نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Become a Legend: Dungeon Quest

Become a Legend یک اثر اکشن پلتفرمر جذاب با المان‌های نقش‌آفرینی است که برای مدت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های Roguelike با استفاده از مکانیزم‌های متفاوت در خلق چیدمان‌های گوناگون برای ترکیب‌بندی مراحل و اتفاقات پیش رو با هر بار اجرا، یک تجربه جدید را پیش روی بازیکن قرار می‌دهند. یکی از ساخته‌های جدید در سبک اکشن پلتفرمر با المان‌های نقش‌‌آفرینی و بر پایه‌ی مکانیزم‌های Roguelike، ساخته‌ی جدید بازی‌ساز «پابلو مارتینز»، بازی اندروید و بازی آیفون Become a Legend: Dungeon Quest است که شما را در قلب یک ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده و حماسی در موقعیت مبارزه با انواع دشمنان و غلبه بر تله‌های پیش رو قرار می‌دهد. اگر با ساخته‌هایی نظیر بازی Cat Quest و بازی Mr Future Ninja ارتباط برقرار کرده باشید، به احتمال قوی از پکیج کلی ارائه‌شده در بازی موبایل Become a Legend: Dungeon Quest نهایت لذت را خواهید برد.

در حالی که من ترجیح می‌دهم اکثر زمان آزادم را پای بازی‌های موبایل از نوع پازل صرف کنم، برخی اوقات هوس عبور از سیاه‌چال‌های مخوف و غارت انواع و اقسام آیتم‌های گوناگون توجه من را به ساخته‌هایی هم‌سبک بازی Diablo روی تلفن‌های هوشمند جلب می‌کند و بازی Become a Legend: Dungeon Quest یکی از بهترین نمونه‌های ممکن از این نوع بازی‌ها است.

مراحل در Become a Legend: Dungeon Quest به‌صورت تصادفی یا رندوم تولید می‌شوند

در بخش‌ گیم‌پلی، همانطور که اشاره شد، بازی Become a Legend: Dungeon Quest یک اثر مبتنی بر مکانیزم‌های Roguelike است. از این‌رو هربار که شما استیج یا مرحله‌ای را اجرا و بازی کنید، تجربه‌ی آن کاملا متفاوت از دیگری خواهد بود یا به‌نوعی مراحل در Become a Legend: Dungeon Quest به‌صورت تصادفی یا رندوم تولید می‌شوند. مهم نیست که چند بار سعی کنید یک مرحله را از نو آغاز کنید؛ شانس اینکه یک تجربه یکسان را داشته باشید تقریبا به صفر میل می‌کند. المان سورپرایز یا غافل‌گیری بازیکن در بازی Become a Legend: Dungeon Quest یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های آن است و تجربه بازی را تا حد ممکن تازه و جدید نگاه می‌دارد. هدف اصلی شما در طول بازی Become a Legend: Dungeon Quest، هدایت قهرمان داستان از محیط‌هایی مانند سیاه‌چال و غیره برای عبور و رویارویی با دشمنان و در نهایت از پای درآوردن غول‌ها در پایان هر مرحله خواهد بود.

بخش کنترل در بازی کاملا ساده و کارآمد طراحی شده است، اما پابلو مارتینز می‌توانست بهتر از این‌ها در این زمینه کار کند. در سمت چپ، پایین تصویر دو جهت برای حرکت به سمت چپ و راست تعبیه شده است و در گوشه پایین سمت راست نیز چندین دکمه اعم از شمشیر برای حملات تن به تن پایه، دکمه‌ی طلسم برای خلق حملات جادویی و جهت‌های بالا و پایین برای پرش به سمت بالا یا پایین تصویر تعبیه شده‌اند. شما همچنین می‌توانید با دوبار لمس دکمه‌ی پرش در بازی به‌صورت دابل پرش کنید. در عین اینکه بخش کنترل در بازی رضایت‌بخش طراحی شده است، اما من غالبا نسبت به نحوه قرارگیری و اندازه دکمه‌ها با مشکل مواجه شدم؛ به‌صورتی که در برخی موارد دکمه‌ی اشتباهی را فشردم. نحوه پاسخگویی کنترل هم کاملا بی‌نقص نیست و می‌توان امیدوار بود در آپدیت‌های آتی نسبت به رفع مشکلات مربوط به آنها اقدام شود. البته در بخش تنظیمات، چهار مدل متفاوت از قرارگیری دکمه‌ها وجود خواهد داشت که بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

بازی Become a Legend: Dungeon Quest نسبت به دیگر ساخته‌ها در سبک بازی‌های Roguelike از درجه سختی به‌نسبت ساده‌تری برخوردار است. اگر زمانی در طول پیشروی در بازی کشته شوید امکان اینکه بتوانید یک بار دیگر کاراکتر بازی را احیا کنید، وجود خواهد داشت. بازی همچنین شامل چک‌پوینت‌ها نیز می‌شود؛ به‌عنوان مثال زمانی که به دروازه‌ای برای عبور برسید بازی امکان ذخیره و ادامه آن مرحله را برای دفعات بعد در اختیار بازیکن قرار خواهد داد. در طول مسیر پیشروی در مراحل نیز، سکه‌های طلا، اشیا قابل شکستن مانند کوزه و ... و همچنین پس از نابودسازی دشمنان نیز مقداری پول از آنها به‌دست خواهید آورد. طلا همان چیزی است که شما برای ارتقا مهارت‌های قهرمان داستان به آن نیاز خواهید داشت. شما همچنین می‌توانید پیش از آغاز هر مرحله نسبت به ارتقا کاراکتر بازی اقدام کنید. این آپگرید‌ها شامل: افزایش قدرت ضربه، افزایش میزان نوار سلامتی، جادوهای قوی‌تر و غیره می‌شوند. لازم به‌ذکر است بهتر است هرچقدر طلا دارید پیش از ورود به هر سیاه‌چال برای خرید آیتم‌های گوناگون و ارتقا قابلیت‌های شخصیت اصلی داستان صرف کنید؛ چرا که ورود به هر سیاه‌چال نیازمند صرف صد درصد طلاهای ذخیره‌شده خواهد بود.

در کنار تمام موارد اشاره‌شده، بازی Become a Legend: Dungeon Quest همچنین از سیستم ماموریت‌های روزانه و چالش‌‌های خاص مربوط به هرکدام نیز استفاده می‌کند که با پیشروی موفقیت‌آمیز در آنها می‌توانید جوایز بیشتری را کسب کنید. این کوئست‌ها شامل ماموریت‌هایی چون نابود کردن تعدادی مشخص از یک نوع دشمن، جمع‌آوری میزان مشخصی طلا و از این دست موارد می‌شوند. ماموریت‌های روزانه یکی از ویژگی‌های بارز بازی برای حفظ ارزش تکرار بالای آن تلقی می‌شوند. روی هم رفته بخش گیم‌پلی در بازی Become a Legend: Dungeon Quest با بهره‌گیری از ویژگی‌های Roguelike و سیستم مبارزات و کنترل روان، یکی از بهترین بازی‌های اکشن پلتفرمر دوبعدی با المان‌های نقش‌آفرینی روی تلفن‌های هوشمند است.

در زمینه بصری، Become a Legend: Dungeon Quest با زاویه دید دوبعدی و استفاده از ویژگی‌های زیبایی‌شناسی کارتونی در کنار طراحی مینیمال، یکی از چشم‌نواز‌ترین بازی‌های موجود روی موبایل است. طیف رنگ‌های استفاده‌شده در بازی از تاریک و کدر تا نوع روشن، کنتراست فوق‌العاده چشم‌نوازی را به جلوه‌های بصری در آن بخشیده است. جزئیات مربوط به شخصیت‌ بازی و دشمنان نیز با کیفیت بسیار خوبی طراحی شده و شما کوچک‌ترین جزئیات را در دیزاین آنها مشاهده خواهید کرد. مهم‌ترین بخش در طراحی ویژگی‌های بصری در بازی Become a Legend: Dungeon Quest اما به انیمیشن‌های فوق‌العاده نرم و روان آن مربوط می‌شود. در کنار موارد اشاره‌شده، بازی از موسیقی متن خاص و همچنین افکت‌های صوتی باکیفیتی نیز بهره می‌برد. به‌صورت کلی، توسعه‌دهنده بازی کار خود را در بخش بصری و صوتی به بهترین نحو ممکن انجام داده است.

| |

بازی Become a Legend: Dungeon Quest از آن دست تجربه‌هایی است که با یک گیم‌پلی اعتیادآور و سیستم تولید مراحل تصادفی در کنار جلوه‌های صوتی و بصری باکیفیت، شما را برای مدت‌ها سرگرم خواهد کرد. اگر به ژانر بازی‌های اکشن پلتفرمر دوبعدی با چاشنی المان‌های نقش‌آفرینی علاقه دارید، به‌ هیچ‌عنوان نسبت به دانلود بازی Become a Legend: Dungeon Quest تعلل نکنید. می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت یا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS خود خریداری کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Become a Legend: Dungeon Quest


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده