ۱۵۳۵ میلی‌متر و فاصله چرخ‌های عقب از هم ۱۵۱۵ میلی‌متر است.

مزدا ۳ جدید نسبت به بیشتر خودروهای سواری و برخی از خودروهای کراس اوور و شاسی بلند از وزن بیشتری برخوردار است و سنگین وزن به شمار می‌رود. وزن خالص این خودرو یا همان وزن بدون سرنشین مزدا ۳ جدید ۱۲۶۰ کیلوگرم است که با حضور تمام سرنشینان از ۱ و نیم تن بالاتر می‌رود.

لاستیک‌های این خودرو نیز از قطر بلندی برخوردارند و ۱۶ اینچی هستند. ظرفیت مزدا ۳ جدید ۵ نفر اعلام شده است.

مشخصات فنی

این خودروی ژاپنی از موتوری پر قدرت با ظرفیت ۲۰۰۰ سی‌سی برخوردار است. این پیشرانه‌ی ۲ لیتری دارای حداکثر قدرت خروجی ۱۴۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

این خودروی ژاپنی از جعبه دنده اتوماتیک ۵ سرعته با کنترل الکترونیکی بهره‌ می‌برد. مزدا ۳ جدید می‌تواند تا حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت براند و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹ ثانیه بپیماید.

مصرف سوخت این خودرو در شهر ۱۱.۵، در بزرگراه و جاده ۶.۳ لیتر و در مصرف ترکیبی ۸.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مزدا ۳ جدید باک ۵۵ لیتری دارد. یعنی با پرداخت ۵۵ هزار تومان و پر کردن کامل باک می‌توانید حداقل ۴۸۰ کیلومتر بدون مراجعه به پمپ بنزین برانید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده