نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱

هدست واقعیت مجازی HTC Vive Focus رونمایی شد

کمپانی اچ تی سی در جریان کنفرانس توسعه‌ی خود در چین از هدست واقعیت مجازی جدید HTC Vive Focus رونمایی کرد.

مطابق جدیدترین اخبار فناوری، کمپانی HTC در خلال کنفرانس توسعه‌ی بخش وایو در چین از هدست واقعیت مجازی جدید خود با نام اچ‌تی‌سی وایو فوکوس رونمایی کرد.

با توجه به اطلاعات انتشار یافته در این کنفرانس، هدست واقعیت مجازی جدید این کمپانی به‌مانند هدست قبلی آنها یعنی HTC Vive امکان استفاده از محتویات واقعیت مجازی در هر مکانی را برای کاربران فراهم می‌سازد. با این حال کاربران در هدست جدید برخلاف هدست اچ‌تی‌سی وایو و دیگر هدست‌های واقعیت مجازی جداگانه، نیازی به یک کامپیوتر آماده یا یک گوشی هوشمند برای تجربه‌ی محتویات واقعیت مجازی ندارند.   

در عوض، هدست اچ‌تی‌سی وایو فوکوس از برنامه‌ای تحت عنوان وایو ویو (Vive Wave) استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد مشابه یک سیستم عامل و پلتفرم عمل کرده و توسعه‌دهندگان را در خلق محتوای جدید یاری می‌کند. همچنین کمپانی اچ‌تی‌سی تایید کرده است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ توسعه‌دهنده در حال تولید محتوای جدید برای این هدست هستند.

در حالی که هدست HTC Vive Focus می‌تواند برای اهداف تفریحی مورد استفاده قرار گیرد، ولی کمپانی اچ‌تی‌سی با این هدست پا را فراتر گذاشته و تلاش کرده است که این محصول، اهداف آموزشی را نیز هدف قرار دهد و برای چنین اهدافی نیز انتخاب مناسبی باشد. تاکنون شرکت‌های بسیاری از جمله مایکروسافت برای تولید محتوای آموزشی برای هدست‌های واقعیت مجازی اعلام آمادگی کرده‌اند و کمپانی اچ‌تی‌سی امیدوار است تا هدست واقعیت مجازی جدید آنها به انتخاب اول کاربران بدل شود و هدست‌های ارزان قیمت نیازمند به سخت‌افزار خارجی نظیر Knox V2 و Google Cardboard را از دور خارج کند.

در حال حاضر تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی HTC Vive Focus مشخص نیست، ولی توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق وب‌سایت رسمی اچ‌تی‌سی برای دریافت کیت توسعه‌دهندگان اقدام کنند و به تولید محتوای جدید برای آن بپردازند. شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده