نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

سریال بینوایان توسط شبکه BBC ساخته می‌شود

شبکه BBC تصمیم به ساخت مجموعه تلویزیونی Les Misérables (بینوایان) بر اساس رمان مشهور ویکتور هوگو، نویسنده شهیر فرانسوی این اثر گرفته است.

شبکه BBC تصمیم به ساخت اقتباسی جدید از رمان مشهور بینوایانِ ویکتور هوگو، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و شاعر معروف سبک رومانتیسم فرانسوی گرفته است. قرار است فیلمبرداری ساخت سریال جدید برگرفته از این اثر برجسته تاریخ ادبیات، از سال آینده میلادی آغاز شود. از همان سال انتشار رمان بینوایان در ۱۸۶۲ میلادی، این رمان به دفعات به‌صورت نمایش موزیکال به اجرا درآمده است. سینمای هالیوود نیز یکی از مشهورترین و البته باکیفیت‌ترین نسخه‌های سینمایی این اثر را در سال ۲۰۱۲ به اکران درآورد.   

فیلم Les Misérables در سال ۲۰۱۲ میلادی و توسط استودیو یونیورسال (Universal Studio) به اکران جهانی درآمد. در فیلم پربازیگر تام هوپر، ستارگانی همچون هیو جکمن، آن هاتاوی، راسل کرو، هلنا بونهام کارتر، ساشا بارن کوهن و آماندا سایفرد حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم تام هوپر را می‌توان حتی برداشتی لایو اکشن از رمان ویکتور هوگو دانست که به‌خوبی بینوایی، بزهکاری و رستگاری را به تصویر کشید. این فیلم در ۸ بخش هشتادوپنجمین مراسم سالیانه اسکار نامزد دریافت جایزه شد: بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین کارگردانی هنری، بهترین طراحی لباس، بهترین گریم، بهترین ترانه غیراقتباسی و بهترین ترکیب صدا. در نهایت فیلم تام هوپر در سه بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین گریم و بهترین ترکیب صدا، جایزه اسکار را از آن خود کرد. گویا نسخه‌ای که قرار است شبکه BBC بر روی آنتن ببرد متفاوت از فیلم موزیکال تام هوپر خواهد بود.

Jackman

فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی بینوایان از اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز می‌شود که بخش اعظم مراحل فیلمبرداری آن در کشور بلژیک و بخش‌های محدودی از آن در شمال فرانسه فیلمبرداری خواهد شد

سایت The Knowledge در گزارشی بدین موضوع اشاره داشت که شبکه BBC تصمیم دارد کار فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی Les Misérables را از اوایل سال آینده میلادی آغاز کند و بخش اعظم مراحل فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی در کشور بلژیک انجام خواهد شد، البته قرار است بخش‌های محدودی از این مجموعه در شمال فرانسه نیز فیلمبرداری شود. اندرو دیویس، نویسنده ولزی که نگارش سریال‌های معروفی همچون House of Cards (خانه پوشالی) و Bridget Jones's Diary (خاطرات بریجت جونز) را در کارنامه خود دارد، مدیریت پروژه جدید شبکه BBC را بر عهده خواهد داشت. این طور که به نظر می‌رسد اندرو دیویس اقتباس مخصوص به خود را از رمان بینوایان داشته است و قرار نیست از روی آثار قدیمی، همچون نمایش‌های موزیکال و فیلمی که در سال ۲۰۱۲ به روی پرده سینماها رفت برداشتی صورت گیرد.

حال باید منتظر ماند و دید که شبکه BBC چه چیز جدیدی برای تماشاچیان به ارمغان خواهد آورد. در این مجموعه تلویزیونی خبری از آهنگ‌های زیبا و قدیمی که در نمایش‌ها پخش میشد نیست و آهنگ‌های فیلم تام هوپر نیز در مجموعه جدید BBC جایی نخواهند داشت. یکی از دلایل علاقه فراوان تماشاچیان و سینمادوستان به اقتباس‌های صورت گرفته از رمان Les Misérables، مربوط به همین آهنگ‌ها می‌شود و می‌توان گفت که شبکه BBC در رابطه با گرفتن این تصمیم، ریسک زیادی کرده است. از دیگر جزئیاتی که در رابطه با سریال Les Misérables به بیرون درز کرده است، مدت زمان هر اپیزود و تعداد اپیزودهاست. شبکه BBC تصمیم دارد این سریال را در شش قسمت یک ساعتی بر روی آنتن ببرد. مدیریت تولید سریال Les Misérables نیز بر عهده اندرو دیویس است و در این راه بیتن جونز، فیث پن‌هیل و سایمون وان، دیویس را همراهی خواهند کرد.

گفتنی است که این اولین تلاش برای سخت مجموعه‌ای تلویزیونی از رمان مشهور ویکتور هوگو نیست و در سال ۲۰۱۳ راب توماس، خالق سریال درام و نئو نوآر Veronica Mars (ورونیکا مارس) تصمیم داشت با همکاری شبکه Fox سریالی از روی این رمان بسازد که البته هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداد. احتمالاً دلیل انتخاب کشور بلژیک برای فیلمبرداری این مجموعه تلویزیونی، ساختمان‌های قدیمی موجود در این کشور است که حس‌وحال آن دوران را به‌خوبی تداعی می‌کنند. اینکه سریال جدید BBC در ایالات متحده هم بر روی آنتن خواهد رفت یا خیر، هنوز مشخص نیست.

فیلم Les Misérables تام هوپر با استقبال خوبی از طرف منتقدان و تماشاچیان همراه بود و با بودجه ساخت ۶۱ میلیون دلاری، نزدیک ۴۴۱ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

رمان Les Misérables به‌خوبی به تاریخ فرانسه، معماری این کشور و علی‌ا‌لخصوص شهر پاریس می‌پردازد و در این میان فلسفه، اخلاقیات، مسائل دینی و ماهیت عشق را شرح می‌دهد. از میان شخصیت‌های اصلی رمان بسیار محبوب ویکتور هوگو می‌توان به ژان والژان، ژاور، فانتین، کوزت و مادام و موسیو تناردیه اشاره داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده