نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵

اسکوئر انیکس از آوریل تا E3 2018 تاریخ انتشار بازی های بزرگ خود را اعلام می‌کند

یوسوکه ماتسودا، رئیس کمپانی اسکوئر انیکس، در کنفرانس مالی این شرکت از تاریخ انتشار بازی‌های در دست توسعه و علاقه‌ی اسکوئر به تولید بازی برای نینتندو سوییچ سخن گفت.

کمپانی Square Enix به مخفی نگاه داشتن تاریخ انتشار بازی‌های بزرگش برای مدت زیاد معروف است و همواره این‌گونه موارد را از طرفداران مخفی می‌کند و برای رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف به سراغ آن‌ها می‌رود. اکنون بر طبق گفته‌های رئیس این کمپانی یعنی یوسوکه ماتسودا، قرار است در ماه‌های آینده نیز تاریخ انتشار تعدادی از بازی‌های در دست ساخت این ناشر به جهانیان اعلام شود.

ماتسودا در آخرین کنفرانس سه ماهه‌ی این کمپانی که با حضور سرمایه‌گذاران برگزار شد، چنین گفت:

استودیو‌های داخلی و خارجی ما با تلاش فراوان مشغول توسعه‌ی بازی‌های بزرگی هستند که تاریخ انتشار آن‌ها را در دوره‌ای میان سومین ماه از سال مالی ۲۰۱۸ و رویداد E3 2018 منتشر خواهیم کرد.

او از عبارت FY2018/3 استفاده کرد که به معنای سال مالی است که در مارس ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد. این سخن بدین معنا است که تاریخ انتشار این بازی‌ها قرار است در بازه‌ای میان اول آوریل ۲۰۱۸ (۱۲ فروردین ۹۷) تا برگزاری رویداد E3 2018 که در ماه ژوئن است (خرداد ۹۷) اعلام شود.

این کمپانی همچنین به دنبال راهی است تا بازاریابی خوبی را برای آثار در دست توسعه‌اش انجام دهد تا بتواند از حداکثر پتانسیل آن‌ها استفاده کند.

ما مجموعه‌ای از بازی‌های بزرگ و باکیفیت را تولید می‌کنیم و به دنبال آن هستیم تا روشی را برای بازاریابی آن‌ها پیدا کنیم که از حداکثر پتانسیلشان استفاده شود. برای آثار جدید، ما حداقل انتظار رسیدن به درآمد ۴۰ میلیارد ین را داریم.

جالب آنجا است که اسکوئر انیکس ریسک نیاز بازی‌ها به دوباره‌کاری و بازنگری را به حداقل رسانده و با اطمینان از پیشرفت همه‌ی پروژه‌ها طبق برنامه سخن می‌گوید.

من معتقدم که شما می‌توانید این‌گونه برداشت کنید که مدت زمانی که برای توسعه‌ی بازی‌های ما به طول می‌انجامد دقیقا مطابق با زمانی خواهد بود که ما به شما اعلام می‌کنیم. می‌توان با اطمینان گفت که بازی‌ها دقیقا در تاریخی که به شما اعلام می‌کنیم عرضه خواهند شد؛ چرا که ما با دقت فراوان مراحل اولیه‌ی تولید آن‌ها را زیر نظر گرفته‌ایم و ریسک نیاز به دوباره‌کاری و تعمیرات را به حداقل کاهش داده‌ایم. من معتقدم که استودیوهای ما موفق می‌شوند آثار جدید در دست توسعه را در زمان مطلوب به پایان برسانند.

در حال حاضر یکی از بازی‌های شدیدا مورد انتظار اسکوئر انیکس، بازی Kingdom Hearts III است که صرفا تاریخ ۲۰۱۸ برای انتشار آن ذکر شده. دیگر بازی شدیدا مورد انتظار این کمپانی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Final Fantasy VII است که قرار است برای پلی استیشن 4 منتشر شود. این بازی نیز هنوز هیچ تاریخ انتشار دقیقی ندارد.

ماتسودا به کنسول نینتندو سوییچ نیز اشاره کرد و گفت که آن‌ها از کنسول‌های جدید استقبال خواهند کرد. او افزود که آن‌ها قصد دارند تا با پورت کردن بازی‌های قدیمی و تولید بازی‌های جدید برای این کنسول، با نینتندو همکاری کنند.

نینتندو سوییچ به‌سرعت در حال پیشرفت است و ما نیز از چنین کنسول‌های نو رسیده‌ای استقبال می‌کنیم. ما سعی می‌کنیم که با آن‌ها همکاری کنیم؛ چرا که این کنسول برای بازی‌های سایز متوسطی که ما در ساختشان مهارت داریم بسیار مناسب است.

ما منابعمان را در راه استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این‌گونه پلتفرم‌ها صرف می‌کنیم. کنسول‌هایی مانند سوییچ به ما کمک می‌کنند تا تجربه‌های تازه به دست آوریم و در ساختن چیزهایی که در آن‌ها مهارت داشتیم نیز خبره‌تر شویم. بنابر این ما قصد داریم در زمینه‌ی بازی‌های مربوط به این کنسول فعال باشیم و علاوه بر توسعه‌ی آی‌پی‌های جدید برای آن، بازی‌های قبلی خود را نیز برای آن‌ها ریبوت کنیم.

ماتسودا همچنین اشاره‌ای نیز به بحث انتشار دیجیتالی می‌کند و حتی در این باره پیش‌بینی‌های میان و بلند مدت خود را نیز ارائه می‌دهد. او معتقد است فروش دیجیتالی آن‌ها به رقمی حدود هفتاد تا هشتاد درصد خواهد رسید.

خرید دیجیتالی هم‌اکنون در حدود پنجاه درصد بازارهای غربی را تشکیل می‌دهد و این نشان می‌دهد که بازار بازی‌های ویدیویی در حال حرکت به سمت دیجیتالی شدن است. به عقیده‌ی من این میزان تا ۷۰ یا ۸۰ درصد نیز خواهد رسید.

نکته‌ی جالب دیگر علاقه‌مندی اسکوئر انیکس به شرکت در بازار آثار واقعیت افزوده‌ی پلتفرم موبایل بود؛ ژانری که بازی Pokemon Go بر آن حکمرانی می‌کند.

امروزه گیمرها حساسیت بسیار بالایی نسبت به کیفیت بازی‌ها دارند و تولید بازی‌های باکیفیت برای ما مهم است. این نیز برای ما اهمیت دارد که محتوایی را تولید کنیم که تجارب جدیدی را در اختیار مخاطبین قرار دهد. یکی از این موارد، ورود به حوزه‌ی واقعیت افزوده‌ی پلتفرم موبایل است.

در این کنفرانس، ماتسودا همچنین درباره‌ی بازی Left Alive و برنامه‌های این ناشر در خصوص این بازی نیز توضیحاتی داد. این بازی قرار است برای پلتفرم‌های پی سی و PS4 منتشر شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده