نویسنده: حسین سلیمی
// چهار شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۲

بازی رومیزی Superhot معرفی شد

بازی رومیزی Superhot، یک بازی کارتی ساخته‌شده از روی بازی ویدیویی موفقی به همین نام است.

به‌تازگی ساخت بوردگیم از روی بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب شده است. به خصوص در سال‌های اخیر، به لطف برخی تصمیمات در طراحی خلاقانه، بسیاری از بازی‌های هاردکور مانند Dark Souls و Bloodborne از صفحه نمایش به دنیای بوردگیم راه یافته‌اند. با این حساب، Superhot اولین بازی‌ای نیست که به بازی رومیزی تبدیل شده است. در این میان وب‌سایت خبری دوآل شاکرز طی رویداد PAX که در فیلادلفیا برگزار شد، برای اینکه نگاه دقیق‌تری به این بازی داشته باشد این فرصت را داشت تا برای چند دور، بازی کارتی Superhot را امتحان کند.

بازی ویدیویی Superhot (سوپرهات) برای کسانی که تا به الان این بازی را انجام نداده‌‌اند با بازی‌های اول-شخصی که تا به حال تجربه کرده‌اند فرق دارد. تمام گیم‌پلی در Superhot بر مبنای Bullet-time شکل گرفته است. بر خلاف آثار مشابه که در آن‌ها Bullet-time به مدت محدودی در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد و به او امکان خودنمایی می‌دهد، در بازی Superhot این قابلیت همیشه فعال است. در Superhot بازیکن در محیطی قرار می‌گیرد که زمان تنها وقتی پیش خواهد رفت که گیمر حرکت کند. این تغییر، به نوبه خود بازیکن را به چالش می‌کشد تا به دنبال راهی باشد از مرگ خود در مقابل ارتش قرمز رنگ جلوگیری کند. به همین دلیل بازی Superhot بیشتر شبیه یک بازی پازل پیچیده بود تا یک بازی تیراندازی اول-شخص.

بازی  SUPERHOT

زمانی که سال گذشته میلادی Superhot منتشر شد (به‌ویژه با انتشار نسخه VR در اوایل امسال) به‌خاطر تکرارپذیری بالایش بازیکن را به نوعی وسواس فکری دچار می‌کرد. به هر حال، پس از چند دور انجام بازی کارتی Superhot مشخص شد تکرارپذیری و «توقف و حرکت» بازی اصلی در نسخه کارتی آن هم وجود دارد و در این میان، سازوکار استراتژی منحصربه‌فرد آن از بین نرفته است.

بازی کارتی Superhot در درجه اول یک بازی در زمینه مدیریت کارت و یک دسته‌ کارت (Deck) است و مانند بازی اصلی، بازیکنان باید با در نظر گرفتن انواع دشمنان قرمز رنگ، موثرترین روش را به کار بگیرند. در بازی ویدیویی Superhot قابلیت Bullet-time به‌عنوان صحنه آهسته به کار شما می‌آمد و ناشر بازی کارتی هم برای پیاده‌سازی این مکانیک در بازی رومیزی، از رویکردی نامعمول استفاده کرده است. در بازی کارتی Superhot، بازیکن باید میان کارت‌هایی که در دست دارد و آنچه در زمین بازی است تعادل ایجاد کند و در این میان، تعداد کارت‌های «گلوله‌ای» را که دریافت می‌کند تا جای ممکن کاهش دهد.

بازی SUPERHOT

در این بازی کارتی، شما با خطی از دشمنان که مانع شما هستند روبه‌رو می‌شوید که در آن، ۶ کارت نشان‌دهنده موانع یا دشمنان هستند که بازیکنان با آن‌ها مواجه خواهند شد. کارت‌های بازی به سه دسته اصلی (دشمنان ، اهداف و مکان‌ها) تقسیم می‌شوند. شما در بازی کارتی Superhot با استفاده از کارت‌هایی مثل «مشت زدن» و «جاخالی دادن» می‌توانید بر این خط از موانع و دشمنان غلبه کنید و با به‌کارگیری کارت‌هایی مانند کاتانا، تفنگ، بطری و میله بر آن‌ها پیروز شوید. همچنین این کارت‌ها می‌توانند جلوی پیشرفت شما را بگیرند. با استفاده از چهار کارتی که در دست دارید باید معمای بازی را که همان خط مانع است با مدیریت و به‌کارگیری کارآمدترین روش حل کنید. در حالی که با توجه به ذات بازی، بازیکنان همیشه در شرایط تهاجمی قرار خواهند داشت، اضافه شدن چهار کارت گلوله به مجموعه کارت‌های هر بازیکن، به معنای شکست خوردن او خواهد بود.

بازی کارتیSUPERHOT

در بازی کارتی Superhot یک دور می‌تواند به‌سرعت برای بازیکنانی که در بازی دقت نداشته‌اند به پایان برسد. همچنین راه‌های زیادی در بازی وجود دارد که شما می‌توانید هوشمندانه در مورد آنچه که بازی می‌کنید، تصمیم بگیرید. در اصل تمام کارت‌ها بسته به اینکه آیا به‌عنوان مانعی برای بازیکن در خط مانع عمل می‌کنند یا برای بازی کردن در دست شما قرار دارند، دو ارزش متفاوت دارند. در این بازی عدد شماره بالا سمت چپ هنگامی که یک کارت در دست شما است، به‌عنوان قدرت و حمله آن کارت (یا پول) شناخته می‌شود و زمانی که کارت را در بازی قرار دهید، عمل می‌‎کند. عدد پایین سمت راست هم به‌عنوان مانع، زمانی که بازیکنان بخواهند بر یک دشمن غلبه کنند، فعالیت بازیکنان را خنثی می‌کند. در این شرایط، بازیکنان باید آن کارت را از بین ببرند و به دست خود اضافه کنند یا اثرات آن در میدان بازی را نادیده بگیرند.

بازی کارتSUPERHOT

بازیکنان می‌توانند با استفاده از کارت‌های رویداد، تغییرات عمده‌ای را در بازی به وجود بیاورند؛ به طوری که در شرایطی خاص، هر کارت می‌تواند کارت‌های رده پایین خط مانع بازی را حذف کند که این کار باعث می‌شود بازیکن به کارت گلوله نزدیک شود و بازی زودتر برای او به پایان برسد. به همین ترتیب، راه کلی برای پیروزی در بازی این است که بازیکن یک سری از کارت‌های هدف را تکمیل کند و برای این کار بازیکن نیاز دارد تا تعداد مشخصی از کارت‌ها را جمع کند یا اینکه به طور خاصی بازی کند.

گاهی اوقات این اهداف می‌تواند چالشی باشد تا بازیکن بر اساس مجموعه کارت‌ها به خط هدف برسد. در بازی کارتی Superhot تنش برای رسیدن به هدف، به تصمیم‌گیری بازیکن بستگی دارد که بخواهد ریسک بالایی را برای مقابله با خط موانع انتخاب کند. Superhot به بازیکن این فرصت را می‌دهد تا به روشی استراتژیک فکر کند. بازیکن در اولین برخورد با بازی مطمئن نیست چه انتظاری باید از آن داشته باشد، اما یکی از مواردی که باعث می‌شود تا بازی Superhot این‌قدر فوق‌العاده باشد این واقعیت است که به جای یک بازی تیراندازی سرراست مثل DOOM یا Wolfenstein، بازی Superhot تجربه جالب حل کردن معما را برای بازیکن فراهم می‌کند. اما مهم‌تر از همه، مسئله‌ای که در بازی Superhot موثر بوده پیامدها و عواقبی است که بلافاصله بعد از آن پدیدار می‌شود. در کل، بازی کارتی Superhot ارزش بازی و تجربه کردن را دارد.

بازی کارتی Superhot در سال ۲۰۱۶ از طریق کیک‌استارتر تامین مالی شد و اکنون برای خرید در دسترس است .


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده