نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

بررسی نسخه نینتندو سوییچ بازی Skyrim از دید سایت‌های معتبر دنیا

نسخه نینتندو سوییچ بازی Skyrim اخیرا منتشر شده و توانسته نمره‌های خوبی هم دریافت کند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه باشید.

سری الدر اسکرولز یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سری بازی‌های نقش آفرینی جهان‌باز است. آخرین نسخه این مجموعه (بدون در نظر گرفتن نسخه آنلاین)، Skyrim بود که اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و استقبال فوق‌العاده‌ گیمر‌ها و منتقدین را نیز در پی داشت و در آن سال، جوایز متعدد زیادی را هم کسب کرد. اسکایریم به قدری محبوب و موفق بود که از آن پس هر ساله طرفداران سبک نقش‌آفرینی در رویداد‌های مختلف منتظر معرفی نسخه جدیدی از سری الدر اسکرولز هستند و البته که این اتفاق تا به امروز از جانب بتسدا رخ نداده است.

Skyrim یکی از بازی‌هایی بود که پس از معرفی کنسول نینتندو سوییچ، برای آن تایید شد و دیروز (۲۶ آبان)، این بازی رسما برای کنسول هیبریدی نینتندو منتشر شده است. همان‌طور که اشاره کردیم اسکایریم یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز است که در آن می‌توانید در ابتدای بازی، شخصیت خودتان را از بین کلاس‌های موجود انتخاب کنید و وارد جهان عظیم بازی شوید. وجود انواع و اقسام ماموریت‌های فرعی و اصلی، تنوع بسیار بالای دشمنان از اژدها گرفته تا موجودات افسانه‌ای، امکان انجام دادن کار‌های جانبی مثل خرید خانه و کلی ویژگی‌های دیگر، از جمله مواردی هستند که با بازی کردن اسکایریم آن‌ها را تجربه خواهید کرد.

نسخه نینتندو سوییچ بازی شامل نسخه اصلی Skyrim و بسته‌های Dawnguard ،Hearthfire و Dragonborn می‌شود. البته این نسخه در حال حاضر از ماد‌ها پشتیبانی نمی‌کند، ولی سازندگان وعده داده‌اند که در آینده این ویژگی را نیز به بازی اضافه خواهند کرد. همچنین نسخه سوییچ بازی از ویژگی‌های خاص این کنسول نیز بهره می‌برد و اگر دل‌تان برای تجربه دوباره این اثر تنگ شده یا پیش از این شانس بازی کردن آن را نداشته‌اید و از قضا یک کنسول سوییچ هم دارید، الان بهترین زمان برای تجربه یکی از مهم‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ است.

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Skyrim و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سبک: نقش آفرینی جهان‌باز
  • تاریخ انتشار: ۲۶ آبان
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

Skyrim

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

کنترلر‌های حرکتی نینتندو سوییچ و امکان کنترل بازی به وسیله آن‌ها، حس و حال جدیدی به تجربه آشنای Skyrim بخشیده است که شدیدا هم لذت‌بخش است. اگر به بازی‌های جهان‌باز علاقه دارید و صاحب یک نینتندو سوییچ هم هستید، Skyrim بازی‌ای است که نباید تجربه آن را از دست بدهید.

گیم‌اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

اگر تا به امروز شانس تجربه Skyrim را نداشته‌اید یا می‌خواهید مجددا آن را بازی کنید و مشکلی هم با نبود ماد‌ها ندارید، نسخه سوییچ بازی یک تجربه عالی از این اثر بسیار موفق ارائه می‌کند.

فوربس: ۸۰ از ۱۰۰

در اینکه Skyrim بازی خوبی است شکی نداریم، اما در حال حاضر بهترین روش برای تجربه این بازی، بازی کردن آن روی یک پی‌سی و با پشتیبانی از ماد است. با اینکه نسخه سوییچ ویژگی‌هایی چون امکان بازی در حالت کنسول دستی را دارد و شامل تمامی DLC‌های بازی نیز می‌شود، اما مواردی مثل نبود ماد‌ها باعث شده تا نتوانم خرید آن را با قیمت یک بازی کامل پیشنهاد کنم. علاوه بر این، گرافیک و سیستم مبارزات بازی نیز کمی قدیمی شده‌اند و از جمله مشکلات این اثر هستند.

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Skyrim هنوز هم بازی جذابی است که پس از ۶ سال کماکان ارزش بازی کردن را دارد. اما واقعیت این است که بتسدا باید کم کم به جای انتشار مجدد اسکایریم، سراغ معرفی نسخه جدید مجموعه الدر اسکرولز برود.

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

اسکایریم هنوز هم یکی از بهترین جهان‌هایی را که تا به امروز در یک بازی ویدیویی خلق شده دارد و تمامی ویژگی‌های آن شامل جهان بزرگ، شخصیت‌های جالب، داستان‌های غنی و حتی باگ‌های عجیب و غریب به‌خوبی به نسخه سوییچ بازی هم منتقل شده‌اند و شاهد اجرای بازی به شکلی روان با نرخ فریم خوبی هستیم. کنترلر‌های حرکتی بازی کیفیت خوبی دارند مگر اینکه بخواهید با سلاح‌هایی مثل شمشیر یا تبر مبارزه کنید که در این صورت کمی کنترل آزار‌دهنده‌ای را شاهد خواهید بود. همچنین پشتیبانی از آمیبو‌ها هم با اینکه ویژگی جالبی است، اما یک نکته مثبت خیلی خاص به شمار نمی‌رود. در صورتی که پیش از این شانس تجربه Skyrim را نداشته‌اید یا می‌خواهید مجددا آن را بازی کنید، این بهترین فرصت برای شما است.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

نسخه اصلی Skyrim کماکان یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی است و تنوع و کیفیت بالای ماموریت‌های آن باعث می‌شوند که بتوان برای ساعت‌های بسیار طولانی در جهان وسیع بازی غرق شد. اضافه شدن یک سری محتویات با حس و حال سری زلدا باعث بهتر شدن بازی هم شده است و از طرف دیگر، اینکه می‌توان در حالت کنسول دستی، اسکایریم را در هر جایی بازی کرد، یک ویژگی مثبت دیگر برای این بازی است و نسخه سوییچ آن را به تجربه‌ای ارزشمند تبدیل می‌کند.

نمره های بازی Skyrim

نمره های بازی Skyrim


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده