نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

پایان فیلمبرداری بخش های ساموئل ال جکسون در فیلم Glass

طبق توییت ام نایت شیامالان، کارگردان فیلم Glass، متوجه شدیم که زمان زیادی تا پایان فیلمبرداری این فیلم باقی نمانده و فیلمبرداری بخش‌های مربوط به ساموئل ال جکسون نیز به پایان رسیده است.

فیلمبرداری بخش‌های مربوط به ساموئل ال. جکسون در فیلم بسیار مورد انتظار Glass (شیشه) به پایان رسید. نویسندگی و کارگردانی این فیلم ابرقهرمانی بر عهده ام نایت شیامالان است. فیلم Glass که قرار است در ژانویه سال ۲۰۱۹ به روی پرده سینماها برود، دنباله فیلم Split (گسست)، محصول سال ۲۰۱۶ میلادی از همین کارگردان محسوب می‌شود. در مورد فیلم Split هم این‌طور می‌توان گفت که این فیلم دنباله پنهانی فیلم تریلر و ماوراالطبیعه Unbreakable (نشکن) بود. در فیلم Unbreakable، الیجاه پرایس به‌عنوان شخصیتی که عاشق کتاب‌های کمیک است و مجموعه‌ای از این کتاب‌ها دارد معرفی شد. الیجاه پرایس معروف به مرد شیشه‌ای، با کوچک‌ترین ضربه‌ای استخوان‌هایش می‌شکست و این شخصیت در مقابل دیوید دان با بازی بروس ویلیس قرار داشت که دارای قدرت خاصی بود که وی را در مقابل هر حادثه‌ای شکست‌ناپذیر می‌ساخت. شخصیت الیجاه پرایس در فیلم جدید Glass بار دیگر نقش مرد شیشه‌ای معروف را ایفا خواهد کرد.

مراحل تولید فیلم Glass از ماه اکتبر سال جاری آغاز شده است و بخش‌های مربوط به فیلمبرداری این پروژه در شهر فیلادلفیا ایالات پنسیلوانیا انجام شد. ام. نایت شیامالان در توییتی اعلام کرد که نه‌تنها بخش‌های مربوط به فیلمبرداری ساموئل ال. جکسون به پایان رسیده است، بلکه کمتر از یک هفته دیگر مراحل فیلمبرداری کلاً به پایان خواهد رسید.  

سه‌گانه‌ای که ام. نایت شیامالان کار ساخت آن را از سال ۲۰۰۰ آغاز کرده بود، تقریباً به پایان راه خود رسیده است و این‌طور که به نظر می‌رسد مراحل ساخت فیلم Glass طبق برنامه پیش می‌رود و در همان تاریخ از پیش اعلام‌شده شاهد اکران سومین قسمت مجموعه‌ای خواهیم بود که اولین قسمتش تقریباً دو دهه پیش به روی پرده سینما رفته بود. در تبلیغات فیلم Split اشاره‌ای بدین موضوع نشده بود که این فیلم قرار است دنباله فیلم Unbreakable باشد. حتی در تمام طول فیلم نیز تماشاچیان متوجه این موضوع نشده بودند؛ تا اینکه در صحنه پایانی فیلم حضور غیرمنتظره‌‌ بروس ویلیس و یادآوری نقش دیوید دان، بسیاری از طرفداران این شخصیت را هیجان‌زده و خوشحال کرد و این موضوع روشن شد که در واقع اتفاقات دو فیلم Split و Unbreakable در دنیایی مشترک جریان دارد و شخصیت دیوید دان می‌داند که به‌جز خودش ابرانسانی دیگر نیز وجود دارد. جالب است بدانید که ام. نایت شیامالان در صحبت‌هایی گفته بود که شخصیت کوین وندل کرامب/هیولا، قرار بود در فیلم Unbreakable نیز حضور داشته باشد، ولی در بازنویسی نهایی فیلمنامه، این شخصیت از فیلم کنار گذاشته شد. در هر صورت در فیلم جدید برخورد این دو شخصیت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

Unbreakable

فیلم Split توانست با بودجه ۹ میلیون دلاری، ۲۷۸ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم هم از سوی تماشاچیان و هم از سوی منتقدان بسیار مورد تمجید قرار گرفت و توانست نام ام. نایت شیامالان را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد. در این فیلم بازیگرانی همچون جیمز مک‌آووی، آنیا تیلور جوی، جسیکا سولا، هالی لو ریچاردسون و بتی باکلی به ایفای نقش پرداختند. بازگشت ام. نایت شیامالان به روزهای خوبش، همه را به دیدن فیلمی متفاوت و دیدنی امیدوار کرده است. این کارگردان در اوایل دوران کاری خود به دلیل ساخت فیلم‌هایی همچون The Sixth Sense (حس ششم) و Signs (نشانه‌ها)، با کارگردانی بزرگ همچون استیون اسپیلبرگ مقایسه می‌شد، ولی وی نتوانست روند خوب خود را ادامه دهد و با ساخت فیلم‌هایی همچون The Happening (اتفاق) و Last Airbender (واپسین هواشکن) بسیاری از طرفداران خود را ناامید ساخت. حال پس از آخرین ساخته این کارگردان، انتظارات از فیلم Glass بسیار بالا رفته است و امیدواریم باز هم فیلم باکیفیتی را از ام. نایت شیامالان شاهد باشیم.

سه‌گانه‌ای که ام. نایت شیامالان کار ساخت آن را از سال ۲۰۰۰ آغاز کرده بود، تقریباً به پایان راه خود رسیده است و این‌طور که به نظر می‌رسد مراحل ساخت فیلم Glass طبق برنامه پیش می‌رود و در همان تاریخ از پیش اعلام‌شده شاهد اکران سومین قسمت مجموعه‌ای خواهیم بود که اولین قسمتش تقریباً دو دهه پیش به روی پرده سینما رفته بود

علی‌رغم اینکه فیلم Unbreakable یکی از بهترین فیلم‌های ام. نایت شیامالان بود و در گیشه نیز عملکردی موفقیت‌آمیز از خود بر جای گذاشت و با بودجه ۷۵ میلیون دلاری نزدیک ۲۵۰ میلیون دلار فروش داشت، اما سازندگان تا مدت‌ها تصمیمی برای ساخت دنباله این فیلم نداشتند. فیلم Unbreakable در زمان خود یکی از بهترین‌های ژانر ابرقهرمانی بود و در واقع این فیلم را می‌توان یکی از پیشگامان این ژانر دانست. علاوه بر کارگردانی خوب آن فیلم، نباید از نقش‌آفرینی فوق‌العاده دو بازیگر اصلی فیلم، یعنی بروس ویلیس و ساموئل ال. جکسون چشم پوشید. بسیاری از طرفداران همچون ما بی‌صبرانه منتظر دیدن دوباره این دو بازیگر در کنار هم و تکرار نقش‌هایشان در فیلم جدید هستند.

فیلم Glass آخرین فیلم این سه‌گانه خواهد بود و در این فیلم دیوید دان به دنبال رد قاتل سریالی فیلم Split، یعنی کوین وندل کرامب/هیولا خواهد بود. البته تهدیدها و خطراتی را که شخصیت پرایس به وجود می‌آورد هم به داستان باید اضافه کرد. این‌طور که به نظر می‌رسد هسته اصلی داستان فیلم Glass همچون دیگر فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی بر تقابل خیر و شر تأکید دارد. گفتنی است چندی پیش نیز تصاویر ساموئل ال. جکسون در نقش الیجاه پرایس منتشر شده بود که در خبری این موضوع را پوشش دادیم.

فیلم Glass قرار است در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۷) به روی پرده سینما برود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده