نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

چگونه خودروی MVM کارکرده انتخاب کنیم؟

برای انتخاب خودروی MVM کارکرده، چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برخی معتقدند که در ایران خرید خودروی کارکرده از صفر بهتر است. رهایی از افت قیمت زیاد، تخفیف سنوات بیمه و هزینه‌های مربوط به خودرو‌های صفر ایرانی از جمله دلایل این گروه هستند.

گروهی دیگر با تأیید نظرات گروه اول معتقدند که اگر قصد خرید ماشین سواری و خودروی کارکرده را دارید نباید سمت خودرو‌های چینی بروید؛ چون این خودروها بعد از دو سال آنچنان افت کیفیتی خواهند داشت که هزینه‌های زیادی برای شما ایجاد می‌کنند. اما اگر تصمیم گرفتید که یک MVM  کارکرده‌ی چینی بخرید، قبل از خرید باید نکات زیر را بررسی کنید.

چقدر پول دارید؟

شاید قیمت خرید MVM صفر برای بعضی از افراد بالا باشد و به همین دلیل قصد خرید خودروی ام وی ام کارکرده را داشته باشند. پس بودجه‌ی خود را مشخص کنید و یک لیست از مدل‌های MVM کارکرده‌ای که می‌توانید بخرید تهیه کنید؛ این لیست برای مقایسه‌ی قیمت‌ها به شما کمک خواهد کرد.

قبل از خرید خودروی کارکرده به این نکته توجه کنید که هر خودروی کارکرده‌ای نیاز به رسیدگی دارد؛ پس علاوه بر بودجه‌ای که برای خرید خودرو در نظر گرفته‌اید باید برای تعمیرات احتمالی خودرو و رسیدگی به آن هم مبلغی را در نظر بگیرید. این هزینه‌های اضافی شامل هزینه‌ی تعویض لاستیک‌ها، روغن، تعویض قطعات و ... است.

اگر خودروی MVM کارکرده‌ای که قصد خرید آن را دارید شامل گارانتی باشد، می‌توانید برای برخی تعمیرات احتمالی که شامل گارانتی هستند به نمایندگی‌های MVM  مراجعه کنید.

طرح خرید خودروی کارکرده‌ی مدیران خودرو را بررسی کنید

در سایت شرکت مدیران خودرو (تولید کننده و نماینده‌ی فروش MVM) بخشی با نام خودروی کارکرده وجود دارد. شما با ورود به این بخش و مطالعه‌ی شرایط فروش و خرید می‌توانید از طرح تعویض خودرو‌های MVM مطلع شوید. به طور خلاصه در این طرح کسانی که در حال حاضر خودروی MVM دارند؛ ولی قصد خرید MVM مدل‌های جدید را دارند می‌توانند خودروی MVM کارکرده‌ی خود را بفروشند. این افراد به اندازه‌ی کل مبلغ خودروی کارکرده بستانکار می‌شوند و می‌توانند در عوض با پرداخت باقی مبلغ خودروی نو‌ تحویل بگیرد.

از طرفی خریدار MVM کارکرده نیز می‌تواند جهت خرید خودرو با استفاده از تسهیلات، خودرو را به صورت اقساطی خریداری کند. در این حالت کل مبلغ خودرو  MVM کارکرده به عنوان آورده‌ی فروشنده آن جهت خرید خودرو نو محاسبه می‌شود.

اطلاعات فنی خودرو را بررسی کنید

مدل خودرو، سال تولید، میزان کارکرد خودرو، وضعیت بیمه‌ی خودرو، نوع شاسی، وضعیت گارانتی، رنگ خودرو، بدنه، گیربک، وضعیت اسناد و... را بررسی کنید.

به گفته‌ی کارشناسان، مدل خودرو و میزان کارکرد آن اهمیت بسیاری در خرید خودرو دارند. برای خودرویی که ۳-۴ سال از عمر آن می‌گذرد، میزان کارکرد ۶۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر معقول است.

موضوع مهم بعدی، بررسی شاسی و بدنه‌ی خودرو از نظر سالم‌ بودن و بدون تصادف بودن است.

همچین قبل از هرگونه معامله‌ای اسناد خودرو را بررسی کنید. سند دست اول ارزش بیشتری دارد. سند دست اول نشان می‌دهد خودرو مستقیما از کارخانه به فرد تحویل شده است و صاحبان زیادی نداشته است. به این صورت شما با واسطه معامله نخواهید کرد.

با خودرو رانندگی کنید (کارکرد درست بخش‌های مختلف را آزمایش کنید)

  • عملکرد درست بخش‌های مختلف را آزمایش کنید.
  • از عملکرد صحیح پدال‌های گاز، ترمز و کلاج مطمئن شوید.
  • حساسیت فرمان را بسنجید.
  • ایربگ‌ها را چک کنید.
  • کولر و بخاری را چک کنید.
  • بالابرها را امتحان کنید.
  • خودرو را از نظر ایمنی بررسی کنید.

راحتی صندلی و تناسب سایز خودرو و بدن خود را بسنجید. (برای مثال شاید مدل MVM 110s برای یک مرد ۱۲۰ کیلویی راحتی لازم را به همراه نیاورد.)

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده