نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Call of Duty: WWII و سومین هفته صدرنشینی پیاپی

بازی Call of Duty: WWII، ساخته جدید استودیو اسلج‌همر، توانست در سومین هفته انتشارش در جدول فروش هفتگی انگلستان هت‌تریک کند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، مانند دو هفته گذشته و علی‌رغم انتشار بازی بسیار مورد انتظاری با نام Star Wars Battlefront II، بازی جدید مجموعه ندای وظیفه با نام Call of Duty: WWII موفق شد مانند دو هفته پیش، صدرنشین بازی‌ها در انگلستان باقی بماند و بازی جدید دایس و الکترونیک آرتز یعنی استار وارز بتلفرانت 2 را از رسیدن به صدر جدول، باز دارد. Star Wars Battlefront II، کار خود را در مکان دوم آغاز کرد.

عرضه بازی جدید مجموعه جنگ ستارگان، باعث شد که فیفا 18، بازی شبیه‌ساز فوتبال الکترونیک آرتز که هفته پیش در جایگاه دوم قرار داشت، با یک پله سقوط مواجه شود و به مکان سوم نزول کند. بازی‌های جدید نینتندو با نام‌های Pokemon Ultra Sun و Pokemon Ultra Moon که این هفته عرضه شدند، هر دو دقیقا مانند بازی‌های Pokemon Sun/Moon که پارسال عرضه شدند، کار خود را در مکان‌های چهارم و پنجم آغاز کردند. در جایگاه ششم، شاهد بازی جدید مجموعه اسسینز کرید یعنی Origins هستیم که انتشار بازی‌های جدید، باعث شد ساخته جدید یوبیسافت، با سه پله سقوط مواجه شود. از طرف دیگر، در جایگاه هفتم این هفته، شاهد حضور بازی The Sims 4 هستیم. دیگر تازه منتشر شده این هفته یعنی ریمستر بازی LA Noire که به تازگی برای کنسول‌های نسل هشتمی عرضه شده است، کار خود را در جایگاه هشتم شروع کرد.

به دلیل تعدد بازی‌های منتشر شده در این هفته، بیشتر شاهد سقوط بازی‌هایی هستیم که پیش از این در مکان‌های بالاتر جدول قرار داشتند و در این میان، Super Mario Odyssey نیز از سقوط مصون نمانده است. بازی انحصاری نینتندو سوییچ که به اعتقاد بسیاری یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در چند سال اخیر است، این هفته با سه پله سقوطی که کرد، از جایگاه ششم، به جایگاه نهم رسید. در جایگاه آخر ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در این هفته، یک تازه منتشر شده دیگر قرار گرفت. Lego Marvel Super Heroes 2، توانست هفته اول انتشار خود را در این جایگاه سپری کند.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Call of Duty: WWII

سومین هفته صدرنشینی
۲-

Star Wars Battlefront II

باختن صدر جدول به بازی جدید ندای وظیفه
۳۲

FIFA 18

سقوطی یک پله‌ای
۴-

Pokemon Ultra Sun

اولین هفته انتشار
۵-

Pokemon Ultra Moon

اولین هفته انتشار
۶۳

Assassin's Creed Origins

سقوطی سه پله‌ای
۷-

The Sims 4

-

۸-

LA Noire Remastered

-
۹۶

Super Mario Odyssey

سقوطی سه پله‌ای
۱۰-

Lego Marvel Super Heroes

-

نگاهی به برخی بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

Star Wars Battlefront 2

 Star Wars Battlefront II

بازی شوتر استار وارز بتلفرانت ۲ که به تازگی عرضه شده است، توسط دایس ساخته شده و الکترونیک آرتز وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. این بازی،‌ بر اساس مجموعه فوق‌العاده محبوب جنگ ستارگان ساخته شده و چهارمین بازی از مجموعه استار وارز بتلفرانت و هفتمین بازی بزرگ از این مجموعه محبوب است. بازی،‌ دنباله مستقیمی بر بتلفرانتی است که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده بود و در ساخت آن،‌ کرایتریون گیمز و استودیوهای موتیو نیز به دایس کمک کرده‌اند.

از زمان عرضه بازی، به دلیل روشی که الکترونیک آرتز برای پرداخت‌های درون بازی و آزاد کردن هیروهای آن در پیش گرفته بود، انتقادات بسیاری به این شرکت وارد شد و هرچند که EA در حال حاضر تمامی پرداخت‌های درون بازی را برداشته است، اما این مساله به فروش بازی لطمه وارد کرده است. حتی یکی از کامنت‌های رسمی کارکنان شرکت الکترونیک آرتز در این رابطه در وب‌سایت ردیت،‌ میزان بیشترین رای منفی را در تاریخ این وب‌سایت به خود اختصاص داد.


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده