// سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

کیبورد جدید Razer با استاندارد IP54 معرفی شد

کمپانی Razer مقاوم‌ترین کیبورد در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را با بالاترین استاندارد موجود در بازار، معرفی کرد.

با اینکه ضد آب بودن این روزها به یکی از ملزومات کیبوردهای گیمینگ تبدیل شده است و چیز جدیدی به حساب نمی‌آید، اما اینکه کیبورد شما تا چه حد ضد آب و ضد گرد و غبار است و تکنولوژی به کار رفته در آن به چه اندازه‌ای پیشرفته است، اهمیت بالایی دارد. بعد از عرضه کیبورد Apex 150 از سوی استیل سریز و کیبورد Cynosa Chroma از سوی کمپانی ریزر بود که صفحه‌کلیدهای ضد آب مورد توجه قرار گرفتند و حالا شرکت ریزر با معرفی کیبورد BlackWidow Ultimate با استاندارد IP54 بهترین صفحه کلید گیمینگ را از نظر عدم نفوذ آب و گرد و غبار وارد بازار خواهد کرد.

Razer Keyboard

با وجود اینکه اکثر کیبوردهای ضد آب در زمینه عدم نفوذ مایعات به زیر کلیدها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد، اما در برابر گرد و غبار چندان مقاوم نیستند و پس از چندماه استفاده، زیر هر کدام از دکمه‌های کیبورد تبدیل به یک سطل آشغال تبدیل می‌شود. شاید اولین بار کمپانی کورسیر بود که با عرضه صفحه کلید K68 با استاندارد IP32 توانست تاحدودی این مشکل را برطرف کند، اما به نظر می‌رسد کیبورد BlackWidow Ultimate با طراحی جدید و استاندارد IP54 گام بزرگی را برای حل مشکل مذکور برداشته است.

چیزی که در مورد استاندارد IP باید بدانید، این است که اولین رقم از سمت چپ نمایانگر میزان مقاومت قطعه سخت‌افزاری در برابر گرد و غبار بوده و دومین رقم نیز بیانگر میزان توانایی قطعه در ممانعت از نفوذ آب است. بالاترین استاندارد برای ضد آب و ضد گرد و غبار بودن به ترتیب ارقام ۹ و ۷ است. البته دست‌یابی به این دو عدد شاید چندان امکان‌پذیر نباشد، به همین دلیل استاندارد IP68 را بالاترین حدی که قابل دسترسی است، در نظر می‌گیرند.

Razer Keyboard

با اینکه سری جدید کیبورد گیمینگ BlackWidow Ultimate موفق به کسب بالاترین استاندارد ممکن نشده است، اما به عقیده کمپانی Razer این صفحه کلید، مقاوم‌ترین کیبورد گیمینگ موجود در بازار خواهد بود. با توجه به تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد باید منتظر کیبورد ضخیم و سنگینی باشیم، اما به هر حال مهم این است که کاربران با این صفحه کلید می‌توانند کمترین نگرانی را در مورد نفوذ آب یا گرد و غبار به داخل کلیدها داشته باشند. همچنین باید اشاره کرده که این صفحه کلید در کنار تجهیز به استاندارد IP54 از تمامی ویژگی‌های سری BlackWidow نیز بهره می‌برد.


منبع Kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده