// پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸

سرویس استریم بازی جدیدی توسط الکترونیک آرتز معرفی خواهد شد

بلیک یورگنسن، مدیر مالی الکترونیک آرتز، در کنفرانس UBS Global Technology از ورود این کمپانی به حوزه استریم بازی‌ها گفته است.

کمپانی الکترونیک آرتز که پس از کمپانی اکتیویژن بلیزارد، دومین کمپانی بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی در آمریکا و اروپا لقب گرفته، در عمر ۳۵ ساله‌اش مجموعه بازی‌های مختلفی از جمله FIFA ،Medal of Honor ،Mass Effect و Dragon Age را به بازار‌های جهانی عرضه کرده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، بلیک یورگنسن، مدیر مالی Electronic Arts در جریان رویداد UBS Global Technology اعلام کرده است که ظرف ۳-۲ سال آینده این کمپانی سرویس استریم بازی خود را در دسترس بازیکنان قرار خواهد داد.

بلیک یورگنسن به این نکته اشاره کرده است که سرویس استریم بازی کمپانی الکترونیک آرتز حاصل همکاری با کمپانی دیگری است که نام آن اعلام نشده است. همچنین وی در ادامه از متداول و گسترده نبودن دیتا سنتر‌ها به عنوان یکی از موانع بر سر راه رشد استریم بازی‌ها در سال‌های اخیر نام برده است. فاصله بیشتر از دیتا سنتر بدان معنا است که استریم بازی با مشکل رو‌به‌رو و به تجربه بازیکنان لطمه وارد می‌شود. با این حال به‌واسطه تلاش‌های کمپانی‌های مایکروسافت، آمازون، فیسبوک، گوگل و اپل هم‌اکنون دیتا سنتر‌های بیشتری در دسترس است که با این حساب کمپانی الکترونیک آرتز می‌تواند از این بابت مطمئن باشد که هم‌اکنون بهترین زمان برای راه‌اندازی سرویس‌ استریم بازی است.

بلیک یورگنسن صحبت‌هایش را با اشاره به برنامه‌های کمپانی Microsoft در قبال سرویس استریم بازی‌های ایکس‌باکس ادامه می‌دهد. فیل اسپنسر پنج‌شنبه هفته گذشته از احتمال راه‌اندازی سرویس استریم ایکس باکس تا سال ۲۰۲۰ خبر داده بود. حال اگر صحبت‌های بلیک یورگنسن و فیل اسپنسر را در کنار همکاری‌های پیشین دو کمپانی الکترونیک آرتز و مایکروسافت در سرویس‌هایی همچون سرویس EA Access قرار دهیم، این احتمال که همکار معرفی‌نشده کمپانی الکترونیک آرتز برای سرویس استریم این کمپانی در واقع مایکروسافت است، قوت پیدا می‌کند.

درست است که مشکل دیتا سنتر حل شده است، اما همچنان عوامل مختلفی از همه‌گیر شدن استریم بازی‌ها جلوگیری می‌کنند. بلیک یورگنسن در صحبت‌هایش از سرعت پایین اینترنت برخی مناطق گفته است. همچنین وی معتقد است که سرویس‌های استریم بازی‌ها جایگزین تجربه بازی‌های ویدیویی به شیوه‌های مرسوم از جمله کنسول‌ها نخواهد شد. اوایل سال جاری، کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرد که با همکاری یک کمپانی اینترنتی، توانسته نسخه آزمایشی استریم بازی Battlefield را ارائه کند که تجربه آن تفاوتی با کنسول‌ها و پی سی نداشته است.

هم‌اکنون سرویس استریم کمپانی سونی تحت عنوان سرویس PlayStation Now در دسترس بازیکنان قرار دارد. به همین دلیل ورود کمپانی‌هایی همچون مایکروسافت و الکترونیک آرتز به این حوزه چندان عجیب و غیر‌منتظره نیست. همچنین افزایش گرایش بازیکنان به خرید دیجیتالی بازی‌ها و بهبود شرایط استفاده از سرویس‌های استریم، باعث شده‌ است که تجربه آنلاین بیش از هر زمان دیگری در اوج محبوبیت قرار بگیرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده