نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵

جیسون موموآ از فیلم Justice League و قسمت های حذف شده خود دفاع کرد

جیسون موموآ، بازیگر نقش محبوب آکوامن، با بیان «فیلم لیگ عدالت است؛ اثر اختصاصی آکوامن نیست»، از فیلم Justice League در مورد بخش‌های حذف شده خود دفاع کرد.

اگرچه خیلی از افرادی که فیلم Justice League (لیگ عدالت) را نقد کرده‌اند به طور قریب به اتفاق در نظرات و نقدهای خود بر این موضوع توافق داشتنند که شخصیت آکوامن (با بازی جیسون موموآ) یکی از نقاط روشن و به اصطلاح خوب این فیلم ابرقهرمانی بود، اما به نظر می‌رسید که در این میان چیزی گم شده و کمبود آن حس می‌شود. در داستان این فیلم، آنطور که باید و شاید و آنطور که انتظار می‌رفت به شخصیت آکوامن و گذشته او پرداخته نشده است. اگرچه هم شخصیت فلش (با بازی ازرا میلر) و هم سایبورگ (با بازی ری فیشر) صحنه‌های به‌خصوصی داشتند که تا حدودی گذشته آنها و اتفاقاتی را که برای آنها رخ داده بود به تصویر می‌کشید، اما می‌توان گفت که با آکوامن اصلا چنین رفتاری نشد و همانند بقیه اعضا، او صحنه‌های به‌خصوصی از گذشته خود نداشت.

این اثر، فیلم اختصاصی شخصیت آکوامن نیست؛ بلکه فیلمی خیلی بزرگ با شخصیت‌های جدیدی مانند لیگ عدالت است

البته لازم به ذکر است که در واقع این اتفاق قبلا افتاده بود و او هم همانند بقیه، قسمت‌هایی اختصاصی از آن خود را داشت. پیشتر جیسون موموآ به یکی از گزارشگران سایت خبری گیم‌اسپات اعلام کرده بود که در فیلم لیگ عدالت بخشی وجود دارد که مربوط به شخصیت او است و داستان آکومن در آتلانتیس را به نمایش می‌گذارد؛ درست جایی که شخصیت والکو (با بازی ویلیام دفو) به طور رسمی معرفی می‌شود. موموآ در این‌باره گفت:

والکو با آتلانتیس مرتبط بوده و به آن متصل است.

در عوض، حالا با اینکه این بخش حذف شده، این شخصیت هم دیگر در فیلم لیگ عدالت حضور نداشته و به جای آن باید تا زمان اکران فیلم اختصاصی آکوامن صبر کنیم تا بتوانیم اولین بازی ویلیام دفو در قالب شخصیت والکو را روی پرده سینماها نظاره‌گر باشیم. 

Aquaman

درباره اینکه اصلا چرا باید این صحنه حذف می‌شد، دلایل خیلی زیادی وجود دارد و زمان زیادی را باید صرف تعریف کردن داستان‌هایی که بر سر این پروژه اتفاق افتاده بکنیم. دلایلی نظیر فیلمبرداری‌های دوباره زیاد و سنگین، عوض شدن کارگردان اصلی پروژه و کاهش زمان فیلم به دو ساعت که توسط خود استودیو دستورش صادر شده بود، همه و همه باعث شد که بعضی صحنه‌ها و قسمت‌ها شانس این را نداشته باشند تا در نسخه نهایی فیلم به روی پرده نقره‌ای سینماها بروند.

اگر قرار بر این بود که تیم تولید تمام بخش‌های فیلمبرداری شده را وارد نسخه اصلی کند، باید همین یک قسمت را تبدیل به دو فیلم مجزا می‌کرد

حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جیسون موموآ خطاب به گزارشگر سایت خبری اینترتینمنت ویکلی درباره این موضوع توضیح می‌دهد و به نظر می‌رسد که انگار بهترین انتخاب برای این اثر بوده است. جیسون موموآ خطاب به گزارشگر این سایت خبری درباره قسمت‌های حذف‌شده خود اینگونه عنوان کرد:

تنها بخش چالش‌برانگیز و قسمتی که در داستان فیلم لیگ عدالت به زندگی آکوامن پرداخته شده، درباره داستان یک آخر هفته آرتور کری است. طرفداران ممکن است پیش خودشان بگویند که «چرا او همیشه اخمو و بداخلاق است؟» یا «چرا او سعی دارد خود را آنجا پنهان کند و قایم شود؟» اما ما تمام این موارد را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. خیلی چیزها و خیلی موارد حذف شده‌اند. اما به این موضوع هم توجه کنید که این فیلم من نیست. فیلم لیگ عدالت یک اثر بسیار بزرگ است که قصد معرفی سه شخصیت کاملا متفاوت را دارد: خود آکوامن، فلش و همینطور سایبورگ. خیلی چیزها بود که ما نتوانستیم در نسخه نهایی این پروژه آنها را وارد فیلم کنیم و باید توجه کنید که در غیر این صورت ما مجبور بودیم که همین یک قسمت را تبدیل به دو فیلم کنیم.

در نهایت باید گفت که کاملا حق با جیسون موموآ است و حرف او کاملا درست است زمانی که اعلام کرد: «این فیلم اختصاصی آکوامن نیست؛ فیلم لیگ عدالت است». با این حال، زمان‌بندی و مدت زمانی که برای فیلم لیگ عدالت در نظر گرفته شده ممکن است کمی زیر سوال برود. با توجه به حضور شخصیتی منفی و شرور برای شکست دادن، شخصیت ابرقهرمانی که قرار است دوباره زنده شود و قیام کند و سه شخصیت کاملا جدیدی که در این اثر قرار است معرفی شوند، به نظر می‌رسد که اتفاقات خیلی زیادی برای رخ دادن در داستان این اثر وجود دارد و در این زمان‌بندی گنجانده شده است. پس با این تفاسیر اصلا جای تعجب ندارد که به‌ناچار مجبور شوند تا برای بهتر دیده شدن بخش‌های اصلی داستان، بخش‌های دیگر را قربانی و از خط زمانی فیلم حذف کنند. با توجه به اینکه کاراکترهای آکوامن، فلش و سایبورگ تا به حال روی پرده نقره‌ای سینماها ظاهر نشده‌اند، شاید اینگونه خیلی بهتر بود که قبل از اکران این اثر، ابتدا فیلم‌های اختصاصی این شخصیت‌های جدید با محوریت داستان گذشته و حال آنها به روی پرده می‌رفت و بعد از آن فیلم لیگ عدالت برای عموم به نمایش درمی‌آمد.

خوشبختانه طرفداران دنیای دی‌سی و شخصیت آکوامن تنها نزدیک به یک سال دیگر باید صبر کنند تا بتوانند این کاراکتر را در فیلم اختصاصی خود مشاهده کنند و اطلاعات خیلی بیشتری از این شخصیت به دست آورند. در نهایت از آنجایی که فیلم اختصاصی Aquaman در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) به روی پرده سینماها خواهد رفت، شما طرفداران مجبور نیستید زمان خیلی زیادی را منتظر باشید تا ببینید که این شخصیت می‌تواند با حیوانات دریایی مانند ماهی‌ها صحبت کند. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده