نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱

تاریخ پخش فصل دوم The Handmaid’s Tale مشخص شد

سرویس استریم Hulu به‌صورت تقریبی تاریخ پخش فصل دوم سریال متفاوت و بسیار خوش ساخت The Handmaid’s Tale (سرگذشت ندیمه) را اعلام کرد.

فصل دوم مجموعه تلویزیونی درام و دیستوپیایی The Handmaid’s Tale (سرگذشت ندیمه) در بهار سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق سرویس استریم Hulu پخش خواهد شد. فصل اول سریال The Handmaid’s Tale یکی از بهترین و متفاوت‌ترین سریال‌های سال ۲۰۱۷ بود و پس از اتمام این فصل بسیاری از طرفداران منتظر انتشار اخباری راجع به فصل بعدی این سریال محبوب بودند. سریال The Handmaid’s Tale پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی در بین آثار سرویس استریم Hulu لقب گرفت و همین موفقیت برای متقاعد ساختن رؤسای این شبکه به ساخت فصل دوم این سریال کافی بود.

پس از اتمام فصل اول سریال The Handmaid’s Tale، اخبار چندانی راجع به این سریال منتشر نشد و در این چند وقت اخیر بسیاری از طرفداران منتظر بودند تا خبری از تاریخ پخش فصل دوم اعلام شود. سرویس استریم Hulu در آخرین اعلام رسمی راجع به این سریال، تاریخ پخش تقریبی آن را مشخص کرد و طرفداران لازم نیست زمان زیادی را برای تماشای فصل دوم صبر کنند.

سرویس استریم Hulu تیزری کوتاه و چند ثانیه‌ای از سریال The Handmaid’s Tale را از طریق کانال رسمی توییتر این سریال پخش کرد و در این تیزر مشخص شد که فصل دوم در آوریل سال ۲۰۱۸ (فروردین یا اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) پخش خواهد شد.

Handsmaid-Tale-II

اینکه در فصل دوم قرار است اتفاقات داستان به چه گونه‌ای روایت شود بحث‌های زیادی را به وجود آورده است. فصل اول سریال The Handmaid’s Tale بر پایه هسته مرکزی رمان جریان‌ساز مارگارت اتوود استوار بود و همین امر این سریال را به یکی از بهترین و متفاوت‌ترین ساخته‌های تلویزیونی سالیان اخیر تبدیل کرد. البته پس از اعلام این موضوع که قرار است خود مارگارت اتوود روی داستان فصل دوم کار کند، تا حد زیادی خیال طرفداران را از کیفیت داستانی این فصل راحت کرده است.

اینکه چه داستانی قرار است در فصل دوم سریال The Handmaid’s Tale روایت شود و سازندگان چه در سر دارند، هنوز آنچنان مشخص نیست، تنها موضوعی که برای طرفداران بسیار اهمیت دارد و حداقل خواسته آن‌ها از سازندگان خواهد بود، حفظ کیفیت فصل اول است

اگرچه در بخش داستانی فصل اول تفاوت‌هایی بین رمان و سریال وجود داشت، اما این موارد به گونه‌ای نبود که به کلیت کار آسیب وارد سازد و در واقع تغییرات صورت گرفته تنها به دلیل محدودیت‌های تبدیل صد درصدی رمان به یک نمایش تلویزیونی بود و این امر طبیعتاً همیشه وجود داشته است و در صورتی که به کلیت اثر ضربه نزند، ایرادی بر آن وارد نیست. فصل اول سریال The Handmaid’s Tale بخش اصلی داستان رمان را به تصویر کشید و به‌خوبی با تِم کلی اثر مارگارت اتوود هماهنگ بود، ولی اینکه چطور قرار است این داستان ادامه یابد در حالی که بخش اصلی آن روایت شده، سؤالی است که ذهن بسیاری از بینندگان و طرفداران را درگیر خود کرده است. طبق برخی گزارشات گویا قرار است تعدادی از بازیگران کلیدی فصل اول در فصل دوم نیز حضور داشته باشند. این طور به نظر می‌رسد که در فصل دوم باید منتظر سورپرایزهای زیادی باشیم.

اینکه چه داستانی قرار است در فصل دوم سریال The Handmaid’s Tale روایت شود و سازندگان چه در سر دارند، هنوز آنچنان مشخص نیست. تنها موضوعی که برای طرفداران بسیار اهمیت دارد و حداقل خواسته آن‌ها از سازندگان خواهد بود، حفظ کیفیت فصل اول است.  همان طور که اشاره داشتیم فصل اول این سریال بسیار خوش ساخت بود و مورد استقبال فراوان منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت و سرویس استریم Hulu نیز به سبب همین سریال توانست اولین سرویس استریمی باشد که جایزه بهترین سریال درامِ نوظهورِ بخش ساعات پربیننده امی (Primetime Emmy Award) را از آن خود کند. با اینکه سازندگان سریال The Handmaid’s Tale برای تکرار موفقیت فصل ابتدایی راهی دشوار را در پیش دارند، اما بسیاری از طرفداران به این امر خوش‌بین و امیدوار هستند. فصل اول سریال در ۱۰ قسمت روی آنتن رفت و هر قست بین ۴۵ دقیقه تا حدود یک ساعت بود. از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الیزابت ماس، جوزف ماینز، ایوان استراهوفسکی، الکسیس بلدل و مکس مینگلا اشاره داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده