// یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

اف موری آبراهام صداپیشه شخصیت منفی How to Train Your Dragon 3 خواهد بود

اف. موری آبراهام در آخرین قسمت از سه گانه How to Train Your Dragon، به جای شخصیت منفی اصلی داستان، اژدهایی خبیث به نام گریمل به صداپیشگی خواهد پرداخت.

اف. موری آبراهام، بازیگر کهنه‌کار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار سینما، در سومین قسمت از انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) به جای شخصیت منفی اصلی داستان، اژدهایی خبیث به نام گریمل، به صداپیشگی خواهد پرداخت. این انیمیشن آخرین قسمت از سه‌گانه‌ی موفق دریم ورکس (DreamWorks) است که نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی آن را همچون دو قسمت قبل، دین دبلوا و تهیه‌کنندگی کار را نیز بانی آرنولد و برد لویس بر عهده خواهند داشت. به جز آبراهام از سایر صداپیشگان انیمیشن می‌توان به جی باروشل، جرارد باتلر، کیت بلانشت، آمریکا فررا، کریستن ویگ، جونا هیل، تی جی میلر، جایمن هانسو و کیت هرینگتون اشاره کرد.

How to Train Your Dragon 3 به روایت ادامه‌ی ماجراجویی‌های وایکینگ جوانی به نام هیکاپ و اژدهای خاکستری دوست‌داشتنی وی به نام بی دندان خواهد پرداخت.

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» اقتباسی آزادانه از مجموعه کتاب‌هایی به همین نام به قلم نویسنده‌ی انگلیسی، کریسیدا کاول است که در فاصه‌ی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ به چاپ رسید. از داستان‌های مختلف این مجموعه می‌توان به چگونه یک دزد دریایی باشیم (How to Be A Pirate)، چگونه به زبان اژدها صحبت کنیم (How to Speak Dragonese)، چگونه قلب یک اژدها را بشکنیم (How to Break A Dragon's Heart)، چگونه جواهر یک اژدها را تصاحب کنیم (How to Seize A Dragon's Jewel) و چگونه شمسیر یک اژدها را بدزدیم (How to Steal A Dragon's Sword) اشاره کرد.

How To Train Your Dragon

کریس دی‌فاریا، رئیس بخش انیمیشن DreamWorks در مصاحبه‌ی اخیر خود درباره انتخاب آبراهام اینگونه اظهار نظر می‌کند:

از اینکه اف. موری آبراهام به جمع صداپیشگان چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳ اضافه شده، بسیار هیجان‌زده هستیم. شخصیت وی که گریمل نام دارد، داستانی جذاب و شگفت‌انگیز را برای نقطه‌ی اوج سه‌گانه‌ی ما به ارمغان خواهد آورد و در این میان، آبراهام با تکیه بر استعداد خود، وقاری خاص به این شخصیت شیطانی می‌بخشد.

اف. موری آبراهام ۷۸ ساله که در اواسط دهه‌ی هشتاد میلادی به واسطه‌ی نقش‌آفرینی تاثیرگذارش به جای شخصیت آنتونیو سالیِری، نوازنده و موسیقی‌دان ونیزی در فیلم آمادئوس (Amadeus) جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی را تصاحب کرده است، در طول نیم قرن فعالیت سینمایی حرفه ای خود، در آثار مطرحی ظاهر شده که از آن میان می‌توان به صورت زخمی (Scarface)، همه مردان رئیس جمهور (All the President's Men)، نام گل سرخ (The Name of the Rose)، درون لوین دیویس (Inside Llewyn Davis) و هتل بزرگ بوداپست (The Grand Budapest Hotel) اشاره کرد.

abraham

آبراهام به واسطه‌ی صدای بسیار پخته‌اش تا به امروز در فیلم‌های مستند و داستانی بسیاری به‌عنوان راوی حضور یافته که آثاری نظیر پمپئی: آخرین روز (Pompeii: The Last Day)، امپراطوری داوود (Kingdom of David) و راه غرب (The Way West) از آن جمله‌اند. او همچنین در انیمیشن جدید وس اندرسون تحت عنوان جزیره سگ‌ها (Isle of Dogs) به جای شخصیت سگی به نام ژوپیتر به صداپیشگی پرداخته که این اثر در نوروز پیش رو اکران خواهد شد.

طبق آخرین اعلام کمپانی یونیورسال (Universal) به‌عنوان توزیع کننده‌ی انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم 3، این اثر در تاریخ یکم مارس ۲۰۱۹ (۱۰ اسفند ۱۳۹۷) به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده