نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

سم مندس پروژه ساخت فیلم Pinocchio را ترک کرد

طبق خبرهای منتشر شده، سم مندس دیگر قرار نیست کارگردانی فیلم لایو اکشن پینوکیو (Pinocchio) را بر عهده داشته باشد.

در خرداد امسال، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سم مندس، کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، مذاکرات خود با کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) برای کارگردانی فیلم Pinocchio را آغاز کرده است و مدتی بعد اعلام شد که پس از توافق و امضای قرارداد با این کمپانی، او کارگردانی این فیلم لایو اکشن را بر عهده گرفته است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، گفته می‌شود که مندس پروژه ساخت فیلم Pinocchio را ترک کرده است. انیمیشن پینوکیو، یکی دیگر از انیمیشن‌های کلاسیک و محبوب دیزنی مانند سیندرلا (Cinderella)، دیو و دلبر (Beauty and the Beast) و کتاب جنگل (The Jungle Book)، است که کمپانی والت دیزنی در نظر دارد تا اقتباسی لایو اکشن بر اساس آن تولید و منتشر کند.

sam mendes

طبق خبری که وب‌سایت ترکینگ‌برد منتشر کرده، جدایی مندس از پروژه ساخت فیلم Pinocchio هیچ ارتباطی به کارگردانی احتمالی فیلم بعدی مجموعه جیمز باند (James Bond) توسط او و بازگشت وی به این مجموعه ندارد. این کارگردان انگلیسی کارگردانی دو قسمت اخیر سری فیلم‌های جیمز باند به نام‌های اسکای‌فال (Skyfall) و اسپکتر (Spectre) را بر عهده داشته است، اما هر اتفاقی در آینده ممکن است که رخ بدهد. فیلم James Bond 25 (جیمز باند ۲۵) قرار است سال ۲۰۱۹ اکران شود و آخرین حضور و بازی دنیل کریگ در نقش مامور مخفی 007 خواهد بود و ممکن است مندس نیز برای آخرین بار به این مجموعه بازگردد و آخرین فیلم James Bond با بازی کریگ را نیز کارگردانی کند.

مندس پیش از این گفته بود که دیگر کارگردانی فیلمی از مجموعه جیمز باند را بر عهده نخواهد گرفت، اما مدتی پیش گفت که آماده است تا دوباره به این مجموعه بازگردد. با وجود اینکه مندس به‌تازگی پروژه ساخت فیلم Pinocchio را ترک کرده است، اما انتظار می‌رود که دیزنی خیلی سریع جانشین او را انتخاب و معرفی کند. دیزنی پیش از این ثابت کرده است که به‌راحتی می‌تواند کارگردان‌های بزرگ و با کارنامه درخشانی را برای کارگردانی فیلم‌های لایو اکشن خود که از انیمیشن‌های قدیمی این کمپانی اقتباس شده‌اند، استخدام کند. 

Pinocchio-Cover

گای ریچی کارگردانی فیلم Aladdin (علاالدین) و تیم برتون کارگردانی فیلم Dumbo (دامبو) را بر عهده دارد که این دو فیلم مراحل فیلمبرداری خود را پشت سر می‌گذارند. علاوه بر این، جان فاورو که پیش از این کارگردانی فیلم The Jungle Book را بر عهده داشته است، کارگردانی فیلم The Lion King (شیر شاه) را نیز بر عهده دارد. همچنین نیکی کارو کارگردانی فیلم Mulan (مولان) و مارک فورستر نیز کارگردانی فیلم Christopher Robin (کریستوفر رابین)، خالق شخصیت وینی پو (Winnie the Pooh)، را بر عهده خواهند داشت.

هنوز تاریخی برای اکران فیلم Pinocchio تایید و اعلام نشده است. والت دیزنی لیست بلندی از فیلم‌های لایو اکشن را که قرار است بر اساس انیمیشن‌های قدیمی این کمپانی تولید و منتشر شوند، در دست دارد، اما ظاهرا ساخت برخی از پروژ‌ه‌های این کمپانی از جمله پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)، فعلا متوقف شده و ممکن است که هرگز این انیمیشن‌ها صاحب یک فیلم لایو اکشن نشوند. با این حال، این احتمال وجود دارد که این فیلم‌ها هنوز در نوبت تولید باشند. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده