نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

توضیحات سونی پیرامون خشونت تریلر جدید بازی The Last of Us Part II

پس از نمایش تریلر جدید بازی The Last of Us Part II در جریان هفته بازی های پاریس، به تازگی عده‌ای واکنش‌هایی مبنی بر خشونت بیش از حد و بی‌دلیل این تریلر نشان‌ داده‌اند.

بدون شک مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین بخش کنفرانس سونی در رویداد Paris Games Week 2017، نمایش تریلر بازی The Last of Us Part II بود که البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، این نمایش واکنش‌های زیادی را نیز به‌همراه داشته است؛ اگرچه تمام این واکنش‌ها مثبت نبوده و در این میان عده‌ای عقیده دارند که خشونت به تصویر کشیده‌شده در این تریلر بیش از اندازه و غیر ضروری بوده است! اگر نیاز به یادآوری دارید، می‌توانید این تریلر را در زیر مشاهده کنید:

برای دانلود ویدیو به آپارات مراجعه کنید

پیش از آن‌که از شنیدن این حرف عصبانی شوید، بد نیست بدانید که کمپانی سونی نیز بی‌کار ننشسته و جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی‌های سونی اروپا طی مصاحبه‌ای با دیلی تلگراف، به این اظهار نظر عجیب و غریب واکنش نشان داده و گفته اگر با محتوای بازی مشکل دارید، شاید دیگر وقتش رسیده که بزرگ شوید! رایان گفته: 

بازی The Last of Us Part II مشخصاً بازی‌ای است که توسط تعدادی فرد بزرگسال و برای مخاطب بزرگسال ساخته شده. نباید از پیش قضاوت کنم، ولی به احتمال زیاد این بازی درجه‌بندی سنی ۱۸ سال به بالا را خواهد داشت که درست هم به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این، بازار کافی برای مخاطبانی که این نوع بازی را می‌پسندند هم وجود دارد؛ درواقع بزرگسالانی که این نوع بازی را می‌پسندند... روند کار این‌گونه است که ما پلتفرمی را مهیا می‌کنیم و در ادامه بازی‌سازان مستقل یا استودیوهای وابسته به خودمان، برای این پلتفرم بازی می‌سازند. از آن‌جایی که ما سازنده پلتفرم هستیم، به همین دلیل باید مراقب باشیم که هر محتوا در دسترس مخاطب درستش، به طور خاص گروه سنی درستی، قرار گیرد. به‌نظر من نمایش تریلر The Last of Us Part II بهترین روش پایان دادن به نمایش سونی بود و من در مجموع احساس خوبی از این کار داشتم.

در ادامه پاسخ رایان، می‌توان گفت حالا مسئله محتوا پیش می‌آید. برای خیلی‌ها مشکل اصلی، خشونت به‌نمایش درآمده نبود، بلکه مشکل آن‌ها نحوه وقوع این حوادث خشونت‌آمیز بود. ما درواقع شاهد تصاویر خشنی بودیم که هیچ‌گونه توضیحی برای آن ارائه نشده بود و هیچ پیش‌زمینه‌ای از قبل نیز برایش نداشتیم. رایان در جواب به این مشکل گفته:

کار اصلی ما در این کنفرانس، به‌تصویر کشیدن کیفیت بازی‌ها بود. این کار بسیار دشواری است؛ چرا که باید تجربه‌ای را که قرار است طی ساعت‌ها گیم‌پلی یک بازی به‌دست آید تنها در یک ویدیوی چهار الی پنج دقیقه‌ای خلاصه کنید. و بازهم تاکید می‌کنم، استودیوی سازنده قصد داشت با نمایش خود، مشخصاً اشاره کند که مخاطبان این بازی، افراد بزرگسال هستند.

در ادامه مصاحبه نیز رایان کماکان به حمایت خود از نمایش تریلر این بازی ادامه داد و معتقد بود که استودیو ناتی داگ در نمایش بازی مورد انتظار خود، هیچ‌گونه خطایی مرتکب نشده است.

اگر به‌دنبال اخبار بیش‌تر از بازی The Last of Us Part II هستید، می‌توانید نگاهی به تصاویر جدیدی که از این بازی منتشر شده بیندازید و پاسخ استودیو ناتی‌داگ به سوالاتی پیرامون این بازی را نیز در وبسایت زومجی مطالعه کنید.


منبع Aotf
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده