نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

فیلم Justice League از تماشاچیان نمره +B دریافت کرد

طبق اعلان سایت CinemaScore، فیلم ابرقهرمانی Justice League از تماشاچیان نمره +B را دریافت کرده است و این خبر خوبی برای کمپانی برادران وارنر و دی‌سی خواهد بود.

طبق اعلان رسمی سایت CinemaScore، فیلم Justice League (لیگ عدالت) زک اسنایدر نمره نسبتاً خوب +B را از تماشاچیان دریافت کرده است. جدیدترین فیلم دو کمپانی Warner Bros (برادران وارنر) و DC (دی سی) افتتاحیه چندان درخشان و فوق‌العاده‌ای در گیشه نداشت و زیر ۱۰۰ میلیون دلار در هفته اول فروش کرد و احتمالاً بین ساخته‌های اخیر دی‌سی کمترین میزان فروش را خواهد داشت. از طرفی منتقدان نیز در مجموع چندان از ساخته تقریباً مشترک زک اسنایدر و جاس ویدون راضی نبودند و این فیلم امتیازات خوبی را از آن‌ها نگرفت که شاید همین امر در فروش هفته اول فیلم Justice League تأثیرگذار بوده است و فروش نهایی این فیلم را نیز مطابق انتظارات اولیه برادران وارنر و دی‌سی پیش نبرد. البته باید این موضوع را نیز یادآوری کنیم که حتی فیلم بسیار موفق Wonder Woman (واندر وومن) نیز در هفته اول، فروش فوق‌العاده‌ای نداشت و تنها چند میلیون دلار بیشتر از Justice League در گیشه فروش کرده بود.

کارگردان فیلم Justice League را باید در مجموع زک اسنایدر دانست، ولی خب جاس ویدون نیز در مدتی که کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت تغییراتی کمی را به وجود نیاورد و نقش وی نیز در پروژه دی‌سی انکارنشدنی است. این دو کارگردان فرصت این را داشتند که با همکاری یکدیگر گام در راهی بگذارند که فیلم Wonder Woman طی کرده بود و این امید بین طرفداران ایجاد شده بود که دی‌سی قرار است به روزهای خوب خود بازگردد، اما حداقل تا این لحظه منتقدان فیلم Justice League را گامی رو به عقب از سوی برادران وارنر و دی‌سی خوانده‌اند. گویا اکران جهانی این فیلم نیز چندان چنگی به دل نمی‌زند و در مقایسه با فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) فروش کمتری داشته است. فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice به مراتب نمرات ضعیف‌تری را از منتقدان دریافت کرده بود، ولی در گیشه فروش بدی نداشت و در هفته اول توانسته بود تقریباً ۱۶۶ میلیون دلار فروش داشته باشد.

Justice League

سایت CinemaScore پس از اکران هفته اول فیلم Justice League، نمراتی را که تماشاچیان به فیلم جدید برادران وارنر و دی‌سی دادند منتشر کرد و مشخص شد که این فیلم نمره نسبتاً خوب +B را از سوی تماشاچیان دریافت کرده است. البته دو فیلم دیگری که همزمان با فیلم Justice League روی پرده رفتند نمرات بهتری گرفتند. فیلم Wonder (اعجوبه) استیون شباسکی نمره +A و فیلم انیمیشن The Star (ستاره) تیموتی ریکارت نمره A را از تماشاچیان دریافت کرد. نمره تماشاچیان به فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice هم تفاوت چندانی با نمره فیلم Justice League نداشت و آن فیلم نمره B گرفته بود. اما ساخته موفق Wonder Woman نمره A را دریافت کرده بود و همچنین Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) کمپانی مارول نیز نمره A را از تماشاچیان گرفت. جالب است بدانید فیلم‌هایی همچون It (آن)، American Assassin (آدم‌کش آمریکایی) و Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) نیز نمره +B را از سوی تماشاچیان دریافت کرده بودند.

با وجود اینکه نمره +B سایت CinemaScore نمره چندان بدی محسوب نمی‌شود، اما خب در مقایسه با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی همچون Thor: Ragnarok و Wonder Woman، فیلم Justice League از نظر تماشاچیان فیلم ضعیف‌تری بوده است

نمره نسبتاً خوبی که فیلم Justice League از سوی تماشاچیان دریافت کرد شاید کمی بر فروش این فیلم در هفته‌های آتی تأثیر مثبت بگذارد و کمپانی برادران وارنر و دی‌سی به همین اتفاق دل بسته‌اند. بودجه ساخت فیلم Justice League چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و دو کمپانی برادران وارنر و دی‌سی امیدوارند جدیدترین ساخته آن‌ها حدود ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد که از ساخت این فیلم ضرر نکرده باشند.

با وجود اینکه نمره +B سایت CinemaScore نمره چندان بدی محسوب نمی‌شود، اما خب در مقایسه با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی همچون Thor: Ragnarok و Wonder Woman، از نظر تماشاچیان فیلم ضعیف‌تری بوده است. فیلم Justice League تا این لحظه از سوی سایت Rotten Tomatoes امتیاز ۳۷ را دریافت کرده است که اصلاً خبر خوبی برای سازندگان نخواهد بود. در هر صورت این‌طور به نظر می‌رسد که حتی کیفیت پایین فیلم نیز برای بسیاری از تماشاچیان مطرح نبوده و بسیاری از تماشای دستپخت جدید دی‌سی و برادران وارنر لذت برده‌اند. پیش از این نیز دیده بودیم که فیلمی همچون Batman v Superman: Dawn of Justice با وجود انتقادات فراوانی که از آن شد، مورد توجه بسیاری از طرفداران و تماشاچیان قرار گرفت.

شش شخصیت معروف دنیای سینمایی دی‌سی در فیلم Justice League حضور دارند و بازیگران معروفی نیز ایفاگر نقش این ۶ ابرقهرمان هستند. در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش واندر وومن، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور دارند. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردون) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد. فروش فیلم در هفته اول اکرانش حدود ۹۵ میلیون دلار بوده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده