// جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

بازسازی فیلم Pet Sematary بر اساس رمانی از استفن کینگ

پارامونت به دنبال بازسازی فیلم Pet Sematary محصول سال ۱۹۸۹ بر اساس یکی از رمان‌های استفن کینگ است و تیم دو نفره‌ی کوین کولش و دنیس ویدمایر را برای هدایت این اثر استخدام کرده است.

سال ۲۰۱۷ را می‌توان به‌عنوان سال اقتباس‌های مختلف از آثار ترسناک استفن کینگ نام نهاد؛ سالی که در آن، فیلم It به کارگردانی اندی موشیتی به موفقیتی شگفت‌انگیز دست یافت و فیلم‌های 1922 و بازی جرالد (Gerald's Game) محصول نت فلیکس نیز که هر دو اقتباسی از رمان‌های کینگ بودند، با استقبال خوب منتقدان همراه شدند. در این میان البته سریال مه (The Mist) محصول شبکه اسپایک (Spike)، سرنوشت متفاوتی داشت و به دلیل عدم استقبال بینندگان، تولید آن پس از یک فصل کنسل شد. حالا کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) به دنبال بازسازی فیلم Pet Sematary بر اساس یکی از رمان‌های استفن کینگ است و به همین منظور، تیم دو نفره‌ی کوین کولش و دنیس ویدمایر را برای هدایت این اثر استخدام کرده است. این انتخاب در شرایطی از طرف پارامونت صورت گرفته که پیش از این شایعه شده بود که اندی موشیتی، علاقه‌مند است تا پس از اتمام ساخت قسمت دوم فیلم It، کارگردانی Pet Sematary را بر عهده بگیرد.

مت گرینبرگ که سابقه‌ی اقتباس فیلمنامه‌ی فیلم 1408 را بر اساس یکی از داستان‌های کوتاه استفن کینگ در کارنامه دارد، در کنار دیوید کایگانیچ (A Bigger Splash) فیلمنامه‌ی Pet Sematary را نگارش کرده‌اند.

نسخه‌ی اصلی Pet Sematary به کارگردانی مری لمبرت و با فیلمنامه‌ای از خود استفن کینگ، داستان پزشکی به نام لوییس کرید است که به واسطه‌ی شغلی که در بخش خدمات بهداشتی دانشگاه مین گرفته، به همراه همسر و دو فرزند کوچکش به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کند. در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد، ولی در ادامه، جاده‌ی کنار خانه که اتومبیل‌های سنگین با سرعت زیاد از آن عبور می‌کنند و همچنین قبرستانی که در جنگل پشت خانه قرار دارد، باعث نگرانی او و خانواده‌اش می‌شود. لوییس پس از مدتی متوجه می‌شود موجوداتی که در این قبرستان دفن می‌شوند، دوباره احیا شده و با شمایلی عجیب به زندگی باز می‌گردند؛ موضوعی که در ادامه، زندگی لوییس و خانواده‌اش را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

Pet Sematary

زوج کولش و  ویدمایر پیش از این فیلم‌های فقدان (Absence) و چشم‌های درخشان (Starry Eyes) را کارگردانی کرده‌اند که این آثار با استقبال نسبتا خوب منتقدان همراه شدند

در Pet Sematary بازیگرانی نظیر دیل میدکیف، فرد گوین، دنیس کرازبی، برد گرینکوئست و خود استفن کینگ به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم که با بودجه‌ی ۱۱.۵ میلیون دلار ساخته شده بود، در سال ۱۹۸۹ پس از نمایش در سینماهای آمریکا به فروش ۵۷ میلیون دلاری دست یافت تا بدین ترتیب، زمینه برای ساخت قسمت دوم آن نیز فراهم شود. در Pet Sematary II یک بار دیگر مری لمبرت کارگردانی کار را بر عهده گرفت و پس از کناره‌گیری استفن کینگ، ریچارد اوتن فیلمنامه‌ی کار را نوشت که این فیلم هرگز به موفقیت قسمت اول خود دست نیافت.

زوج کولش و ویدمایر پیش از این فیلم‌های فقدان (Absence) و چشم‌های درخشان (Starry Eyes) را کارگردانی کرده‌اند که با استقبال نسبتا خوب منتقدان همراه شدند. البته این دو فیلم نقاط ضعف زیادی داشتند، ولی سبک کارگردانی آنها، نکته‌ای بود که مورد ستایش منتقدان قرار گرفت و شاید همین موضوع بود که پارامونت را بر آن داشت تا هدایت فیلم خود را به این دو فیلمساز جوان بسپارد. کوین و دنیس سال گذشته یکی از اپیزودهای فیلم ترسناک تعطیلات (Holidays) تحت عنوان روز ولنتاین (Valentine's Day) را کارگردانی کردند که این اثر برای نخستین بار در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش درآمد.

Pet Sematary

کوین کولش و دنیس ویدمایر

چیزی که طرفداران استفن کینگ را در این سال‌های اخیر نگران کرده است، مسئله‌ی هجوم استودیوهای مختلف به آثار این نویسنده‌ی سرشناس است که در میان فیلم‌های ساخته‌شده، تعداد زیادی از آنها دارای کیفیت پایینی هستند و با اقبال مخاطبان نیز روبه‌رو نمی‌شوند. این در حالی است که با موفقیت فیلم It این روند سرعت چشمگیرتری را به خود گرفته است و بسیاری از استودیوها با بررسی دلایل توفیق این فیلم، به دنبال تکرار چنین موقعیتی در سینما و تلویزیون هستند.  

سریال کسل راک (Castle rock) به تهیه‌کنندگی جی جی آبرامز و محصول شبکه هولو (Hulu)، یکی از مجموعه‌هایی است که بر اساس آثار استفن کینگ ساخته شده و پخش آن از سال آینده آغاز خواهد شد. جاش بون نیز که ساخت فیلم بخت پریشان (The Fault in Our Stars) را در کارنامه دارد و در حال حاضر نیز فیلم میوتنت‌های جدید (New Mutants) وی مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند، برای پروژه‌های بعدیش به دنبال ساخت سه فیلم ایستادگی (The Stand)، احیا (Revival) و داستان لیزی (Lisey's Story) و همینطور مینی سریال طلسم (The Talisman) است که همگی آنها اقتباس‌هایی از آثار کینگ خواهند بود. طبق آنچه که اعلام شده، سه فیلم دیگر نیز در دنباله‌ی داستان فیلم ایستادگی (The Stand) ساخته خواهد شد.

Stephen King


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده