نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

صحبت‌های اکتیویژن در مورد فیلم Call of Duty

کمپانی اکتیویژن می‌گوید فیلم برگرفته از سری بازی Call of Duty پتانسیل افزایش مخاطبان این مجموعه را خواهد داشت.

پیش‌تر توسط کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) اعلام شده بود که چندین فیلم از سری بازی Call of Duty در دست ساخت قرار دارد. ما در مورد اینکه داستان این فیلم‌ها چگونه روایت خواهد شد یا چه بازیگرانی به‌عنوان ستاره در آنها ایفای نقش خواهند کرد، چیزی نمی‌دانیم، اما «تیم کیلپین» از کمپانی Activision در رابطه با تعامل این کمپانی در ساخت فیلم بر اساس دنیای بازی‌های ویدیویی اطلاعاتی را ارائه کرد. کیلپین رهبری گروه تولیدات ویژه مصرف‌کنندگان کمپانی اکتیویژن را به‌عهده دارد و می‌گوید این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که به دقت نسبت به تطبیق یک بازی ویدیویی و ساخت فیلم برگرفته از آن برای سینما اقدام کنید. تیم کیلپین در مصاحبه با سایت MCV در این رابطه گفت:

زمانی که شما یک مجموعه با داستانی روایت‌شده بدین صورت در اختیار داشته باشید، با این نوع از میراث به‌جای مانده، برای گسترش آن در یک فرم کاملا جدید باید واقعا محتاطانه عمل کنید. رک بگویم؛ اگر داستان و فیلم‌نامه مناسب و در جهت درست نباشد، ما ساخت آن را انجام نخواهیم داد. این موضوع یکی از آن وضعیت‌هایی نیست که یک نفر می‌گوید: «برایم مهم نیست فقط فیلم را بسازید!». این چیزی نیست که قرار است اتفاق بیفتد. ما بر این عقیده هستیم که اگر ساخت فیلم به شکل خوبی صورت گیرد، فرصت مناسب و چیزی فراتر از اساس سنتی جذابیت‌های این بازی را برای گسترش مخاطبان پایه مجموعه Call of Duty فراهم خواهد کرد.

کیلپین این موضوع را عنوان کرد که ساخت یک فیلم از مجموعه بازی کال آف دیوتی شاید این قابلیت را داشته باشد تا به گسترش نمای مربوط به این مجموعه عظیم کمک کند. سری بازی Call of Duty به‌عنوان یک مجموعه با درجه سنی بالغ یا M، به ‌صورت تئوریک این معنی را القا می‌کند که برای قشر کوچک و خاصی از مردم جذابیت خواهد داشت. کیلپین در این رابطه چنین بیان کرد:

به‌عنوان یک بازی با درجه سنی M، مخاطبانی پایه برای بازی وجود دارند و ما به این فکر می‌کنیم که فرصتی برای رسیدن به مرز‌های بیشتر به جهت گسترش دادن مخاطبان این مجموعه وجود دارد. کلید موفقیت در گروی روایت یک خط داستانی درست است.

اکتیويژن امیدوار است که یک یونیورس با استایل جهان فیلم‌های مارول برای سری بازی Call of Duty ایجاد کند. «نیک ون دایک»، یکی از کارمندان استودیو‌های اکتیویژن، در مصاحبه‌های گذشته عنوان کرده بود که طرفداران می‌توانند از فیلم Call of Duty انتظار تن و لحنی مشابه با بازی را داشته باشند. ون دایک در این رابطه گفت:

این فیلم قرار است دقیقا به همان اندازه از تجربه‌ی بازی دارای هیجان، انرژی و آدرنالین بالا باشد، اما یک اقتباس دقیق نخواهد بود. فیلم بسیار وسیع و فراگیر‌تر خواهد بود، در مقیاس جهانی ... درست مانند یک فیلم بزرگ و بسیار موفق با استایل دنیای مارول.

در ادامه مصاحبه تیم کیلپین با سایت MCV، وی همچنین به‌صورت خلاصه در مورد احتمال ساخت یک فیلم بر اساس جهان بازی Overwatch سخن گفت. او در مورد احتمال ساخت یک فیلم بر اساس بازی Overwatch پس از پایان ساخت فیلم Call of Duty گفت:

به این موضوع خیلی علاقه داریم. علاقه‌ی ما به ایده‌ی ساخت فیلم Overwatch به‌سختی چیزی را اثبات خواهد کرد، اما فکر ساخت یک فیلم بر اساس این بازی با توجه به اینکه زیرساخت‌های آن چقدر شگفت‌آور بوده است، هنوز هم هیجان‌انگیز است.

رهبری استودیو‌های فیلم‌سازی اکتیویژن به‌عهده‌ی نیک ون دایک، کارمند سابق کمپانی والت دیزنی و «استیسی شر»، تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های مطرحی چون داستان عامه پسند (Pulp Fiction) و هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight) است. این بخش همچنین بر انتشار مجموعه تلویزیونی اسکایلندرز آکادمی (Skylanders Academy) از شبکه نتفلیکس نظارت داشته است.

جدیدترین نسخه از سری کال آف دیوتی با نام بازی Call of Duty: WWII به‌تازگی برای پلتفر‌م‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر شده و فروش فوق‌العاده‌ای را در هفته اول انتشار خود تجربه کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده