نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

جان شفر کمپانی پارادوکس اینتراکتیو را پس از شش ماه فعالیت ترک کرد

پارادوکس اینتراکتیو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جان شفر، طراح ارشد بازی Civilization V این کمپانی را ترک کرده است.

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، کمپانی پارادوکس اینتراکتیو با انتشار بیانیه‌ای از جدا شدن جان شفر، طراح ارشد بازی Civilization V از این کمپانی خبر داد و اظهار داشت که دلیل خروج او تفاوت‌های مربوط به شیوه‌های خلاقیت و نوآوری بوده است.

جان شفر در اردیبهشت‌ماه امسال به استخدام پارادوکس اینتراکتیو درآمد تا روی پروژه‌ی معرفی نشده‌ای کار کند. او پیش از پیوستن به تیم پارادوکس اینتراکتیو در استودیو فراکسیس گیمز مشغول به کار بود که بیشتر با بازی‌های استراتژی برجسته‌ی خود نظیر مجموعه بازی‌های XCOM و Civilization شناخته می‌شود. شفر پس از آن به استودیو استارداک پیوست که بازی‌های بی‌نظیری چون بازی Sins of a Solar Empire و سری بازی‌های Galactic Civilizations را در کارنامه‌ی خود دارد.

در سال ۲۰۱۳ جان شفر در استودیو‌ کانیفر گیمز موفق به کسب بودجه‌ی ۱۰۰ هزار دلاری برای ساخت یک بازی با نام At the Gates از طریق کیک‌ استارتر شد. بازیکنان در این بازی کنترل یک امپراطوری بیگانه را به دست گرفته و برای از بین بردن امپراطوری روم تلاش می‌کنند. این بازی هنوز منتشر نشده و در حال حاضر نقش شفر در روند توسعه‌ی آن مشخص نیست.  

اگر با پارادوکس اینتراکتیو آشنایی ندارید، باید بگوییم که این کمپانی تاکنون در ساخت و انتشار چندین بازی خارق‌العاده در سبک استراتژی دست داشته است که از میان آنها می‌توان به بازی Europa Universalis IV، بازی Cities: Skyline و بازی Crusader Kings II اشاره کرد همچنین این کمپانی ناشر اصلی بازی Mount & Blade: Warband نیز بوده است.

 در مجموع می‌توان گفت که استودیو‌ی بازی‌سازی پارادوکس با بازی‌های استراتژی غریبه نیست و استخدام شفر در ابتدا برای آنها امری معقول بوده است. نظر شما چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده